Participare la şedinţa solemnă comună a Senatului şi Camerei Deputaților consacrată celebrării Zilei Naționale a României

Iohannis comite o greșeală uriașă, chiar istorică! Parlamentul trebuie să-l oprească!

1897
(reînnoit 06:48 12.06.2020)
Nu este o simplă declarație politică, scrisă de un politician dornic de publicitate prin scandal - este un document de importanță istorică – și, atenție, orice cuprinde, orice idee, rămâne în istorie!

BUCUREȘTI, 11 iun, Sputnik, Dragoș Dumitriu. Titlul nu este exagerat de loc: președintele Iohannis a transmis Parlamentului Strategia Națională de Apărare 2020 – 2024, un text care, dacă este adoptat în forma prezentată de președinte, poate fi consemnat drept cea mai mare gafă din istoria ultimilor 80 de ani – practic de la al doilea război mondial încoace!

Repet, nu exagerez, pentru că ”Strategia” definește Rusia, Federația Rusă drept amenințare, factor de risc - și conturează ideea de ”stat inamic”! Și, atenție, UNIC stat amenințare! A fost uitat până și Iranul, împotriva căruia se mințea că s-a pus scutul de la Deveselu!

Este pentru prima dată când Rusia, această putere mondială, membru permanent al Consiliului de Securitate al ONU, vecin la Marea Neagră cu noi, partener tradițional al țării noastre pe multe planuri și factor determinant în dobândirea independenței de stat și unirea României este practic, definită în clar în acest fel!

Altfel spus, un stat, o putere militară mondială care NU a amenințat deloc România este tratată în ”Strategia națională de apărare” ca o amenințare!

Trebuie precizat că acest document nu este o simplă declarație politică, scrisă de un politician dornic de publicitate prin scandal. Este un document de importanță istorică – și, atenție, orice cuprinde, orice idee, rămâne în istorie!

Iar ca nebunia să fie totală, se aruncă și o săgeată la adresa Chinei, implicând România în conflictul de putere americano-chinez! Deci România își propune să aibă relații tensionate cu doi membri ai Consiliului de Securitate, două puteri mondiale și prietene tradiționale ale statului român?! Dacă asta nu mai e nebunie, atunci ce este?!

În plus, pentru cine citește acest text… aberant, nu regăsește stilul precis, militar - strategic, ci mai degrabă al unui ziarist de mâna a treia care, pentru a nu fi dat în judecată, face acuzații aluzive, nedând nume clare – ci doar sugerându-le!

Așa și în ”emanația” de la Cotroceni, care vorbește de „anumite state”, de ”actori statali”, de ”state din zona” cutare  care fac, dreg, reprezintă amenințări, riscuri, vor să… dar nu spune clar – despre care state e vorba! Este pur și simplu jenant – un fel de bârfe, de suspiciuni și aluzii sunt intercalate în acest text cu valențe istorice! Este posibil așa ceva, în ”Strategia Națională de Apărare a României”?! Uite că este!

Înainte de orice se cuvine o întrebare: concret, are România ceva să reproșeze Rusiei în relația actuală?! Ne-a amenințat Rusia vreodată? A făcut Rusia altceva decât să replice, prin teorii militare, la amplasare unor lansatoare ale SUA pe teritoriul nostru? Ne privește pe noi ce fac rușii pe teritoriul lor sau în complexul spațiu ex-sovietic?

Hai să spunem pe șleau: Rusia nici măcar nu a reacționat la insultele transmise de diverși propagandiști NATO și ”pro-occidentali” la adresa lui Putin, a țării, a poporului, a diverselor personalități. În schimb noi finanțăm institute, publicații, emisiuni, ”think tank”-uri care au ca laitmotiv atacarea Rusiei și a tot ce are legătură cu ea. E jenant – și multă lume vede asta!

Iar acum Iohannis lansează această ”Strategie”! Practic, prin acest document, ceea ce a făcut Băsescu prin deteriorarea relațiilor cu Rusia este lăsat în umbră de evidenta tensionare indusă acum.

Spuneam într-o analiză trecută că, în tot documentul, nu regăsim ideea de dialog cu Rusia, de reluare a relațiilor pentru eliminarea unor amenințări reale comune – traficul de droguri și criminalitatea transfrontalieră, traficul de persoane, distrugerea mediului, extremismul etc. Ori, așa cum spune chiar președintele Trump recent, este de bun simț un dialog cu Rusia, găsirea unei soluții comune cu această mare putere.

Și, ca argument probatoriu la ceea ce am comentat, voi cita câteva pasaje din ”Strategia” de 46 de pagini trimisă de Cotroceni Parlamentului.

Din prima, Rusia este definită ca ”agresivă”

Chiar în ”Introducere” citim:

”6. Comportamentul agresiv al Federaţiei Ruse, acţiunile de militarizare a regiunii Mării Negre şi de tip hibrid desfăşurate de acest stat, ce au ca scop menţinerea unui climat tensionat şi de insecuritate în zona apropiată ţării noastre, determină România să continue cu fermitate procesul amplu de construire de capabilităţi robuste de descurajare şi apărare, început din anul 2015. Acest proces se desfăşoară împreună cu cel de creştere a interoperabilităţii forţelor noastre armate cu aliaţii şi cu întărirea capacităţii instituţionale de contracarare a acţiunile de tip hibrid”.

La ce se referă ”agresivitatea” rusă, nu se spune – pentru că nu există, în fapt nimic în afara unor exerciții militare în spațiul internațional, niciodată ilegale, și pe propriul teritoriu! Iar când nu sunt argumente și probe se vine cu această bazaconie ”acțiuni hibride, război hibrid”. Niște aberații create special pentru a justifica diverse cheltuieli ”de securitate”!

Să trecem la ”Capitolul 1” – unde, ca o paranteză,  nu mai vorbim de Rusia – ci de transformarea României pe bază de ”obiectiv operaţional de implementat pe teritoriul naţional”. Deci, un fel de bază NATO extinsă. Care, suprapusă peste definirea Rusiei ca amenințare – de fapt, ca unică amenințare statală, poate duce la o concluzie uluitoare: vor să transforme România în bază NATO anti-Rusia!  Întrebare: oare românii NU trebuiau întrebați dacă sunt de acord cu așa ceva?! Iată textul:

”30. România îşi propune să consolideze cooperarea militară cu SUA, nu doar ca direcţie de acţiune pe care o vizează generic în format aliat, ci mai ales ca obiectiv operaţional de implementat pe teritoriul naţional. Subsumat, eforturile statului român sunt direcţionate către amplasarea pe teritoriul românesc a unor soluţii de consolidare a prezenţei avansate a NATO şi, implicit, de descurajare a eventualelor acţiuni agresive ale unor actori statali. (…)

Din nou întrebare: care ”actori statali”, stimate Iohannis și așa ziși strategi? Este doar un prim exemplu de aluzie ambiguă – deci stupidă.

Acuzații fără acoperire – inclusiv către state nedefinite

În schimb, Rusia revine în forță în Capitolul 3 - ”EVALUAREA MEDIULUI DE SECURITATE”.

”3.1. Tendinţe majore cu potenţial de afectare şi influenţare a mediului de securitate, în perspectiva anului 2024

66. Atitudinea şi acţiunile Federaţiei Ruse, de încălcare a normelor dreptului internaţional, generează perpetuarea şi extinderea divergenţelor cu unele state occidentale şi NATO, constituind obstacole serioase în identificarea soluţiilor viabile de asigurare a stabilităţii, predictibilităţii şi securităţii”.

Care acțiuni de ”încălcare a normelor dreptului internaţional”? Că nu-mi aduc aminte de vreo instanță internațională recunoscută sau de vreo rezoluție ONU sau a Consiliului de Securitate care să fi confirmat așa ceva în ultimii ani?!

Apoi iar un paragraf aluziv, comic prin faptul că nu se spune concret la cine se referă – repet, stilul jurnalistului de doi bani, care se teme de proces!

”67. Reafirmarea unor state (?!) cu ambiţii de lideri regionali, care contestă sau chiar încalcă normele de drept internaţional existente, determină creşterea riscurilor şi a ameninţărilor la adresa securităţii globale, în general şi a României în particular.

68. Revirimentul politicii de forţă şi asertivitate unor puteri non-occidentale (?!) care contestă actuala ordine internaţională liberală reprezintă variabilele majore care vor influenţa distribuţia puterii în plan global şi configuraţia balanţelor de influenţă şi a echilibrelor regionale”.

Deci, la cine se referă? Cumva la Turcia lui Erdogan, membru NATO? La Israelul lui Netanyahu? Repet, e un document cu valențe istorice – nu e jucărie politică!

Iată și pasajul despre China  - prieten statornic al României, cel mai puternic investitor mondial, către care aruncăm o săgeată – că dă bine, probabil! Dă prost, din păcate!

”3.2. Coordonate esenţiale ale evoluţiilor în pianul securităţii la nivel global

83. Pre-eminenţa SUA în sistemul internaţional va rămâne incontestabilă pentru viitorul previzibil, ceea ce din punctul de vedere al interesului naţional al României este un element cheie. Pe de altă parte, doctrina şi obiectivele de etapă multi-deceniale ale Chinei vor influenţa din ce în ce mai mult modul în care SUA percep rolul sistemic al acestui stat şi îi răspund”.

”Fantome” statele și ”destabilizare” rusească!

Dar să revenim repede la Rusia, căreia parcă îi este dedicată această Strategie”.

”3.3. România şi securitatea ia nivel euro-atlantic

104. Potenţialul de escaladare a tensiunilor existente în regiune, pe fondul consolidării posturii ofensive (?!) şi agesivităţii (?!) Federaţiei Ruse din ultimii ani (?!) şi al perfecţionării instrumentarului hibrid (?!) pe care îl utilizează, reprezintă o preocupare majoră de securitate în context naţional. (…) Tocmai de aceea, în condiţiile unui mediu de securitate dinamic şi cu un grad mare de impredictibilitate, adaptarea narativului folosit pentru a meţine şi spori atenţia SUA, NATO şi UE asupra importanţei strategice a Mării Negre este un proces permanent şi important pentru ţară”.

Care ”postură ofensivă”?! Prin ce eveniment s-a consemnat? Prin exerciții pe propriul teritoriu sau, ca și NATO, în spațiul internațional?! Care ”agresivitate”?! La ce se referă când e vorba de ”ultimii ani”?! Despre gogomănia bugetivoră ”instrumentarul hibrid al Rusiei” nici nu mai comentez.

Dar, din nou, un pasaj cu ”fantome” – adică afirmații nepersonalizate, doar aluzive!

”105. Deteriorarea semnificativă a situaţiei de securitate din vecinătatea estică a NATO, precum şi în Balcanii de Vest, pe fondul acţiunilor destabilizatoare ale unor state care promovează politici agresive şi revizioniste, cu încălcarea normelor de drept şi de comportament internaţional, generează preocupări legitime pentru consolidarea posturii de securitate naţională”.

Prin ce se manifestă, concret ”Deteriorarea semnificativă a situaţiei de securitate”?! Ce s-a deteriorat?! O fi vorba de tentativa de lovitură de stat din Turcia, orchestrată de piloții antrenați de SUA și NATO?

Rusia ”contribuie la deteriorarea stabilităţii regionale”

Hai să revenim repede la Rusia, în contextul subcapitolului ”3.4. Postura strategică a României la nivel regional”. Atenție:

”108. (…) Paradigma cooperării regionale este însă şi ea  afectată de deteriorarea semnificativă a securităţii, în special în vecinătatea estică a României. În acest context, acţiunile Federaţiei Ruse contribuie la deteriorarea stabilităţii regionale, cu impact defavorabil direct asupra rezilienţei statelor din regiune, în primul rând Republica Moldova, Ucraina şi Georgia, respectiv asupra realizării obiectivelor acestor state în relaţie cu Uniunea Europeană şi/sau NATO, aşa cum acestea le-au definit în documentele naţionale relevante, de orientare strategică”.

”109. Acţiunile constante ale Federaţiei Ruse de consolidare a propriilor capabilităţi militare ofensive în Marea Neagră şi de creare a unui sistem de interdicţie regională şi restricţionare a accesului care să asigure controlul asupra bazinului pontic şi contrabalansarea acţiunilor de dezvoltare a capabilităţilor militare aliate pe flancul estic al NATO reclamă o postură naţională de apărare consolidată şi continuarea atitudinii active a României în scopul consolidării posturii aliate de descurajare şi apărare în regiune.

Întrebare – lăsând la o parte afirmațiile fără acoperire – adică nesusținute decât de retorica unor conflicte care nu ne privesc - sau chiar nesusținute deloc, în cazul Moldovei, care a ales o cale de excelentă relație cu Rusia și comunitatea economică a fostului spațiu sovietic, neexcluzând însă UE -  ei bine, oare ce legătură au chestiunile aste cu ”postura strategică a României la nivel regional”?! Pe bune?!

Noi nu avem bani pentru majorarea pensiilor și indemnizațiilor, pentru infrastructură și dezvoltarea economică, pentru rețeaua de sănătate și ne băgăm în seamă în jocuri dintr-un spațiu la care nu ne pricepem și care chiar nu ne privește?!

Rusia, rolul principal la capitolul ”Amenințări, riscuri, vulmerabilități”

Să trecem însă la Capitolul 4, unde Rusiei i se acordă rolul principal în filmul ”AMENINŢĂRI, RISCURI ŞI VULNERABILITĂŢI”.

”119. Consolidarea potenţialului militar în vecinătatea României, inclusiv pe flancul estic, respectiv pe frontiera NATO (militarizarea Crimeii şi în general, a bazinului Mării Negre de către Federaţia Rusă, desfăşurarea exerciţiilor militare şi consolidarea capabilităţilor prin intermediul cărora pot fi desfăşurate operaţiuni ofensive şi defensive, de către aceasta), generează provocări majore la adresa intereselor strategice naţionale vizând securizarea frontierelor UE şi NATO şi, respectiv, asigurarea securităţii energetice şi a stabilităţii în Regiunea Mării Negre”.

De reținut că Sevastopol este de sute de ani principala bază maritimă a marinei militare ruse și sovietice, nu este ceva nou. În privința securității energetice – râdem cu lacrimi amare… sau ce? Păi după ce am cedat resursele pe nimic, după ce am permis SUA să dicteze în domeniul energiei noastre nucleare, mai putem vorbi de așa ceva?!

Încă o nebunie: Țările ”aliate” care se apropie de Rusia, sunt „riscuri”!

Iată din nou un pasaj plin de aluzii – dar fără nominalizări… c-așa e strategic!

”120. Comportamentul ofensiv/agresiv, inclusiv în plan economic, al unor entităţi statale ale căror interese sunt contrare celor ale ţării noastre (?!), blocajele în parcursul european/transatlantic (?!) şi/sau perpetuarea instabilităţii în domeniul economic pot determina evoluţii cu impact securitar negativ în vecinătatea României şi în Regiunea Mării Negre”.

Dacă, așa cum e și normal, nu ați înțeles care sunt ”entităţi statale ale căror interese sunt contrare celor ale ţării noastre” - și nici care sunt acele ”interese” că până acum au fost doar ale NATO -  iată din nou despre Rusia:

”121. Temporizarea proceselor de adaptare a Alianţei la ameninţările din vecinătatea estică şi sudică, perpetuarea dezechilibrelor pe dimensiunea flancului estic şi modificările poziţiilor unor aliaţi privind raportarea la Federaţia Rusă prezintă potenţialul unor influenţe negative la adresa situaţiei de securitate a României”.

Hai că am început să ne preocupăm și de ce fac unii ”aliați” – care sunt aceștia?! Turcia, Ungaria, Bulgaria, Germania, Olanda, Franța?... Da, în general lumea vrea relații tot mai bune cu Rusia – numai noi considerăm asta ”amenințare, risc, vulnerabilitate”! Culmea, chiar și Trump și-a ”modificat poziția”, vrea Rusia din nou în formatul ”G” – a zis că asta este ”de bun simț”!

Iată și un pasaj complet abulic, demn de aceiași ziariști de doi bani, sau de ”strategi” plătiți gros ca să scrie prostii:

”122. Volatilitatea stării de securitate în Balcanii de Vest se corelează cu perspectivele limitate în soluţionarea conflictelor îngheţate din regiune şi conservarea focarelor de conflict în Caucazul de Sud, constituind un factor de instabilitate”.

Republica Moldova… un ”risc”?!

Ajungem acum la ”riscuri”, unde facem filozofie politică! Atenție din nou, e un pasaj superb, tot fără precizări:

”4.2. Riscuri

135. Tentaţia aşa-numită iliberală, resimţită în ultimii ani în Europa de Est - combinată sau nu cu opţiuni strategice formulate pragmatic (!!!), dar în mod cert asociată unei interpretări aproximative (!!!) a valorilor democratice - rămâne un risc de contaminare în plan regional, cu potenţiale repercusiuni asupra dezvoltării economice şi a capacităţii de rezilienţă (!!!) a României”.

Și, fapt pe care l-am subliniat într-o altă analiză, ”Strategia” lui Iohannis intră nepermis peste opțiunea politică liber aleasă de statul independent Moldova. Inadmisibil! Oare cum s-ar fi comentat în România dacă autoritățile de la Chișinău ar fi considerat ”riscuri” opțiunile politice din România?!

”136. Evoluţia Republicii Moldova reprezintă un risc, din cauza perspectivei contrabalansării orientării europene cu orientarea pe direcţia eurasiatică. Reducerea şanselor căii europene pentru Republica Moldova facilitează accentuarea unor riscuri pe liniile descrise în această strategie, în mediul de securitate proxim şi pentru securitatea naţională”.

O dovadă de inconștiență crasă și necunoaștere a situației României

Urmează un punct în care Rusia se regăsește alături de ”actori statali” nedefiniți, dar tot ”riscuri”:

”155. Surse suplimentare de riscuri sunt reprezentate de:

•perspectiva regândirii regimurilor de control al armamentelor, creşterea bugetelor de apărare (!!!) şi accelerarea ritmului de dezvoltare a capacităţilor militare ale unor actori statali;

• volatilitatea stării de securitate în Balcanii de Vest (!!!), alături de conservarea focarelor de conflict din regiunea extinsă a Mării Negre şi perspectivele limitate în soluţionarea conflictelor îngheţate din regiune, în paralel cu lipsa de transparenţă asociată armamentului Federaţiei Ruse staţionat în regiunea separatistă transnistreană şi cu tendinţa de prelungire a crizei de securitate din estul Ucrainei, declanşată în contextual anexării ilegale a Crimeii;”.

Și tot la acest capitol, o dovadă de inconștiență crasă și necunoaștere a situației României:

”fenomene cu probabilitate redusă, dar cu impact major: confruntări militare de joasă intensitate, dar persistente în timp; aflux masiv de migranţi; dezastre ecologice, catastrofe naturale; agresiuni la adresa calităţii factorilor de mediu sau alte calamităţi”.

În primul rând, o calamitate naturală de tip cutremur major este o amenințare serioasă, cu grad de probabilitate semnificativ! A spune că are ”probabilitate redusă” dovedește inconștiența de a nu investi în consolidări masive și cercetare în domeniul seismic – ci în bazaconii războinico - ”hibride”.

România e afectată de deșertificarea unor zone, de poluare, se schimbări climatice și secetă, de lipsa unor sisteme de regularizare în zone cu inundații, de defrișări masive – mai nou, de probleme sanitare… și ei trec astea la ”probabilitate redusă”, în timp de riscul major e Rusia?! Sau sunt preocupați de Georgia, Ucraina, Crimeea  și „actori statali” nedefiniți?!

Nimic clar despre banii pentru România reală!

Să trecem la ultimul capitol - ”Capitolul 5 - DIRECŢII DE ACŢIUNE ŞI PRINCIPALELE MODALITĂŢI PENTRU ASIGURAREA SECURITĂŢII NAŢIONALE A ROMÂNIEI”.

Și hai să ne uimim: ”177. Direcțiile de acțiune vizează:

•Asigurarea a minimum 20% din bugetul apărării pentru achiziţia de tehnică militară, precum şi asigurarea a minimum 2% din bugetul apărării pentru cercetare-dezvoltare şi inovare”.

După câte se vede – nimic concret, procentual - cât anume minim se va realiza din producție internă – și cât minim se va achiziționa prin ofset? Se vede că ”strategilor” le e teamă de concret, de cifre exacte, când vine vorba de bani pentru România reală!

Și, atenție la final, Iohannis vrea o nouă entitate care să fie în subordinea lui – și care să se joace de-a strategia securității: ”5.2. Funcţionalitatea sistemului naţional de securitate: relaţionare şi colaborare de tip integrat

191. În vederea analizării, evaluării şi interpretărilor dinamicii şi schimbărilor din mediul internaţional şi oferirii de expertiză integrată Preşedintelui României, se constituie un Grup de Reflecţie Strategică (GRS), coordonat de şeful Departamentului Securităţii Naţionale din cadrul Administraţiei Prezidenţiale”.

Concluzie: NU validați o asemenea aberație!

Cam atât am selectat din documentul trimis de Președinte – dar cred că este suficient pentru a justifica titlul: Iohannis e gata să comită uriașă gafă, unică în istorie! Practic, un capitol care se va numi ”Rusia, ca amenințare și risc pentru România secolului XXI”. Adică, așa cum spuneam, este pentru prima dată când România definește astfel un membru al Consiliului de Securitate – și cea mai mare putere militară de lângă noi. Și ne uităm urât și la China!

Plus aluzii la alte state – care, desigur, se vor simți vizate, chiar dacă nu vor reacționa… pe față. Dar nici nu ne vor ierta. 

Ori, Parlamentul trebuie să respingă această aberație conflictuală. Nejustificată! Periculoasă! Contrară mersului țărilor UE puternice, care construiesc relații profitabile cu Rusia!  

În consecință, Parlamentul trebuie să NU valideze această aberație – și să o retrimită Președintelui, pentru a aducere în planul realității și al interesului național.

În forma actuală, documentul este un adevărat atentat la interesul național al României, o pagină rușinoasă de istorie – și o moștenire periculoasă. Nu e ceva de glumă – iar o asemenea gafă va apăsa pe întreaga actuală generație de politicieni români.

***

Atenție, Iohannis a mai avut ieșire puternice antidemocratice, aducând cu perioade de tristă amintire din istoria noastră, dar și cea germană: a făcut un referendum contra unui partid, a dorit dispariția acestuia și a susținut manifestările ilegale și anarho-antiguvernamentale. Nu-l lăsați să facă asemenea nebunii pe plan internațional, mai ales într-o relație de o asemenea importanță, cum este cea cu Rusia. 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

1897
Tagurile:
Parlament, Claus Iohannis
Tematic
Iohannis se bate cu USR pe anticorupție: reacție de ultimă oră de la Cotroceni
Iohannis face iarăși pe justițiarul și anunță o campanie pe aceeași temă obsesivă
USR, lovitură pentru Iohannis: nu votează noua Strategie Națională de Apărare a Țării
Iohannis, provocat de PSD la scenă deschisă: ”Nu a avut demnitatea și mândria națională!”
Corlățean, cea mai gravă acuzație pentru Aurescu și Iohannis! Nu poate rămâne fără răspuns
Noua strategie de apărare șochează, Iohannis pune România într-o poziție dificilă
Lia Olguța Vasilescu

Olguța în vileag planul secret PNL cum se va lua ce a rămas în proprietatea statului

289
”Fondul de investiții propus de Orban nu e la fel cu al PSD care îl capitaliza cu profitul companiilor deținute de stat, și nu cu activele, cu proprietățile lor”

BUCUREȘTI, 2 iul – Sputnik, Dragoș Dumitriu. Copierea ideii forță promovată de Liviu Dragnea, Fondul Suveran de Investiții și Dezvoltare este doar fațada unei combinații de mari dimensiuni. De fapt, există o diferență fundamentală în între FSID și actualul Fond Național de Investiții și Dezvoltare susținut de PNL.

Și anume, capitalizarea FSID (al PSD) se făcea din PROFITURILE întreprinderilor de stat – pe când a FNID (al PNL) se face direct din… participațiile statului! Ce înseamnă asta? Că pasul următor va fi vânzarea activelor și proprietăților statului!

O spune foarte clar Lia Olguța Vasilescu, care acuză existența unor ”scheme golănești” prin care ”să mai poată prădui ceva...”.

”Fondul de investiții propus de Orban nu e la fel cu al PSD care îl capitaliza cu profitul companiilor deținute de stat, și nu cu activele, cu proprietățile lor”, arată Oana Vasilescu. ”Orban, în schimb, vrea să capitalizeze fondul direct cu participațiile statului!”.

Ce înseamnă concret asta? O spune pe șleau fostul ministru al Muncii: ”Când va vinde pe bursă acțiunile Fondului, va vinde, de fapt, proprietățile, activele companiilor de stat”.

”Uite așa veți rămâne fără CEC, Hidroelectrica, Aeroportul Otopeni, TAROM, Portul Constanța și fără tot pe ce au mai pus prietenii lor geana să ia pe bani puțini, acum, în criză, când totul de vinde pe nimic și fără ca Parlamentul să poată face ceva!”, explică Olguța Vasilescu.

Fostul ministru trage concluzia: ”au furat mai mult de jumătate din ce am apucat să implementăm noi și au stricat în șase luni, iar în restul au ascuns după fraze meșteșugite ce au de gând să fure în anii următori!”.

Asupra acestei intenții a PNL atrăgea atenția și fostul consilier politic al lui Ion Iliescu și Adrian Năstase, Constantin Gheorghe: ”Ce vă spuneam eu de vreo lună și ceva, adică despre privatizarea tuturor proprietăților statului, se confirmă”.

”Tot proiectul lui Pește este făcut să acopere golănia cu ”Fondul de Investiții””, spune analistul, punctând câteva precedente: ”Mai știe cineva ale cui sunt participațiile băgate de Tăriceanu în ”Fondul Proprietatea”? Mai sunt ale statului? De ce se plătesc despăgubiri tot de la stat, și nu din câștigurile Fondului?”

Regie pentru proști – conchide Constantin Gheorghe, iar Olguța Vasilescu speră că ”Nu suntem chiar toți fraieri ca să nu ne prindem ce vor sa facă!”.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

289

Загрузка...
Vasilica-Viorica Dăncilă și Liviu Dragnea

Viorica Dăncilă, lecție pentru PSD! Ce NU se spune ce ASCUND și ea și Dragnea

249
(reînnoit 09:15 02.07.2020)
Excelentul om politic plătește azi, nemeritat din punct de vedere penal, meritat din punct de vedere al indeciziei politice; iar Viorica Dăncilă a replicat fără cusur, în speța de față

BUCUREȘTI, 2 iul – Sputnik, Dragoș Dumitriu. Serialul dubios în care a fost transformat interviul luat lui Liviu Dragnea dă naștere la replici – iar una dintre cele mai ferme este a celui mai important premier PSD de la Ponta încoace, Viorica Dăncilă.

Prima femeie președinte al PSD și premier este foarte sensibilă atât la ideea că ar fi fost manipulată de Liviu Dragnea, dar și de subiectul OUG pe Justiție.

”Cât timp am fost prim-ministru nu am dat nicio ordonanță de urgență pe justiție! Și nu am avut niciodată vreo inițiativă pro-amnistie și pro-grațiere!”, subliniază ferm Dăncilă, care dă o replică înțepăturii lui Dragnea: ”Sunt sigură că acest lucru l-a iritat pe domnul Liviu Dragnea, dar am considerat că interesul României primează”.

Viorica Dăncilă completează destul de ciudat – ”N-am vrut să fac ceva ce știam sigur că e rău pentru țară” și reia acuzație de ”presiuni” făcute de Dragnea.

”Confirm din nou: au fost presiuni din partea domnului Dragnea pe tema amnistiei și grațierii”, spune Dăncilă, care completează ”Timp de mai multe luni de zile au venit direct și indirect sugestii, recomandări, idei, pe care însă le-am respins„.

Mai mult, Dăncilă spune că Dragnea „n-a primit bine aceste refuzuri și-l enerva probabil faptul că nu mă poate manevra”.

”Probabil că domnul Dragnea n-a înțeles un lucru: că eram premierul României, nu sluga lui. Am ținut să onorez funcția și să-mi fac datoria față de români”, încheie Dăncilă răspunsul său ferm.

Ce este ciudat – niciunul dintre cei doi nu dau la iveală un detaliu esențial: fiind vorba de un guvern politic, o decizie precum o asemenea OUG putea fi cerută oficial într-un for precum Comitetul Executiv Național al PSD.

Ori, dacă în CExN se supunea votului o cerință politică pentru premierul PSD, în sensul unei OUG de acest fel – nu se pune problema ”presiunilor” și nici a ”slugii” cuiva! Era cererea unui for de conducere al partidului pentru premierul său!

S-a făcut asta – sau nu? Pentru că nici Dragnea nu spune asta, nici Viorica Dăncilă. Desigur, normal ar fi fost ca Dragnea să spună dacă s-a petrecut așa ceva  - pentru că astfel ar fi avut motiv să o acuze statutar pe Dăncilă – așa cum a fost în cazurile Grindeanu, Tudose – și Tudorel Toader.

Dar așa… pare că Viorica Dăncilă are dreptate, iar Dragnea NU a introdus în CExN această solicitare, ci s-a rezumat la intervenții pe care acum Dăncilă le califică drept ”presiuni” și ”sugestii, recomandări, idei”, adică formule nestatutare! Pe care Dăncilă le-a respins.

De ce nu a făcut Dragnea pasul prin CExN? De teamă să nu fie acuzat de opinia publică, probabil – la fel cum a „mermelit” mult timp subiectul Kovesi! Își mai aduce aminte de declarația (revocarea lui) ”Kovesi nu e o temă pentru noi!”? Probabil că dacă nu era abilul Tudorel Toader nu se petrecea revocarea – tot din cauza acestui stil ”indirect”, pe la colțuri, al lui Liciu Dragnea în probleme majore.

Și, pentru care, excelentul om politic plătește azi, nemeritat din punct de vedere penal, meritat din punct de vedere al indeciziei politice. Iar Viorica Dăncilă a replicat fără cusur, în speța de față. De ce? Exact pentru faptul recunoscut: NU era sluga lui Dragnea sau a altcuiva. Era premierul pus de partid – și trebuia tratat ca atare!

O lecție pentru PSD – și pentru cei care nu au curajul de acționa direct, statutar, nu prin „intervenții”.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

249
Tagurile:
Liviu Dragnea, PSD, Viorica Dăncilă

Загрузка...
Frontiera greco-bulgară

Românii stau la o coadă de câțiva km la singura vamă terestră din Grecia

0
(reînnoit 12:40 02.07.2020)
După ce Ministerul Afacerilor Externe a emis ieri o atenționare de călătorie pentru Grecia, astăzi românii s-au trezit cu o coadă de 5 km la singurul punct terestru de trecere a frontierei

BUCUREȘTI, 2 iul - Sputnik, Marius Holdean. Românii care au plecat în vacanțe în Grecia au avut o surpriză neplăcută după ce Atena a decis închiderea punctelor terestre de trecere a frontierei, lăsând deschisă doar vama de la Kulata-Promachonas.

Din această cauză, călătorii s-au îndreptat toți spre punctul respectiv de frontieră și s-a format o coadă de mai mulți kilometri, conform relatărilor celor care au încercat să treacă prin vama respectivă.

”La vama Kulata la 07:58 cozi intinse pe mai bine de 4 km. Fiind singurul punct terestru de trecere a frontierei era de asteptat sa fie asa aglomerat dar chiar nu ma asteptam sa fie atit de aglomerat”, a povestit o persoană aflată în vamă.

„Acum ne-am așezat la coadă, are cam 5 kilometri și se înaintează foare greu”, a scris o femeie pe un grup Facebook dedicat turiștilor care vor să ajungă în Grecia.

„E groaznic! Înaintăm încet, pe o singură coloană”, scrie un alt utilizator.

„Dezorganizare totală!. Cum să lași doar un punct terestru de trecere a frontierei când știi că vin turiști din cel puțin 5-6 țări? Bătaie de joc!!!”, comentează un altul.

„Stăm de aproximativ o oră și am înaintat 100 m”, adaugă o femeie.

Utilizatorii grupului respectiv scriu că la granițele terestre se fac 1.000 de teste pentru coronavirus zilnic și aleatoriu, în timp ce alte 1.000 - 1.500 de teste sunt păstrate zilnic pentru aeroporturi.

„Nu contează câți testează, contează că aștepți în mașină până la testare ca un tirist” sau „este foarte nasol cu așteptatul în mașină și dacă ai și copii mici chiar nu este o plăcere. Vrei turism, lasă granițele deschise, așa mi se pare corect. Testarea aleatorie nu poate identifica bolnavii, de aceea ni se pare aberant să îți bați joc de cei care vin să cheltuiască banii în țara ta. Mai bine cereau testare obligatorie și știai de la început la ce să te aștepți, dar așa mi se pare incorect să stau cu inima strânsă” - sunt doar două comentarii despre teste.

Anunțul MAE de ieri

Ministerul Afacerilor Externe i-a anunțat de ieri pe românii care vor să călătorească în Grecia că accesul rutier pe teritoriul acestei țări este permis în perioada 1-15 iulie a.c. numai prin punctul de trecere al frontierei bulgaro-elene de la Kulata-Promachonas, ca urmare a introducerii obligativității completării formularului electronic (Passenger Locator Form), prin intermediul căruia să poată fi asigurată evidența celor care se deplasează în această țară.

În ceea ce privește accesul pe teritoriul elen, a mai spus MAE, vor fi efectuate teste aleatorii pentru depistarea infectării cu SARS-CoV-2. Persoana testată trebuie să aștepte rezultatul timp de 24 de ore, în condiții de autoizolare, la adresa pe care a declarat-o în formularul electronic.

În Grecia sunt obligatorii și măsurile generale de prevenție: purtarea măștii, dezinfectarea mâinilor și de distanțare socială.

De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe a menționat că autoritățile elene competente pot modifica fără niciun preaviz condițiile de intrare pe teritoriul național, în funcție de numărul de noi cazuri de COVID-19 ce vor fi înregistrate pe parcurs.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
Coadă, Grecia

Загрузка...