DNA

Verificare șoc la DNA, DIICOT și PÎCCJ - ”Zeci de milioane cheltuite”!

759
”În sfârșit, Curtea de Conturi face acest control - au curaj să intre să verifice ce este acolo!”, ”Fonduri care de regulă sunt uriașe și la care nu are nimeni acces”

BUCUREȘTI, 17 ian - Sputnik, Dragoș Dumitriu. Curtea de Conturi va efectua la Parchetul General, DNA și DIICOT acțiuni de control privind modul de utilizare a unor fonduri pentru organizarea unor flagrante și operațiuni sub acoperire, a anunțat aseară Mihai Gâdea.

Realizatorul emisiunii ”Sinteza zilei” se bazează pe un document – un răspuns adresat jurnalistei Bianca Nae, în care se precizează că ”Acțiunile fac parte din programul de activitate pe anul 2019, aprobat de plenul Curții de Conturi”, și se referă la perioada 2016 – 2018.

Interesant este că documentul prezentat de Antena 3 începe cu teme aparent banale – ”Verificarea modului de acordare a concediului suplimentar de odihnă, prin ordine ale procurorilor șefi ai DNA și DIICOT, în perioada 2016-2018”, dar ajunge la chestiuni cu adevărat grele:

- ”verificarea modului de utilizare a depozitului constituit la dispoziția procurorului șef al DIICOT (pentru acțiuni privind organizarea și constatarea infracțiunilor flagrante sau ocazionale de folosirea investigatorilor sub acoperire, a informatorilor ori colaboratorilor acestora)

- verificarea modului de utilizare a depozitului constituit a dispoziția procurorului șef al DNA (pentru acțiuni privind organizarea și constatarea infracțiunilor flagrante de corupție)”

- verificarea cheltuielilor efectuate la nivelul Ministerului Public – PÎCCJ pentru organizarea și constatarea infracțiunilor flagrante în perioada 2016-2018”.

Și, atenție, Curtea de Conturi mai verifică un aspect care este mai important decât orice - ”cheltuieli efectuate cu probatoriul administra”.

”Cu ocazia acestor acțiuni de control vor fi verificate și o serie de cheltuieli efectuate cu probatoriul administrat în dosarele instrumentate la nivelul instituțiilor în cauză”, se arată în document.

Scrisoare, Curtea de Conturi. Captură ecran
© Photo : Antena3
Scrisoare, Curtea de Conturi. Captură ecran

Conform lui Mihai Gâdea, e vorba de ”resurse uriașe financiare”, iar Curtea de Conturi va verifica și ”cheltuirea fondurilor operative, fonduri care de regulă sunt uriașe și la care nu are nimeni acces”.

”Cum vor explica procurorii lui Kovesi zeci de milioane de euro cheltuite pe filaje și interceptări care s-au soldat cu achitări răsunătoare”, a întrebat Mihai Gâdea.

Prezentă în studioul „Sinteza zilei”, Lia Olguța Vasilescu și-a declarat susținerea fermă pentru acțiunea Curții de Conturi.

”Mă bucur că, în sfârșit, Curtea de Conturi face acest control, au curaj să intre să verifice ce este acolo - eu m-am mai manifestat public în ultimii ani și am mai solicitat așa ceva”, a spus fortul ministru.

Mai mult, Lia Olguța Vasilescu a precizat că știe că ”s-a mai încercat un astfel de control la DNA în urma cu câțiva ani”.

”S-a închis foarte repede în condițiile în care inspectorii Curții de Conturi au fost amenințați că li se vor deschide dosare penale”, a declarat Lia Olguța Vasilescu. ”Eu sunt absolut convinsă că după ce vor lua la mână toate aceste documente veți avea multe emisiuni în care să dezbatem lucrurile acestea”, a completat senatorul PSD.

759
Tagurile:
cheltuieli, DIICOT, Curtea de Conturi, DNA, control
Tematic
Manevră majoră la DNA – chiar când lumea urmărea ce se petrece la Bruxelles!
Lovitură de teatru la DNA!
Lovitură de teatru la DNA – ”Mită de 1 milion de euro”! Fosta șefă, răspuns năucitor!
Un soldat american veghează asupra ordinii pe o stradă din Bagdad

Războiul în Irak și eșecul Americii: cum a fost posibil

211
(reînnoit 19:22 13.08.2020)
Un autor american dezvăluie cum deciziile unei clase politice au dus la invazia în Irak, un pas care a provocat degenerarea elitei și societății din SUA.

MOSCOVA, 13 aug – Sputnik, Dmitri Kosîrev. Actuala catastrofă națională din SUA este generată (sau provocată), mai întâi de toate, de aventura eșuată din Irak. E ceva de ordinul evidențelor. Cartea care a ieșit recent din tipar în America e bună nu doar prin faptul că analizează cine și cum a luat decizia cu privire la invadarea Irakului în martie 2003, ea provoacă și la discuții despre alienarea echipei de atunci a președintelui George W Bush jr și altora. Există și niște motive mai profunde, autorul încearcă să înțeleagă “de unde izvorăște toată această nebunie”…

E vorba de lucrarea lui Robert Draper – “A declanșa un război. Cum administrația Bush a atras America în Irak” (“To Start a War”, by Robert Draper). Autorul avea relații de prietenie cu familia Bush, până în clipa în care a început să lucreze asupra acestei cărți: ulterior, fostul președinte a refuzat să mai comunice cu el. Însă, alții nu l-au refuzat. Draper a cules o serie de interviuri cu sute de demnitari care dețineau funcții în acea perioadă, ceea ce face textul greu de parcurs, însă se dovedește a fi unul util.

Să privim esența problemei prin prisma unei persoane a prezentului – nu neapărat a unui american. Unde a ajuns America și lumea după războiul din Irak?

  1. Cel mai evident lucru: au fost spulberate iluziile anilor 90 despre faptul că în lume există o singură mare putere, care guvernează cu această lume. Această putere a arătat tuturor că poate să învingă într-un război cu un inamic slab (nu se compară cu Indochina a anilor 60-70 a secolului trecut), însă o astfel de victorie poate distruge chiar și învingătorul.
  2. Cei mai apropiați aliați (Germania și Franța) și vecinii destul de favorabili (Rusia) pot avea într-o astfel de situație proprile puncte de vedere, și dacă va fi nevoie, pot ignora America.
  3. Ocupând țara (adică Irakul), în ciuda puterii financiare, America s-a dovedit incapabilă să transforme aceasta în una fericită și prosperă. Prin urmare, sistemul politic și sistemul de valori al SUA (și a Occidentului în ansamblu) nu sunt bune de export, direcționând zeci de state din întreaga lume spre anumite idei și acțiuni. Adică, s-a constatat că se poate trăi foarte bine și fără America.
  4. Atât timp cât există o problemă care nu a fost suficient de studiată, cea a divizării ideologice a societății americane, a întregului sistem administrativ, cu atât mai mult a finanțelor  - s-ar fi întâmplat toată această catastrofă dacă nu ar fi avut loc aventura din Irak? În orice caz, evident, Irakul a avut un aport considerabil.

Cartea lui Draper ne prezintă un tabloul aparent accidental: degradarea serviciilor de informații americane. La sfârșitul anilor 90 CIA avea mari probleme cu administrația lui Bill Clinton, care amenințau cu separarea agenției în câteva părți. Însă, a avut loc atentatul terorist din 11 septembrie 2001 și atunci directorului serviciului, George Tenet, și-a pus speranțele în restabilirea influenței. Apropo, eșecurile CIA în anii 90 aveau motive proprii și diverse, însă în continuare s-a creat o situație nostimă: anume în Orientul Mijlociu (așa cum s-a constatat la finalul poveștii cu Irak) a apărut un deficit de specialiști inteligenți și capabili.

În cazul dat, Tenet și-a propus să demonstreze ceea ce era imposibil de demonstrat: că liderul irakian, Saddam Hussein, se afla într-o alianță secretă cu Al Qaeda, cea care a organizat atentatul din 11 septembrie, și că ar pregăti împotriva SUA arme de distrugere în masă.

Cum se comportă un serviciu de informații prost în astfel de situații? Recurge la falsuri și cere să fie crezut pe cuvânt. Apropo, în comparație cu anul 2003, situația nu s-a schimbat prea mult, istoria ridiculă cu “imixtiunea rusească în alegerile americane” a fost construită și ea dintr-un material de proastă calitate. În general, un serviciu secret profesionist economisește banii statului, iar cel prost doar creează probleme imense.

Însă eșecul unei singure instituții poate fi trecut în lista cazurilor particulare. Nu ar fi existat nicio catastrofă în Irak dacă George Bush personal și oamenii lui, pe care i-a numit în funcții cheie, nu ar fi cerut CIA să ofere anume aeste informații false. Da, Tenet și-a transformat instituția într-o agenție care “vindea publicului” idea că Saddam prezintă o amenințare pentru SUA. Însă el era, practic, forțat să facă acest lucru de toate personajele cheie din acea epocă – viceministrul Apărării, Paul Wolfowitz, și superiorul lui, Donald Rumsfeld, vicepreședintele Dick Cheney, și președintele țării.

De ce au făcut-o? Pentru că erau ideologii globalismului, adică a unui liderism american absolut în toată lumea. În funcțiile precedente, la sfârșitul anilor 90, aceștia au reușit să determine congresul să adopte “Actul cu privire la eliberarea Irakului”, au creat comisii, care, au acuzat CIA că nu observă existența unei „amenințări” din partea Irakului (și, totodată, din partea Iranului și Coreei de Nord). Atunci când teroriștii au lovit New York-ul, țara a căzut pradă unei adevărate isterii incontrolabile, de care toți acești oameni au profitat din plin.

În ceea ce privește Bush, pentru el, potrivit cărții, Saddam era un monstru al cărui rămânere la putere este de neconceput, exact așa cum e și în cazul altor lideri străini: în sfârșit a venit momentul ca America poate demonstra că este singura superputere din lume.

În consecință, potrivit lui Draper, în administrație nu a existat nicio discuție despre oportunitatea declanșării unui război în Irak, ci doar despre când și cum va avea loc acesta.

Cum putem califica o situație când la putere se află oameni cu niște idei gândite din timp, iar subordonații lor trebuie doar să caute probe care ar valida aceste idei preconcepute? (Apropo, astăzi în SUA se întâmplă același lucru, însă în raport cu China; mai devreme aceleași metode erau folosite împotriva Rusiei).

Atunci când ideile sunt stabilite din avans, iar dovezile trebuie să corespundă în mod obligatoriul acestora – în cazul dat ar putea fi vorba de o ignoranță și degradare totală a clasei guvernante, precum și o degenerare a întregii pături culte a țării. Președinții, premierii sau regii pot fi schimbați, însă o națiunea – mai greu. Astfel de gânduri pot fi întrevăzute în diverse reacții la cartea lui Draper: “societatea noastră este una anti-intelectuală”, “avem școli care doar se prefac că predau istorie, sociologie, cultură”, își însușesc banii și oferă o iluzie a instruirii…

Despre degradarea învățământului în SUA și în statele aliate se discută serios din anii 90, o perioadă de unde pornesc problema irakiana și alte probleme. Cel mai probabil, astfel de dezbateri vor dura destul de mult.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

211
Tagurile:
Irak, SUA
Tematic
Este pentru prima dată când Occidentul recunoaște succesul militar al rușilor în Siria
Incident grav, cu victime importante, provocat de Turcia! Ambasadorul chemat urgent
"Yankee, go home!" – ce se întâmplă în Siria?
Cetățenii care vin din aceste state în România vor sta în izolare - listă actualizată

Загрузка...
Ambasadorul George Maior alături de ambasadorul Adrian Zuckerman

Se confirmă NUCLEARA? Iohannis i-ar încredința lui George Maior guvernul după moțiune

891
”E un nume vehiculat, se discută, nu l-am anunţat eu că aşa m-am trezit eu noaptea. Pentru mine nu ar fi chiar cea mai proastă alegere”.

BUCUREȘTI, 13 aug – Sputnik. Pregătirea pas cu pas a unei formule de ”uniune națională” este evidentă. De fapt este evident că se caută un mod de a lua de pe umerii PNL, înaintea alegerilor, povara neîmplinirilor totale, a gafelor și golăniilor scoase la iveală chiar și de instituții de control ale statului.

Primul pas a fost deja anunțat chiar de PSD, care depune o moțiune, dă de veste pe mai multe canale că vrea guvern de uniune națională și, cel mai grav, nu vine cu nicio propunere de premier sau de echipă guvernamentală.

Iohannis, la rândul său, a anunțat că nu va numi premier PSD – iar PSD nu a reacționat.

Concluzia – PSD va face serviciul de a da jos guvernul, oferind posibilitatea PNL și lui Iohannis atât de a controla în continuare puterea, dar și de a spune – NU am putut apăra poporul de COVID, mări pensiile și nici construi, face, drege – pentru că PSD ne-a dat jos!

În schimb, Iohannis va pune premier pe cine va dori! Mă rog, pe cine va dori în cheie ”strategică”. Dar… pe cine va numi? Din echipa actuală, cel mai probabil, din informațiile noastre, ar fi Cătălin Predoiu, ministru cultivat de Zuckerman, dar și un demnitar mult mai bine pregătit decât Orban – și potrivit pentru un guvern de tranziție, întru pregătirea alegerilor.

Dar e posibil ca viitorul premier să nu fie din echipa actuală a lui Orban! Oricum, va fi un personaj pe gustul americanilor. Concret, ar fi vorba din nou de George Maior.

Sputnik a scris de această soluție, Ion Cristoiu a luat în considerare varianta, la fel Cozmin Gușă, ba chiar și Bogdan Chirieac.

Răzvan Savaliuc spunea că varianta Maior ar fi fost pregătită chiar înainte de alegerile din 2016… dar din cauza majorității solide obținută de Dragnea și Tăriceanu planul a fost amânat.

”Un plan similar a fost pritocit și de fostul șef al SRI George Maior, care nu s-a mai pus în practică datorită (re)venirii PSD-ALDE la putere în decembrie 2016”, scria Răzvan Savaliuc la finele anului trecut.

Anul acesta, în februarie, Ion Cristoiu afirma că singurul care poate salva PSD ar fi un lider precum George Maior.

”Este om de stânga, provine dintr-o familie de stânga, a fost și în PSD. Oricum este infinit mai bun decât liderii interimari sau permanenți de azi. Nu știu daca va veni”, a spus Cristoiu, care a adăugat că ”PSD ar trebui să-l accepte pe Maior să vină ca să salveze partidul”.

În mai anul acesta, Bogdan Chirieac, într-un interviu dedicat situației conflictuale SUA – China, l-a întrebat pe George Maior: ”Nu excludeţi o întoarcere în politică, domnule ambasador?”

”Nu aş răspunde la această întrebare”, spune Maior, ”știu că aveţi o mare experienţă şi încerc să pun şi eu experienţa pe care o am în a găsi cel mai potrivit răspuns… am dat răspunsul, restul sunt judecăţile dumneavoastră şi evaluările dumneavoastră”.

Azi însă a venit un semnal care confirmă această variantă, prin dialogul între două personalități bine ancorate în Sistem, Bogdan Chirieac și Marius Pieleanu. ”Întâmplător”, au  adus vorba de George Maior.

Reproduc acest dialog, prezentat de DC News. Aici aveți înregistrarea video

Marius Pieleanu: ”Dar oare domnului George Maior îi va încredinţa (președintele Iohannis misiunea de a forma un nou guvern în cazul în care moţiunea de cenzură va trece n.n.)?

Bogdan Chirieac: ”Nu, nu cred…”

Marius Pieleanu:  Există această discuţie, ca o propunere importantă din zona aceasta a PSD, chiar împreună cu o parte din USR ar putea să se materializeze în persoana domnului Maior.

Bogdan Chirieac: George Maior este ambasadorul României şi al lui Klaus Iohannis la Washington.

Marius Pieleanu:  Dar cu mandatul la final, sau chiar s-a închis…

Bogdan Chirieac: ”Mă rog, nu știu… În opinia mea, George Maior, ambasador, nu va accepta o nominalizare decât dacă va avea şi acordul lui Klaus Iohannis. Eu mă îndoiesc că, în acest moment istoric, Klaus Iohannis va acorda un mandat lui George Maior.

Marius Pieleanu:E un nume vehiculat, se discută, nu l-am anunţat eu că aşa m-am trezit eu noaptea. Pentru mine nu ar fi chiar cea mai proastă alegere. Mai ales că are o gândire de stânga”.

Bogdan Chirieac: ”Are o gândire de stânga, are o mare respectabilitate internațională și în primul rând în zona americană

Marius Pieleanu:  ”…da, mai puțin în zona internă… Dar eu puţin realizabilă din două perspective: unu - nu mai târziu de ieri preşedintele Iohannis a anunţat cu subiect şi predicat că nu se pune în discuţie alt nume decât cel al actualului premier; doi - şansa moţiunii de a trece...”

Este de reținut explicația profesorului Pieleanu - ”E un nume vehiculat, se discută, nu l-am anunţat eu că aşa m-am trezit eu noaptea”.

Reamintesc ce scriam în Sputnik, în mai anul acesta, când analizam varianta ca fostul meu coleg George Maior să devină premier și coagulant al unui pol de centru-stânga. 

***

Pe scurt, pentru un om de centru-stânga precum ambasadorul României în SUA, excelent cunoscător al problematicii interne și internaționale – văzută și ocultată – acum este momentul prielnic.

George Maior este o personalitate, iar marile controverse care îl înconjoară pot fi ușor transformate în ceea ce contează mai mult în politică: notorietate. Da, va fi contestat, vor fi ieșiri dure chiar din PSD – dar, hei, cine conduce oare acum PSD? O echipă căreia i se poate spune oricând să pună ”umărul”, mai ales când e îngreunat de ”metale”.

Nu m-ar mira să văd chiar și persoane neașteptate spunând „Da, Maior e Sistemul, dar e singura soluție să ieșim din nenorocire”. Și nu m-ar mira să văd cum Maior va ”grația” persoane excluse – chiar pe Liviu Dragnea. Cum va face asta? Doar nu suntem copii să întrebăm așa ceva.

George Maior ar putea (re)uni PSD cu Pro România, unde finul său, Victor Ponta, se zbate frumos dar… într-un lighean, care poate deveni cel mult copaie. Mai e de recuperat și (ex) gruparea lui Meleșcanu – și iată o platformă de centru-stânga, cu personalități, cu un lider care ”știe” – și care este net superior oricui în materie de relație ”strategică”.

***

Ideea rămâne cam aceeași și acum – iar dialogul între cele doua personalități, Chirieac și Pieleanu nu cred că a fost întâmplător.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

891
Tagurile:
Klaus Iohannis, George Maior
Tematic
George Maior în fruntea PSD? Cristoiu: ”Ar face un bine partidului – e o personalitate”
”Nucleara” - George Maior, șef la PSD? Cozmin Gușă are o reacție dură, plină de tupeu
George Maior în pericol: COVID-19! Oficial!

Загрузка...
Ludovic Orban

Știrea zilei: PRELUNGIREA stării de ALERTĂ Hotărârea de Guvern, măsurile, text integral

0
Textul integral Hotărârii de Guvern pentru prelungirea stării de alertă, așa cum va intra în dezbaterea ședinței de azi a Cabinetului Orban

BUCUREȘTI, 14 aug - Sputnik. Astăzi, în ședința de Guvern care începe la ora 17, Cabinetul Orban va discuta o Hotărâre privind prelungirea stării de alertă cu 30 de zile. Aceasta ar urma să intre în vigoare chiar de duminică,  16 august.

Hotărârea de Guvern este dată ținând cont de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei, dar și ţinând seama de propunerile cuprinse în Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 40/2020 privind propunerea prelungirii stării de alertă și a măsurilor necesare a fi aplicate pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19.

Iată textul Hotărârii de Guvern, așa cum va intra în dezbaterea ședinței de azi a Cabinetului Orban.

Art. 1 - Începând cu data de 16 august 2020 se prelungeşte cu 30 de zile starea de alertă pe întreg teritoriul ţării, instituită prin HG nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare, prelungită prin HG nr. 476/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, și prin HG nr. 553/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 17 iulie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia  pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 2 - Pe durata prevăzută la art. 1 măsurile de prevenire şi control ale infecţiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, condiţiile concrete de aplicare şi destinatarii acestor măsuri, precum şi instituţiile şi autorităţile publice care pun în aplicare sau urmăresc respectarea aplicării măsurilor pe durata stării de alertă sunt prevăzute în:

a) anexa nr. 1 - „Măsuri pentru creşterea capacităţii de răspuns“;

b) anexa nr. 2 - „Măsuri pentru asigurarea rezilienţei comunităţilor“;

c) anexa nr. 3 - „Măsuri pentru diminuarea impactului tipului de risc“.

Art. 3 - În aplicarea dispoziţiilor art. 7^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei, aprobată cu completări prin Legea nr. 20/2020, cu completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, dispune, în colaborare cu Ministerul Sănătăţii, prin ordin al comandantului acţiunii, măsurile necesare prevenirii şi combaterii infecţiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, în cadrul acţiunilor de răspuns la nivel naţional.

Art. 4 - Regimul contravenţional aplicabil pentru nerespectarea măsurilor prevăzute în anexele nr. 1-3 este cel stabilit la art. 64 - 70 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările ulterioare.

Art. 5 - Anexele nr. 1 - 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 6 - Actele emise pentru punerea în executare a Hotărârii Guvernului nr. 394/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 476/2020, cu modificările și completările ulterioare, și a Hotărârii Guvernului nr. 553/2020, cu modificările și completările ulterioare, își mențin aplicabilitatea în măsura în care dispoziţiile acestora nu contravin măsurilor stabilite în anexele nr. 1-3 la prezenta hotărâre.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
Stare de alertă

Загрузка...