Lia Olguța Vasilescu

Olguța dezvăluie: ”De asta nu m-a dorit Iohannis”! Un important analist - ipoteză șoc!

1539
(reînnoit 07:50 04.12.2018)
”Coldea nu a fost niciodată de acord cu autostrada”, un studiu al CIA scoate la iveală o posibilă strategie a ”partenerilor”. A devenit Olguța o țintă, precum predecesoarea ei la Dezvoltare, Elena Udrea?

BUCUREȘTI, 4 dec - Sputnik, Dragoș Dumitriu. După cum se știe, președintele Iohannis a refuzat numirile din fruntea ministerelor Transporturilor și Dezvoltării. În această situație, unul dintre cei mai apreciați membri ai cabinetului Dăncilă, Lia Olguța Vasilescu nu a putut prelua portofoliul pentru care fusese propusă.

Mai mult, mâine Guvernul va pleca la Bruxelles, la o întâlnire cu Colegiul Comisiei Europene, cu doi miniștri… care, de fapt, au demisionat.

Situația este inedită și nici liderii PSD nu știu cum va reacționa Bruxelles-ul!

”Nici nu știu dacă cei doi miniștri pot fi primiți oficial, din moment ce ei nu mai au o funcție”, a comentat Lia Olguța Vasilescu în emisiunea ”România9” de pe TVR1. ”Nu înțeleg de ce trebuie să blocăm România într-un moment atât de important”, a completat fostul ministru al Muncii.

Este un Guvern șchiop, consideră Oana Vasilescu. Dar, apreciatul fost ministru a făcut și o considerație foarte interesantă despre motivul pe care președintele nu ar fi numit-o în funcția de la Transporturi.

”Dacă ajungeam la Ministerul Transporturilor, construiam autostrăzi în România”, a declarat Oana Vasilescu. ”Eu nu am văzut nicio motivare în cazul meu, nici în cel al colegilor mei”.

Ce putea să spună, că nu sunt pregătită în fruntea Transporturilor? – întreabă Vasilescu. ”Am condus un oraș, am condus un minister și ne putem mândri cu ce am făcut”.

Declarațiile Oanei Vasilescu despre motivul adevărat – posibilitatea ca foarte decisul ministru să se apuce de construit autostrăzi - se suprapun ciudat peste dezvăluirea unuia dintre cei mai bine cotați analiști politici, Bogdan Tiberiu Iacob, fondatorul site-ului ”InPolitics”.

Sebi Ghiță și rapoartele CIA: de ce nu are România autostrăzi

”Rapoartele CIA confirmă teoriile conspirației: de ce nu are România autostrăzi”, titra B.T. Iacob în februarie 2017 – o analiză pe care postat-o din nou ieri.

Ei bine, analiza pleacă de la o afirmație cheie a fostului secretar al Comisiei SRI, fugarul Sebastian Ghiță:

”Domnul general Florian Coldea nu a fost niciodată de acord cu autostrada Comarnic-Brașov, i-a fi amenințat și pe funcționarii CNADR cu arestarea dacă vor semna o asemenea autostradă”,  declara fostul deputat.

Iacob îl citează și pe Victor Ponta, fostul premier plângându-se de opoziția sistemului, cu Băsescu în frunte.

”În 2015 un reprezentant al Sistemului i-a spus ministrului Transporturilor: cine semnează asemenea autostradă ajunge în pușcărie - Transilvania e tot mai legată de Viena și Budapesta, dar tot mai depărtată de București și Iași”, declara Victor Ponta…

Între timp parcă a mai uitat ce spune atunci. ”De 12 ani nu reușim să legăm printr-o autostradă Transilvania de restul României, nici Pitești-Sibiu, nici Comarnic-Brașov, nici Iași-Târgu-Mureș - eu am terminat negocierile cu Vinci-Strabag, sunt gata de semnare, dar s-au opus Băsescu și PNL strigând: e o mare hoție”, declara Ponta.

Ei bine, Bogdan Tiberiu Iacob merge pe fir și ajunge la o ipoteză șocantă: România, zonă-tampon a Occidentului în fața… tancurilor rusești!

”E vorba de temerea NATO, a Occidentului în ansamblu, că asemenea autostrăzi ar facilita accesul tancurilor rusești spre Vest în cazul unui conflict militar”, scrie B.T. Iacob, care explică: ”În absența lor, blindatele Moscovei s-ar vedea blocate de arcul Carpaților, stavilă naturală în calea năvălitorilor”.

Totul ar părea o fantezie dacă atentul jurnalist nu ar aduce și un interesant document declasificat de CIA, care analiza România de la jumătatea anilor 80, studiu intitulat ”Perspectivele lui Ceaușescu”.

”Nu au la dispoziție o infrastructură potrivită, iar terenul muntos nu e potrivit”

Ei bine, CIA analizează situația României din mai multe direcții, inclusiv a relației cu Moscova. La acest capitol, analiștii CIA iau în calcul și cazul extrem, al unei intervenții militare terestre sovietice în România.

”Nu încape îndoială că armata română nu ar face față sovieticilor, iar URSS ar triumfa după o scurtă perioadă de criză, românii nu sunt nici pe departe la fel de bine echipați ca sovieticii”, e constatarea simplă a americanilor.

Dar, observă americanii, ”sovieticii nu au efective militare în România” și – atenție! – ar avea probleme cu infrastructura și relieful!

”Nu au la dispoziție o infrastructură potrivită, iar terenul muntos nu e potrivit pentru o intervenție rapidă, ”chirurgicală””, scriu analiștii CIA. ”Forțele militare sovietice s-ar confrunta cu operațiuni prelungite de dislocare într-o țară profund antisovietică, mai ales dacă aceasta ar beneficia și de sprijinul Iugoslaviei”.

Deci CIA ajunge la concluzia că ”trupele sovietice din regiune ar fi fost mult mai puțin capabile să performeze militar în România (…) totul, grație terenului muntos și absenței infrastructurii”! Între timp, situația din Iugoslavia s-a schimbat, ca și relațiile cu Rusia și SUA.

Iar concluzia jurnalistului este firească: au trecut de la analiza CIA mai mult de trei decenii, au apărut milioane de autoturisme în plus, adăugăm noi, dar problema absenței infrastructurii în România a rămas. ”Va rămâne, oare, atât timp cât va exista amenințarea Rusiei asupra Vestului?”, se întreabă, în finalul analizei Bogdan Tiberiu Iacob.

Blocaj ”strategic”? A devenit Olguța Vasilescu o țintă?

Cert este că blocarea oricăror tentative de construire a autostrăzilor pare inexplicabilă! Chiar și atunci când banii, pur și simplu, au fost luați de americani (cazul Bechtel) iar cei care i-au dat… preferă parcă să fie tăvăliți de presă și anchetați de procurori decât să scoată la iveală contractul cu firma din SUA!

Pragmatic vorbind, este greu de înțeles și altceva: din aceste investiții uriașe ar fi rezultat și ”alte” câștiguri… uriașe! Ori, de ce liderii politici români, personaje cât se poate de cupide - se știe, doar! - ar refuza așa ceva?!

Iar revenind la ideea inițială, respingerea Olguței Vasilescu, este greu de crezut că se putea găsi un ministru mai decis, mai ferm, pentru ducerea la bun sfârșit a unor lucrări majore precum autostrăzile - care nu s-ar fi putut oricum termina până la prezidențiale, deci nu-l puneau în pericol pe Iohannis.

Și atunci, ce să fie oare? Tot o decizie ”strategică”, așa cum sugerează B.T. Iacob, pe baza documentelor CIA? Nu m-ar mira, având în vedere că desființarea industriei românești, de exemplu, tot strategic s-a făcut, în mare parte. Nu numai de către americani, dar cu siguranță că ei, ca ”parteneri”, supravegheau cam tot…

A devenit Olguța Vasilescu o țintă a americanilor, precum predecesoarea ei la Dezvoltare, Elena Udrea? Poate că da, dar din alte motive.

1539
Tagurile:
ministrul transporturilor, Ministru, Klaus Iohannis, Autostrăzi, Lia Olguţa Vasilescu
Tematic
Olguța Vasilescu anunță o schimbare istorică. Va fi LEGE
Tudorel Toader punctează decisiv contra lui Iohannis în cazul Olguța Vasilescu
Revoluție! Olguța Vasilescu aduce schimbarea așteptată de 5 milioane de români
Olguța Vasilescu: ”Ne dorim pensii dublate”. Legea, pe masa Senatului

Загрузка...