Extracție în perimetru petrolier offshore, poză simbol

Legea offshore: Ce câștigă statul și cum sunt protejați muncitorii români

607
(reînnoit 14:26 10.07.2018)
Actul normativ adoptat la Cameră cuprinde prevederi anti-evaziune, precum și de protecție a intereselor statului și lucrătorilor români din domeniu.

BUCUREȘTI, 10 iul — Sputnik, Daniel George Nistor. Camera Deputaților a adoptat luni seară proiectul de lege privind unele măsuri necesare pentru implementarea operaţiunilor petroliere de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore.

Decizia a stârnit deja multe controverse, comentariile lansate în spațiul public mergând de la "vor pleca investitorii pentru că li s-au impus condiții prea aspre" până la "foarte bine au făcut deputații, statul roman va câștiga mai mulți bani".

Dar ce spune proiectul de lege, pentru care Camera Deputaților este for decizional?

Articolul 19 prevede că procentele de calcul a impozitului se calculează pe baza prețurilor de vânzare a gazelor naturale practicate de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore pe baza grilei de prețuri de mai jos, ajustate anual începând cu 1 ianuarie 2019 cu indicele anual al prețurilor de consum, după cum urmează:

• a) 30% din venitul suplimentar pentru preţurile de până la 85 lei/MWh inclusiv;
• b) 15% din veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri între 85 lei/MWh și 100 lei/MWh inclusiv;
• c) 20% din veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri între 100 lei/MWh și 115 lei/MWh inclusiv;
• d) 25% din veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri între 115 lei/MWh și 130 lei/MWh inclusiv;
• e) 30% din veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri între 130 lei/MWh și 145 lei/MWh inclusiv;
• f) 35% din veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri între 145 lei/MWh și 160 lei/MWh inclusiv;
• g) 40% din veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri între 160 lei/MWh și 175 lei/MWh inclusiv;
• h) 45% din veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri între 175 lei/MWh și 190 lei/MWh inclusiv;
• i) 50% din veniturile suplimentare obţinute în urma practicării unor preţuri care depăşesc 190 lei/MWh.

Așadar, impozitul scade (de la 30% la 15%) până la nivelul unui preț de 100 lei/MWh, apoi crește constant (de la 15% la 50%) până la un preț de peste 190 lei/MWh. Operatorii sunt astfel stimulați să nu aplice prețuri foarte mici, sub 85 lei pentru 1 MWh, pentru că achită același impozit și la 30 de lei și la 84 de lei, deci această măsură se elimină riscul de evaziune fiscal prin practicarea unor prețuri false în factură (altele decât cele primite de vânzător în realitate).

Mai mult, este avantajos pentru operator să vândă la un preț de până la 100 lei, pentru că în plaja 85-100 lei/MWh beneficiază practic de o înjumătățire a impozitului. De la 100 lei în sus, povara fiscală începe să crească.

Dar scade astfel apetitul operatorului pentru câștig? Să luăm două cazuri ipotetice. La un preț de 110 lei pentru 1 MWh, impozitul va fi de 20%, adică 22 de lei, astfel că rezultă un câștig de 88 de lei (80% din preț). La un preț de 180 de lei, impozitul va fi de 45%, respectiv 81 de lei, deci câștigul operatorului se va ridica la 99 de lei (55% din preț).

Dacă vinde mai scump, operatorul rămâne cu un procentaj din preț mai mic, dar ca valoare absolută, cu mai mulți bani în buzunar. În schimb, statul câștigă mai mult — 81 de lei la prețul mai mare față de numai 22 de lei la prețul mai mic.

Practic, investitorii sunt stimulați să vândă la prețuri cât mai ridicate, dar fără să facă evaziune fiscală, iar statul român va avea un beneficiu mai mare, proportional cu prețul.

De asemenea, proiectul de lege apără interesele firmelor din România și UE, active în domeniile conexe. "În condiții echivalente tehnice și de preț, titularii acordurilor petroliere sunt obligați să achiziționeze bunuri și servicii de la operatori economici din România și spațiul Uniunii Europene", prevede articolul 22.

Totodată, actul normativ protejează forța de muncă locală.

Conform articolului 23, "titularii acordurilor petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore au obligaţia ca cel puţin 25% din numărul mediu anual de angajaţi utilizaţi în vederea derulării acordurilor să fie cetăteni români cu rezidentă fiscală în România".

Proiectul de lege a fost adoptat cu 175 de voturi "pentru", 30 "împotrivă" şi 30 de abţineri. Pentru a intra în vigoare, el trebuie promulgat de președintele Klaus Iohannis.

Citiți aici proiectul pentru Legea offshore.

607
Maia Sandu și Klaus Iohannis

Moldova, lecție de diplomație României! Rușine, epigoni ai lui Titulescu și Ștefan Andrei!

879
Chișinăul arată că știe mai multă diplomație decât Bucureștiul – respectă și întărește relația cu cel mai investitor din lume, nu își bate joc de una dintre cele mai mari și sincere prietenii față de România din istorie

BUCUREȘTI, 16 apr – Sputnik. Recent, s-a petrecut un fapt trecut sub tăcere de mass media, dar care spune multe despre cum vede diplomația de la Chișinău relația cu cel mai puternic investitor al lumii, China.

Jurnalistul Dan Tomozei Dimian, jurnalistul român care lucrează în Beijing la Radio China Internațional, a transmis că ambasadorul Republicii Moldova în R.P. Chineză, E.S. Dumitru Braghiș, a prezentat, miercuri, Scrisoarea de acreditare președintelui Xi Jinping, în cadrul unei ceremonii la care au participat 29 de diplomați veniți la post în ultima perioadă.

Tomozei relatează că, în cadrul ceremoniei organizate la Marea Sală a Poporului din Beijing, președintele Xi Jinping ”a transmis cele mai calde urări de bine conducătorilor țărilor reprezentate de ambasadori, subliniind că în anul în care este marcat centenarul de la fondarea Partidului Comunist din China, autoritățile de la Beijing vor continua să pună în aplicare, cu fermitate, noua filozofie de dezvoltare și vor crea o nouă paradigmă de dezvoltare, astfel încât de dezvoltarea Chinei să beneficieze cât mai mult toate țările”.

Toate țările care… înțeleg să respecte și să mențină relația cu China! Ceea ce NU este cazul României, dar este cazul Moldovei!

Cine este ambasadorul Dumitru Braghiș? Cartea sa de vizită spune totul, despre cum înțelege să respecte Chișinăul relația cu Beijingul. Născut în 1957, Dumitru Braghiș este o personalitate cu mare experiență politică și diplomatică – specializat în relațiile cu Estul.

Braghiș a deținut funcția de prim-ministru al Republicii Moldova (1999–2001) și a fost Ambasador în Federația Rusă (Noiembrie 2015 – Martie 2017).

Daniel Tomozei Dimian evidențiază însă și un alt aspect important – un atu al ambasadorului Moldovei: ”De la momentul sosirii la post, Ambasadorul Dumitru Braghiș desfășoară o impresionantă activitate de cunoaștere și promovare a relațiilor bilaterale China – Republica Moldova, având deja marcate câteva zeci de acțiuni, vizite și semnări de acorduri bilaterale”.

Deci, DA, așa se reprezintă o țară în capitala unei superputeri - trimițând personalități importante, bine pregătite și cu merite recunoscute bilateral.

Pe când… România?

Relația României cu China este marcată de sabotarea firmelor chineze de stat, de atacuri virulente venite de la demnitari ai partidelor din Coaliția de guvernământ (cazul Pavel Popescu este fie patologic, fie demn de a fi cercetate de Servicii!), de susținere de către președinte și ministrul de Externe a politicilor anti-chineze americane.

În plus (de fapt, în mare minus!), România a menținut în funcție un ambasador, Vasilică Constantinescu, care s-a remarcat prin… accidente auto!

”Avem ambasador care se urcă beat la volan, face accident, distruge o mașină diplomatică și un autobuz, fuge de la locul accidentului, fiind băut, se ascunde în rezidența diplomatică”, îi relata Dan Tomozei lui Ion Cristoiu, anul trecut.

Reacția MAE român, întârziată, a fost că ”situația semnalată face deja obiectul unor cercetări în curs, aspectele în cauză fiind tratate cu maximă seriozitate”.

Sigur că da, cu aceeași seriozitate… de 1 an fără rezultate și măsuri concrete!

Dan Tomozei descrie relația româno-chineză ca fiind ”fracturată”, marcată de ”erorile de calcul pe care le observ în deciziile politice de la București”, dar și de ”gravele derapaje diplomatice ale României în China”.

De altfel, între pagina de socializare a lui Daniel Tomozei și cea a Ambasadei României la Beijing, ai dori ca ziaristul să fie reprezentantul țării noastre în China! Găsești relatări despre activități culturale, încurajarea colaborării bilaterale, demersuri constante pentru menținerea unei dintre cele mai mari și sincere prietenii față de România din istorie!

De aceea spun – mica Moldovă dă o jenantă lecție de diplomație României lui Titulescu, Ștefan Andrei sau Adrian Năstase!

 

879
Tematic
Cîțu trimite în Moldova vaccinurile refuzate de români
Expert: Este oare posibilă producerea vaccinului ”Sputnik V” în Moldova
Împușcături la granița României cu Republica Moldova

Загрузка...
Vladimir Putin

Presa bulgară: Rusia a obținut o victorie diplomatică

415
(reînnoit 17:43 16.04.2021)
Publicația bulgară Duma consideră că Rusia a obținut o victoria diplomatică în fața SUA după ce Biden a propus organizarea unui summit cu Putin.

BUCUREȘTI, 16 apr – Sputnik. Propunerea președintelui american Joe Biden de a organiza un summit cu Vladimir Putin în viitorul apropiat reprezintă o victoria diplomatică a părții rusesc, consideră publicația bulgară Duma.

Marți, la inițiativa SUA, a avut loc o conversație telefonică între Putin și Biden. În cadrul discuției președintele SUA și-a exprimat dorința de a se întâlni personal cu liderul rus. După ce Washingtonul a introdus noi sancțiuni împotriva Moscova, Casa Albă a subliniat că propunerea rămâne în vigoare.

“În jocul de nervi, Biden, mai exact, echipa lui Biden, a fost prima care a clipit. Invitația reprezintă o victorie diplomatică a părții ruse”, consideră jurnaliștii bulgari.

În articol se menționează că există “mai multe capcane” care ar putea împiedica realizarea întrevederii dintre cei doi lideri. Totodată, în opinia jurnaliștilor, chiar dacă cei doi președinți se vor întâlni personal, relațiile dintre SUA și Rusia nu vor avansa.

Vladimir Putin și Joe Biden
© AP Photo / Alexei Druzhinin

Publicația bulgară este convinsă că principalele subiecte de negocieri vor deveni problemele armelor nucleare, programul nuclear al Iranului, soarta Afganistanului.

Mai devreme SUA au anunțat că introduc noi sancțiuni împotriva Rusiei. Restricțiile vor viza 32 de persoane fizice și a juridice. Sancțiunile interzic instituțiilor financiare să cumpere obligațiunile de stat ale Rusiei la prima lor plasare după 14 iunie. În afară de aceasta, Washingtonul intenționează să expulzeze 10 angajați ai misiunii diplomatice rusești.

În replică, Ministerul Afacerilor Externe al Rusiei a declarat că politica sancțiunilor, promovată de Washington, nu corespunde intereselor popoarelor ambelor state. Vineri, Kremlinul a declarat că obsesia sancțiunilor a americanilor sunt inacceptabile, adăugând că macrostabilitatea Rusiei este deplin asigurată. Comentând despre eventualele răspunsuri la sancțiuni, Kremlinul a declarat că principiul reciprocității nu a dispărut, însă totul va depinde de decizia șefului statului, Vladimir Putin.

415
Tagurile:
Bulgaria, Vladimir Putin
Tematic
VIDEO: Putin și-a administrat a doua componentă a vaccinului rusesc
Biden și Putin se vor întâlni la Viena?
Kremlinul: Discuția dintre Putin și Biden a fost una lucrativă

Загрузка...
Сотрудник лаборатории Научно-исследовательского института скорой помощи имени Н. В. Склифосовского во время проверки биоматериала на наличие новой коронавирусной инфекции.

„Covid-19 este o oportunitate pentru oligarhia globalistă” - VIDEO

0
(reînnoit 18:48 18.04.2021)
Pandemia de Covid-19 a limitat libertățile publice și individuale peste tot pe planetă pe motiv că trebuie oprită circulația virusului. Într-un interviu pentru Sputnik, intelectualul francez Pierre-Yves Rougeyron consideră că e un avantaj pentru „hiperclasa globalistă”.

BUCUREŞTI, 18 apr – Sputnik. „Covidul a permis o întoarcere [a clasei] oligarhice după o lungă perioadă de reapropriere democratică în Occident”, a spus, la microfonul Sputnik France, intelectualul francez Pierre-Yves Rougeyron, jurist și specialist în inteligență economică.

Potrivit acestuia, această „clasă socială de «câștigători» în grad foarte mare ai globalizării” este hotărâtă să „își dezvolte interesele” și „să-și mențină privilegiile”. Aceasta se va întâmpla prin utilizarea epidemiei ca „instrument de guvernare”. „O oportunitate” obţinută prin frică și „menținerea populației într-o stare de groază”.

Editorul dezvoltă ideile eseistului Antonio Furone, autorul cărţii „Oligarchy, crises and folie des grandeurs” („Oligarhia, crizele și megalomania”) (ed. Jean-Cyrille Godefroy). Potrivit acestuia, un „trio” funcționează în această criză: „restricții privind libertățile, anihilarea statului și înrobire prin datorii”. Suficiente elemente pentru a reduce la tăcere „vocea democratică și antioligarhică a unei părți a populației”, întruchipată, înainte de criza epidemică, de „mișcări calificate drept populiste”, precum mişcarea „vestelor galbene” din Franța.

Interlocutorul interviului prezice că aceste două viziuni și sociologii opuse se vor „ciocni”, deoarece, „pentru ca unii să aibă privilegii, alții trebuie să-și strângă cureaua”. „Acest lucru nu se va întâmpla fără tensiuni”, a adăugat Rougeyron.

0
Tagurile:
Oligarhie, COVID-19
Tematic
Mai mult de 3 milioane de decese asociate cu Covid 19
Războiul din sănătate: spitalele Covid au rămas fără bani, bugetul ATI tăiat cu 65 la sută
Voiculescu aruncă NUCLEARA: Morții de COVID-19 - raportați greșit

Загрузка...