Președintele Turciei Recep Tayyip Erdogan

Caracterul exploziv al lui Erdogan este în beneficiul Rusiei - iată de ce

394
(reînnoit 18:20 05.02.2020)
Prin declarațiile sale nesăbuite, președintele Turciei transmite un semnal slăbiciune. De această părere este editorialistul Sputnik Irina Alksnis care analizează acțiunile pripite ale lui Erdogan în raport cu Rusia.

Editorial realizat de Irina Alksnis

Președintele Turciei demonstrează a câta oară lumii întregi lipsa de reținerea și temperamentul impulsiv. Luni, înainte de vizita sa în Ucraina, Recep Tayyip Erdogan a declarat că țara sa nu recunoaște „anexarea ilegală a Crimeei”. Iar la Kiev a salutat garda de onoare cu cuvintele ”Slavă Ucrainei”.

În spatele acestor acțiuni, în mod evident, este dorința de a atinge Moscova și de a provoca iritarea acesteia, iar motivul a fost situația din jurul Idlib-ului sirian. În ultimele zile, Erdogan a reușit să acuze Rusia de încălcarea acordurilor și favorizarea Damascului. Ca de obicei, liderul turc nu și-a ales prea mult cuvintele, în particular, părții ruse i s-a transmis, potrivit lui, semnal „nu ne tăiați calea”.

După atâtea cuvinte dure rostite de la Ankara, reacția Kremlinului s-a dovedit a fi una extrem de calmă, iar pe acest fundal instabilitatea emoțională a părții turce demonstrează slăbiciune și incapacitate de a face față atât propriilor emoții, cât și situației care a provocat acest comportament.

Trebuie să reamintim că Idlib este o regiune situată în nord-vestul Siriei, care se învecinează cu Turcia. Acesta se află sub controlul forțelor anti-guvernamentale, inclusiv al unor grupări teroriste (în principal este vorba de Jebhat al-Nusra, interzisă în Rusia).

Cel mai important lucru însă este că interesele Turciei sunt extrem de puternice acolo, și vedem asta prin prezența unor grupări armate pro-turce și chiar a unor trupe regulate ale țării vecine. Acesta este motivul pentru care situația din Idlib a fost în repetate rânduri obiectul unor acorduri internaționale speciale, concepute astfel încât să stopeze ostilitățile de amploare în regiune, devenind o zonă de deescaladare fără a ceda Damascului controlul asupra acesteia.

Putin
© Sputnik / Сергей Гунеев
Cu toate acestea, armata siriană și-a păstrat dreptul de a lupta împotriva teroriștilor pe acest teritoriu. Lucru pe care îl și face - în decembrie, a început a doua etapă activă a unei operațiuni a trupelor guvernamentale din Idlib. În acest moment, luptele sunt purtate în afara orașului Sarakib.

Și, judecând după reacția bolnăvicioasă a Turciei, procesul în regiune se dezvoltă în favoarea Damascului.

Situația s-a agravat în urmă cu câteva zile, ca urmare a unui atac aerian asupra zonei Idlib. Atunci au murit opt cetățeni turci, inclusiv cinci soldați turci. Alți nouă soldați au fost răniți. Potrivit lui Erdogan, ca urmare a unei lovituri de răspuns, 76 de soldați sirieni au fost „neutralizați”.

Aproape niciunul dintre experți și observatori nu se îndoiește de faptul că, nici ceea ce se întâmplă și nici declarațiile dure ale liderului turc, nu vor genera schimbări principiale în relațiile țării sale cu Rusia - și el nu poate să nu înțeleagă acest lucru.

Faptul că interesele puterilor implicate în afacerile siriene sunt în mare parte multidirecționale nu este o noutate. Fiecare parte interpretează acordul în favoarea sa și profită de oportunitățile care apar. De exemplu, prezența armatei turce în Idlib este o încălcare a acordului actual, după cum a subliniat direct Ministerul sirian de Externe.

În același timp, în relațiile dintre Ankara și Moscova există atât de multe alte subiecte importante - de la ”Turkish Stream” și S-400 până la faimoasele roșii turcești - astfel încât situația complicată pe direcția siriană nu va putea afecta dramatic interacțiunea dintre cele două țări.

De fapt, putem observa modul în care funcționează strategia de politică externă a Rusiei privind menținerea stabilității, chiar și în zonele cele mai dificile și de conflict. Cel mai important element al acestei abordări este formarea unei rețele de diverse proiecte care funcționează pe principiile beneficiului reciproc și interdependenței. Aceasta reduce în mod semnificativ probabilitatea escaladării relațiilor și trecerea acestora în alte domenii de cooperare, obligând astfel părțile să soluționeze conflictele care apar în strictă conformitate cu specificul unei probleme concrete.

Președintele Erdogan a folosit tematica ucraineană în speranța că aceasta se va dovedi a fi destul de dureroasă pentru Moscova. Dar este evident că în Rusia acest subiect este relevant maximum pentru discuții în cadrul talk-show-urilor politice, iar sistemului de stat intern și de politică externă nu-i pasă de gradul de simpatie față de Kiev manifestat de liderul turc. Iar utilizarea unor pârghii mai importante de exercitare a presiunilor ar putea fi prea dureroasă pentru turci înșiși.

Așa că tot ce a reușit liderul turc este că a surprins prin emotivitatea, pripeala și tendința pentru acțiuni nesăbuite, ceea ce pentru un demnitar de stat de un asemenea rang este un semn de o gravă slăbiciune.

În același timp, ținând cont de starea actuală de lucruri și de bilanțul prealabil al relațiilor ruso-turce, cu siguranță nu Moscova este cea care ar trebui să se plângă pe particularitățile unui astfel de partener de la Ankara.

394
Tagurile:
caracter, Rusia, Recep Tayyip Erdogan
Tematic
Erdogan amenință SUA cu sancțiuni: Nu suntem un stat tribal!
Erdogan, cea mai gravă amenințare la adresa SUA! România… e la mijloc!
Erdogan dă SUA o lecție de demnitate: ”Poporul şi pământul său NU pot fi cumpărate!”
Erdogan îl pune la colț pe Macron: ”Sunteți principalii responsabili!”
Putin și Erdogan au lansat oficial Turkish Stream
Erdogan anunță că Turcia nu mai poate primi un nou val de migranți din Siria
Adrian Severin

Severin, fulminant: ”Dacă nu avem suflet de slugă, ne putem afirma suveranitatea”

427
(reînnoit 08:14 14.04.2021)
O analiză fulminantă realizată de Adrian Severin despre situația tensionată din Ucraina și nedorita implicare a României într-un conflict – cum se poate opune ”colonia” stăpânilor ”strategici”

BUCUREȘTI, 14 apr – Sputnik. Din ce în ce mai bune sunt dialogurile între fostul ministru de Externe Adrian Severin și fostul deputat Cozmin Gușă, revenit la vechea pasiune de ziarist.

Gușă realizează o excelentă emisiune la postul GOLD FM, transmis și online.

Săptămâna trecută, Severin a abordat într-un registru extrem de logic, informat și curajos tema ardentă a momentului, situația din Ucraina și tensiunile cu Rusia, în contextul implicării SUA și NATO.

”Tema discuției: despre liderii slabi care vor să pară puternici, exportul crizelor și felul în care slugărnicia trădătoare implică România în războiul altora”, notează Adrian Severin.

Fostul șef al diplomației românești pune cel mai important accent, acela al situației României, în contextul totalei subordonări a țării noastre față de interesele și ambițiile de peste ocean.

Emisiunea durează circa 40 de minute și merită urmărită integral, de aceea voi extrage doar câteva idei enunțate de Adrian Severin.

-  ”Suntem într-un război al declarațiilor. Personal, eu cred că în spatele acestor declarații belicoase nu se găsește o dorință reală de confruntare, cel puțin între principalii actori. Nu cred că cineva la Moscova, sau cineva la Washington, sau cineva la Berlin sau la Paris își dorește să se ajungă la o confruntare deschisă între cei pe care i-am menționat prin menționarea capitalelor lor. Sigur, prin intermediari – și România se califică perfect pentru acest rol, și Ucraina, alt intermediar – este posibil”.

- ”Avem de-a face cu o sumă de lideri slabi. Președintele Ucrainei este un lider slab, președintele Statelor Unite, actualul președinte al Statelor Unite, în ciuda puterii obiective atașate funcției sale și care este consecința obiectivă a statului pe care-l conduce, dar în acest stat el este un președinte slab. Este un președinte slab în sine, și este un președinte slab în raportul de putere dintre el, dintre capacitatea lui de manevră și problemele pe care societatea americană i le ridică”.

Дмитрий Песков
© Sputnik / Сергей Гунеев

- ”O societate americană încă alertată de o slabă eficiență a gestionării crizei covidului 19, o societate americană infectată de ură, ca și societatea românească, de altfel, o societate americană dezbinată, o societate americană rătăcită pe potecile unui dogmatism cultural care se manifestă în forme extreme. Este, de asemenea, o societate americană care redescoperă conflictele rasiale, conflictele etnoculturale”.

- ”Ucraina are și ea o problemă internă gravă, este cea care se reflectă sau care este reprezentată de războiul civil care durează de șapte ani. Gândiți-vă că nici măcar o țară hiperprosperă din punct de vedere economic nu rezistă la un război de șapte ani. Darămite o țară care are importante probleme economice și sociale”.

- ”Ce se întâmplă cu conducătorii slabi care vor să arate puternici? Declanșează războaie. Toți. Este o regulă și de aceea am repetat-o, care trebuie să rămână vie în memoria tuturor celor care privesc de jur împrejur și vor să vadă ce se întâmplă cu ei. Avem de-a face cu conducători slabi și în același sens putem să vorbim și despre conducătorii de la Berlin sau conducătorii de la Paris, toți sunt conducători slabi”.

- ”La Moscova, la Beijing - acolo avem conducători puternici”.

- ”România are conducători foarte slabi, la rândul ei, dar vorbeam de state. Adică de state care există nu vorbeam de state eșuate. Aici la categoria state eșuate se apropie, candidează cu mari șanse Ucraina. Dar România deja a câștigat premiul, nu se pune problema”.

- ”Dacă pe plan intern și puterile orientale, să spunem, Euro-Asiatice, mă refer aici la China și Rusia, au probleme și desigur că problemele acestea pot să trezească tentația de a fi exportate, ele au în schimb conducători puternici, nu conducători slabi care vor să pară puternici. Și din acest motiv, acești conducători ținând în mână, după metode mai mult sau mai puțin asemănătoare principilor sau mecanismelor democratice occidentale, dar ținând în mână, potrivit tradițiilor lor, și potrivit nevoilor lor, procesele socio-politice din țările respective, nu țin neapărat să meargă la război”.

- ”Deci, din punctul acesta de vedere, oricât de mulți dintre noi iubesc Occidentul, iubesc America, iubesc Germania, Franța ș.a.m.d., trebuie să vedem că pericolul războiului există acum - sau vine acum, sau se cantonează acum - mai mult în Vestul Euroatlantic, decât în Estul Euroasiatic”.

- ”China în primul rând și Rusia în al doilea rând, care sunt doritoare să păstreze status quo-ul, dar să păstreze status quo-ul în condițiile în care nu mai sunt dispuse să accepte automat și fără comentarii ordinea pe care a creat-o America, în primul rând, după cel de-Al Doilea Război mondial și după terminarea Războiului Rece”.

- ”În timp ce Rusia și China, în ciuda faptului că ar putea fi tentate să-și rezolve anumite probleme prin complicarea lor, prin amplificarea crizei, ele au timpul să aștepte, nu-i o problemă”.

- ”Rusia și-a luat Crimeea înapoi, Rusia a realizat o – să spunem așa – normalizare din punctul ei de vedere geopolitică a Caucazului de Sud, Rusia a reușit să realizeze o relație cordială sau în orice caz de cooperare eficientă cu Turcia, extrăgând în mare măsură Turcia din sistemul NATO și făcînd din Turcia un aliat problemă a NATO, deci Rusia, deocamdată, poate să aștepte liniștită evoluție care s-o ducă unde dorește probabil să ajungă, și anume spre gurile Dunării”.

- ”În schimb, Ucraina nu prea mai poate aștepta pentru că ea este în plină criză internă care se accelerează”.

- ”Statele Unite nici ele nu mai pot aștepta prea mult, și ele sunt mult mai grăbite pentru că se amplifică rivalitatea, competiția sistemică cu China și în acest timp ele nu au rezolvată problema Ucrainei unde sunt în continuare blocate. Nu pot să abordeze relația cu China în mod suficient de eficient atâta timp cât nu și-au normalizat relațiile cu Rusia, sau nu au o relație cât de cât onorabilă cu Rusia și eficientă cu Rusia, dar o asemenea înțelegere nu se poate realiza înainte de a se rezolva problema ucraineană”.

Министр обороны РФ Сергей Шойгу
© Photo : Министерство обороны РФ

- ”În timp ce Occidentul trebuie să se grăbească fiind sub presiunea timpului, Orientul este încă în parametrii rezonabili sub aspectul timpului. Iată din nou de ce putem spune că principalul pericol vine din Occident la ora actuală și nu din Orient”.

- ”Dacă s-ar ajunge ca să se apese pe accelerație în Ucraina, să spunem, pentru că acolo pare punctul cel mai fierbinte în acest moment, se poate, într-adevăr activa raportul, sau se poate activa alianța dintre Rusia și China de care vorbeai înainte, în cadrul Organizației de la Shanghai care este un fel de NATO Euro-Asiatic și în această situație s-ar putea să vedem față în față statele NATO și statele de care am vorbit, în special Rusia și China”.

- ”Când toți sunt în drept sau se consideră în drept să facă ceva, războiul este gata”.

- ”Toată lumea își plimbă trupele pe propriul teritoriu, acolo unde nimeni nu poate să condamne că lucrul se întâmplă. Se condamnă, dar nu poți să spui că n-au dreptul”.

- „Sunt trimiși la înaintare tot felul de pioni, așa cum este România, și în acest sens trebuie spus că s-a întâmplat un eveniment semnificativ în ultimele zile. Și anume încheierea la foc rapid a Acordului tehnico-militar dintre Ucraina și România”.

- ”Eu m-am uitat în tratatul de bază dintre Ucraina și România și acolo există cu privire la cooperarea în plan militar doar o singură frază în care se spune că: „În ceea ce privește cooperarea în plan militar se vor încheia acorduri separate între guvernele țărilor respective, după nevoie”. La data la care acest tratat a fost încheiat România nu era membră a NATO. Astăzi, ea este membră NATO și nu poate să încheie acorduri militare care să contravină politicii NATO”.

- ”NATO este o organizație defensivă, politico-militară cu caracter defensiv. Ne-am dus acolo ca să ne apărăm, să ne consolidăm securitatea. Și există și-a existat un principiu fundamental: ceea ce facem, orice acțiune în care ne angajăm este menită să ne mărească securitatea și nu s-o diminueze. Ori eu, când în calitate de stat membru NATO, bineînțeles la indicația SUA, indicație greșită, fără îndoială, inoportună, periculoasă, închei un acord tehnico-militar, chiar un acord care să zicem e benign și privește cooperarea noastră în repararea tancurilor ucrainene, eventual le reparăm motoarele”.

- „În condițiile în care acest aport tehnic sprijină implicarea Ucrainei într-un război (…), în momentul acela eu m-am poziționat pe amplasamente ostile față de alt stat, Rusia, și în felul acesta am mărit insecuritatea Alianței Nord-Atlantice. De aceea se cerea noi membrilor să n-aibă probleme litigioase cu vecinii lor. Pentru ca să nu aducă problemele acestea în cadrul Alianței. Ori noi acum, din interiorul Alianței, ne asociem cu state care au probleme litigioase cu vecinii lor, și încă ce vecini, puteri regionale, puteri globale, mărind astfel insecuritatea Alianței”.

Vladimir Putin
© Sputnik / Алексей Дружинин

- ”Ce facem noi aici? Toată strategia noastră, nu e vorba de sentimente, că-i iubim sau îi antipatizăm pe ucraineni, că-i iubim sau îi antipatizăm pe ruși, asta nu contează. Noi iubim securitatea noastră, este singurul nostru obiectiv, este singurul nostru scop legitim. Și indiferent ce se întâmplă în afară noi securitatea noastră, siguranța noastră, capacitatea noastră de apărare împotriva unei eventuale agresiuni trebuie să le mărim, iar nu să ne băgăm în calea unui agresor în ideea că în felul acesta promovăm niște agende care nu sunt ale Alianței, sunt ale unor membri ai Alianței. Și aceste agende geopolitice nu coincid cu interesele României”.

- ”Noi suntem loiali, parteneri strategici ai Statelor Unite ale Americii. Dar asta înseamnă că suntem obligați să fim alături de americani atâta timp cât interesele noastre strategice și ale lor sunt comune. Altminteri despre ce parteneriat strategic mai vorbim? Ori în acest moment interesele noastre strategice nu sunt acelea de a susține un stat vecin într-o confruntare, poate fi și justă cu un alt stat terț”.

- ”Noi trebuie să încercăm să ne respectăm statutul de aliați în NATO ceea ce înseamnă să ne mărim securitatea și stabilitatea și nu să le diminuăm și împreună cu acestea să încercăm într-adevăr să calmăm lucrurile la frontierele noastre, la frontierele NATO nu luând partea unuia sau a celuilalt, ci încercând să-i aducem pe toți, ca să folosesc o formulă spusă tot de domnul Lavrov zilele trecute „Să-i aducem pe toți cu picioarele pe pământ””.

- ”Nu cred că cineva ne va ataca din Vest sau din Est dacă noi ne vom comporta așa cum trebuie să se comporte un stat suveran și dacă noi vom apăra cu decență și inteligență, cu fermitate strategică și cu flexibilitate tactică, interesele naționale. Că doar nu ne ascundem că avem interese și nu este nici de rușine să le apărăm, ci să le afirmăm”.

- ”După părerea mea, dacă nu am avea suflet de slugă, putem să ne afirmăm suveranitatea și sunt convins că și Statele Unite, și Rusia, și Germania, și Ucraina, și toți ceilalți vor accepta acest lucru”.

- ”Nu trebuie să fim teribiliști, sigur nu trebuie să jignim pe nimeni, să ofensăm pe nimeni, să agresăm nici măcar verbal pe nimeni, trebuie să fim rezonabili, trebuie să fim respectuoși față de interesele celorlalți, trebuie să ne definim interesele noastre atât în vecinătatea Estică cât și în vecinătatea Vestică, atât în zona Euro-Atlantică cât și în zona Euro-Asiatică. Să definim aceste interese în contextul alianțelor noastre și să le afirmăm”.

- ”Nu ne putem purta și ar fi o prostie să ne comportăm ca o superputere pentru că nu suntem o superputere, dar nu suntem nici atât de slabi încât să trebuiască să vorbim numai din poziția în genunchi, sau mai bine zis să tăcem din poziția în genunchi”.

- ”Trebuie să fie foarte clar: în regiunea în care se află România nu se poate câștiga absolut nimic împotriva României. Nimeni nu poate câștiga nimic împotriva României în această regiune. Nu suntem atât de tari încât să câștigăm noi războaiele cu ceilalți, dar nu suntem nici atât de slabi încât ceilalți să câștige războaiele cu noi. Dacă înțelegem să ne apărăm pozițiile. Din această perspectivă cred că trebuie evaluăm și șansele noastre și posibilitățile noastre sau obligațiile noastre de atitudine”.

Întregul transcript îl puteți citi pe pagina web a lui Cozmin Gușă. 

Mai jos puteți urmări înregistrarea emisiunii, dialogul Cozmin Gușă – Adrian Severin.

427
Tagurile:
Suveranitate, Ucraina, SUA, România, Rusia, Adrian Severin

Загрузка...

"Pedepsirea Moscovei": Ce se va întâmpla după deconectarea Rusiei de la SWIFT

438
(reînnoit 18:45 13.04.2021)
Federația Rusă este amenințată din 2014 cu deconectarea de la SWIFT, iar pretextele invocate au fost mai multe de-a lungul anilor.

CHIȘINĂU, 13 apr – Sputnik, Natalia Dembinskaya. Nu numai SUA, ci și Europa amenință cu deconectarea Rusiei de la SWIFT – sistemul global de operațiuni interbancare. De data aceasta, Parlamentul European a îndemnat la măsuri dure coordonate. Ce riscuri prezintă acest lucru și este pregătit oare sistemul financiar al țării pentru un astfel de scenariu – detalii în materialul Nataliei Dembinskaya.

S-au apucat iarăși de vechile obiceiuri

Peste 11 mii de organizații din două sute de țări sunt conectate la sistemul interbancar internațional de transfer de informații și de achitare a plăților SWIFT. Rusia se află în top 3 cei mai mari utilizatori SWIFT, iar cu deconectarea de la acesta este amenințată din 2014. Motivele sunt diverse – și Crimeea, și Donbasul, și cazul familiei Skripal, și situația cu blogger-ul Alexei Navalnîi. Abia fiind învestit în funcția de președinte al SUA, Joe Biden a promis deconectarea Rusiei de la SWIFT.

În decembrie, Reuters, citând surse familiare cu planurile echipei președintelui, a informat despre intenția lui Biden de "a pedepsi" Moscova pentru presupusa sa implicare în atacul cibernetic asupra instituțiilor de stat ale SUA. Acest lucru ar trebui să-i aducă Rusiei "pierderi economice, financiare sau tehnologice grave". Una dintre opțiuni este deconectarea de la SWIFT, a declarat James Andrew Lewis, expert în domeniul securității cibernetice în cadrul Centrului pentru cercetări strategice și internaționale de la Washington.

În aprilie, situația din estul Ucrainei s-a acutizat – iată un nou pretext. Subiectul a fost preluat de Europa. După cum s-a exprimat Manfred Weber, șeful principalei fracțiuni din cadrul Parlamentului European – Partidului Popular European, Moscova "continuă cursul provocărilor periculoase".

În opinia lui, "prin consolidarea prezenței militare" la granița cu Ucraina, Moscova testează răbdarea Occidentului. Prin urmare, SUA și UE trebuie să dea un răspuns coordonat. După cum a subliniat parlamentarul, dacă situația va escalada, "timpul sancțiunilor dozate" va rămâne în trecut. În calitate de acțiuni, care "trebuie să devină opțiuni reale", Weber a propus "înghețarea pe scară largă a conturilor oligarhilor" și, iarăși, deconectarea de la SWIFT.

Vor fi probleme

Pe de o parte, Rusia dispune de propriul său Sistem de transfer al mesajelor financiare (SPFS), lansat în 2014. Toate băncile rusești și aproximativ zece bănci din țările Uniunii Economice Eurasiatice (UEEA) sunt conectate la acesta. După deconectarea de la SWIFT, băncile vor trece la analogul rusesc. Însă pentru plățile internaționale, SPFS nu reprezintă deocamdată un substitut "cu drepturi depline"deplin, de aceea, lovitura va fi una puternică.

Experții atrag atenția asupra faptului că volumul operațiunilor de export și import ale Rusiei în dolari și euro sunt semnificative, iar pentru multe grupuri de produse este imposibil să se găsească o alternativă.

"Deconectarea de la SWIFT va paraliza tranzacțiile băncilor rusești", avertizează Ararat Mkrtcean, principalul strateg al companiei "Beta Financial Technologies". "Cel mai mult vor avea de suferit exportatorii majori. Ei vor fi nevoiți să lucreze exclusiv cu băncile străine pentru deservirea activității lor operaționale. Vor apărea mulți intermediari care vor ocoli restricțiile. În special, vor câștiga în urma acestui lucru instituțiile financiare ale țărilor UEEA".

Totul poate fi soluționat

O catastrofă nu se na întâmpla însă în orice caz.

“Pedepsirea Rusiei”. Ce a spus Lavrov despre relațiile cu UE>>>

"Deconectarea băncilor rusești de la SWIFT în sine înseamnă doar scumpirea și încetinirea tranzacțiilor financiare între contrapărți. Evident, lanțurile tradiționale vor fi perturbate, va fi nevoie de ceva timp pentru a le restabili. Dar acest lucru poate fi făcut într-o săptămână sau două", spune Oleg Bogdanov, analist principal la QBF.

Este altceva, adaugă expertul, dacă va urma o înghețare a mijloacelor în dolari ai rezidenților ruși. Atunci este posibilă o reacție de panică pe piețe. Pentru ca totul să se calmeze, va fi necesar un trimestru sau două, dar, în cele din urmă, conexiunile financiare vor fi restabilite oricum.

Fluctuațiile valutare bruște sunt inevitabile. Însă după o perioadă scurtă de turbulență, cursul rublei va reveni la normal.

Mai multe probleme decât merită

Și totuși, partea opusă a deconectării Rusiei de la SWIFT sugerează că lucrurile nu vor merge mai departe de amenințări. În primul rând, SWIFT este o companie privată, care câștigă de pe urma băncilor rusești. În afară de asta, sistemul nu este utilizat doar pentru tranzacțiile internaționale, ci și pentru transferurile interne interbancare. Pentru ca SWIFT să dezactiveze pe cineva, este necesară decizia UE sau sancțiuni ale SUA împotriva companiei SWIFT însăși. Dar în acest caz vor rămâne fără lucru partenerii comerciali ai Rusiei – business-ul european și american.

"Această circumstanță poate fi considerată drept o forță majoră care nu va permite companiilor rusești și statului să-și plătească obligațiile. Datoria externă a țării este de aproximativ 450 de miliarde de dolari. În consecință, creditorii se vor confrunta cu probleme financiare. În afară de aceasta, se vor complica operațiunile cu partenerii comerciali principali, cel mai mare dintre aceștia fiind Uniunea Europeană. Apelurile Parlamentului European nu sunt nimic altceva decât populism de bazar", crede Andrei Kocetkov, analistul companiei "Open Broker".

Nici Statelor Unite nu le va fi mai ușor. În primul rând, Washingtonul are doar o influență ipotetică asupra companiei SWIFT, al cărei sediu se află în Belgia. În al doilea rând, Rusia poate răspunde cu sancțiuni dure împotriva băncilor și politicienilor americani.

438
Tagurile:
SWIFT, Moscova
Tematic
Ex-consilier al șefului Pentagonului: SUA nu vor ajuta Kievul într-un conflict cu Rusia
Rusia și Statele Unite împart piața europeană: cine va suplini depozitele de gaze
Peskov: Rusia nu a reprezentat niciodată o amenințare

Загрузка...
Vaccinul Sputnik V

O regiune din Franța a făcut o precomandă pentru Sputnik V

0
(reînnoit 15:58 14.04.2021)
Președintele unei regiuni din Franța a anunțat că a făcut o precomandă pentru vaccinul rusesc Sputnik, urmând exemplul landului german Bavaria.

BUCUREȘTI, 14 apr – Sputnik. Președintele regiunii franceze Provența-Alpi-Coasta de Azur, Renaud Muselier, a anunțat că a făcut o precomandă pentru vaccinul rusesc Sputnik V, așteptând autorizarea preparatului de către Agenția Europeană a Medicamentelor.

“Am avut o întrevedere cu ambasadorul Rusiei (în Franța, Aleksei Moșkov n.r.), m-am întâlnit cu premierul landului Bavaria, care este cel mai influent în Germania. Am făcut o precomandă pentru Sputnik V, în așteptarea autorizației din partea autoritățile sanitare europene. Așa cum au făcut nemții, precum a spus doamna Merkel, așa cum a făcut premierul landului federal Bavaria, am făcut acest lucru la nivelul meu”, a declarat Muselier la postul de radio RTL.

Mai devreme, Ministerul Sănătății din Bavaria a încheiat un memorandum de intenții cu Fondul Rusesc pentru Investiții Directe cu privire la eventuala livrare a vaccinului Sputnik V în regiunea.

Sputnik V
© Sputnik / Владимир Трефилов

Începând cu 4 martie, vaccinul rusesc Sputnik V este supus unei proceduri de expertizare etapizată de către Agenția Europeană a Medicamentelor (EMA), care autorizează vaccinurile pentru piața europeană. Mai devreme, EMA și-a exprimat speranța că evaluarea Sputnik V se va produce cât mai rapid, însă deocamdată nu se cunoaște o data exacta a aprobării vaccinului. Potrivit presei, autorizarea vaccinului ar putea avea loc în luna mai, dacă nu vor exista complicații.

Vaccinul Sputnik V a fost autorizat în 60 de țări, ai căror populație însumată constituie 1,5 miliarde de oameni. La numărul de autorizații obținute de către autoritățile de reglementare, Sputnik V ocupă locul doi în lume. Vaccinul este eficient în proporție de 91,6 la sută, potrivit datelor publicate de prestigioasa revistă științifică The Lancet.

0
Tagurile:
vaccin, Franța, Sputnik V
Тема:
Vaccinul Sputnik V
Tematic
Germania este aproape de a începe negocierile cu Rusia pentru vaccinul Sputnik V
Putin și Erdogan au discutat despre vaccinul Sputnik V
Autoritățile de la Madrid cer presiuni asupra EMA pentru aprobarea Sputnik V
Expert: Este oare posibilă producerea vaccinului ”Sputnik V” în Moldova
Aproape jumătate din populația Cehiei vrea vaccinul rusesc Sputnik V
India a aprobat solicitarea pentru autorizarea Sputnik V

Загрузка...