Liviu Pleșoianu

Pleșoianu îi desființează pe laudătorii pe Iohannis

732
(reînnoit 13:52 19.01.2018)
Argumente aduse contra opiniei că "avem brusc de a face cu alt Iohannis"

BUCUREȘTI, 19 ian — Sputnik, Dragoș Dumitriu. "Unii comentatori consideră că decizia lui Iohannis de ieri este un gest epocal, de care numai un chomolungmian Om de Stat poate fi capabil", comentează ironic Liviu Pleșoianu accesul de laude la adresa lui Iohannis în urma desemnării rapide a premierului propus de PSD.

Președintele statului n-a făcut decât să respecte Constituția, spune deputatul, subliniind că aceasta îi cere "cu caracter imperativ" să fie „întâiul garant al respectării sale”. Deci, nu nu e absolut nimic spectaculos în gestul președintelui apreciază deputatul.

"Să comentezi „gestul" lui Iohannis în cheia unei intervenții magnifice, dacă nu chiar divine, e pur și simplu ridicol", spune Pleșoianu. "În fond, Klaus Werner doar s-a păstrat de această dată în propria-i matcă".

De fapt, consideră Pleșoianu este același „Ins-în-geacă-roșie", care "s-a folosit de ură, a generat-o cu bună știință, a întreținut-o și apoi, de câte ori a avut nevoie, a capitalizat-o".

„Cei care văd în decizia de ieri un mare GEST, al unui mare OM POLITIC, cad în capcana propriei minți, care compară la nivel subconștient momentul de ieri cu momente precum ieșitul la proteste în geacă roșie", explică Liviu Pleșoianu.

Iar concluzia energicului deputat este că "a spune că avem brusc de a face cu alt Iohannis e dizgrațios de ridicol".

"Fiți fără griji, e tot Insul-în-geacă-roșie, e tot cel care se urca pe tragedia de la Colectiv cu bocancii pentru a-și instala „guvernul său"„, atrage atenția deputatul PSD, într-o recentă postare pe pagina personală

732
Tagurile:
premier, PSD, Liviu Pleșoianu, Klaus Iohannis, România
Тема:
Klaus Iohannis (199)
Tematic
Pleșoianu s-a ținut de cuvânt - iată de ce au fost numiți Tudose și Grindeanu
Pleșoianu anunță dezvăluiri despre cum a ajuns Tudose premier
Liviu Pleșoianu - susținut frenetic și respins isteric
Ultima oră: Liviu Pleșoianu l-a făcut praf pe Klaus Iohannis!

Vaccinul și maimuțele: fake-ul britanic despre fake-ul rusesc

127
(reînnoit 22:41 22.10.2020)
Presa britanică a acuzat Rusia de răspândirea unor colaje prin care ar încerca să discrediteze vaccinul dezvoltat în Regatul Unit. Ce „dovezi” au prezentat jurnaliștii.

MOSCOVA, 22 oct - Sputnik, Vladimir Kornilov. Presa britanică au scos la iveală o nouă informație despre diversiunea Rusiei împotriva umanității. Timp de câteva zile, acest eveniment a fost o știre centrală în Albion.

Vaccin, imagine simbol
© Sputnik / Николай Хижняк

Gândiți-vă doar câte probleme există acum în Marea Britanie: în țară e o situație pandemică dezastruoasă, mai multe regiuni se pronunță împotriva măsurile restrictive ale guvernului, negocierile cu Uniunea Europeană pe subiectul Brexit au intrat într-un impas, fapt care amenință cu un colaps economic în viitorul apropiat, nivelul de susținere a ideii secesiunii Scoției a ajuns la un nivel înalt, fapt care poate duce la o destrămare a țării. În aceste condiții, pe primele linii ale ziarelor britanice apare principala știre a zilei: “Nebunii Russkies anunță că vaccinul vă transformă într-un cimpanzeu”.

Practic, toate ziarele au publicat niște colaje nostime, în care poza prim-ministrului britanic, Boris Johnson a fost transformată într-un yeti, fiind însoțită de mesajul: “Îmi place vaccinul meu, al omului zăpezilor”. Făcând trimitere la o sursă oarecare, toate aceste instituții de presă au anunțat că astfel de imagini sunt elaborare și răspândite la indicația statului rus sau de oficialități ruse, în calitate de o campanie de dezinformare, în scopul compromiterii viitorul vaccine britanic împotriva coronavirusului, afirmând că aceasta ar transforma oamenii în maimuțe.

Prima sursă este ziarul The Times, care sub forma unor “investigații” a prezentat câteva materiale senzaționale pe acest subiect. Cică, imaginile au fost oferite de o persoană oarecare “implicată în campanie (de dezinformare n.r.), care este îngrijorată de daunele pe care le-ar putea provoca aceasta pentru sănătate”. Acest “anonin îngrijorat” a declarat că are o anumită tangență cu aceste imagini satirice.

Ce legătură are cu toate acestea statul rus? Această întrebare The Times a pus-o, intensigicând intriga. Pe prima pagină aceștia declară: “Nu este clar dacă această tentativă de propagandă a fost autorizată nemijlocit de Kremlin, însă există mărturii că anumiți demnitari ruși sunt implicați în organizarea ei”.

În articol astfel de informații nu sunt atât de categorice: “Campania împotriva studiilor Oxford ar putea fi legată de niște demnitari ruși. (...) Implicarea acestor persoane nu presupune neapărat faptul că Kremlinul a ordonat, aprobat sau știa de această tentativă de propagandă”.

O bună parte a cititorilor ziarului nu a primit un răspuns la princiala intrigă, titrată (că toate acestea le face Rusia) de toate ziarele. În schimb, aceștia au fost îndemnați să acceseze site-ul ziarului pentru asculta un podcast de 40 de minute pe acest subiect, care explică și demonstrează totul în detalii.

Se pare că alte instituții de presă (fie ele britanice sau americane) n-au stat prea mult pe gânduri și s-au încrezut în afirmațiile The Times, că în acel podcast există toate probele ale implicării persoanelor oficiale din Rusia la producerea unor colaje pentru rețele de socializare, care ar discredita vaccinul britanic inexistent. Iată de ce a apărut o serie de articole, în care această “campania rusească” de dezinformare este prezentată aproape ca o parte a “doctrinei militare Gherasimov”. Presa occidentală are o obsesie de a face trimiteri cu orice ocazie la strategia șefului Statului Major al Forțelor Armate al Rusiei, Valeri Gherasimov.

Вакцина против новой коронавирусной инфекции
РФПИ и Центр имени Гамалеи

Însă, dacă ascultăm podcastul celor de la The Times, constatăm: pe parcursul întregii transmisiuni sunt oferite promisiuni că “vom oferi dovezi ale implicării statului rus”. Iar când vine vorba de partea legată de organizatori, se menționează numele lui Kirill Dmitriev, directorul general al Fundației Ruse pentru Investiții Directe. Jurnaliștii ziarului discută cu “kremlinologii” de serviciu despre personalitatea lui Dmitriev, despre fundația lui și chiar dacă a fost la curent Vladimir Putin de declanșarea acestei campanii. De aici se poate presupune că The Times a reușit să descopere o urmă – acei demnitari care stau în spatele caricaturilor cu “yeti Johnson”. Apoi urmează o afirmație trăsnet: “Kirill Dmitriev nu este menționat în mărturiile de care dispunem. Nu există niciun indiciu că acesta este implicat în campania de dezinformare”. Atât. Aici urmele unor “demnitari ruși” misterioși, pe care au promis să le prezinte, dispar. Doar expertul Mark Galeotti, cunoscut prin cărțile sale superficiale despre criminalitatea din Rusia, se dă cu părerea că în spatele campaniei s-ar putea afla niște “duci și baroni de la Kremlin”. Oare asta nu e o “dovadă”?

Urmează o altă știre pe surse: cică, la un oarecare post rus de televiziune au pregătit un fake despre decesul a două persoane în timpul testărilor vaccinului britanic, însă moartea acestora ar fi ascunsă. Și, cică, acest lucru ar fi o dovadă că vaccinul este bun doar pentru maimuțe, nu pentru oameni. E adevărat că se menționează: “Deocamdată, campania nu a fost lansată. Probabil, s-a considerat că e ceva exagerat chiar și pentru o televiziune rusă”. Adică, acest lucru nu a fost făcut public nicăieri și noi nu știm de unde au scos-o autorii podcastului. Însă, urmează un “fact-checking” din partea The Times, în care „infirmă” știrea senzațională care nu există. E ceva noi în practica jurnalistică – să prezinți publicului un zvon care nu există, iar apoi să-l combați cu furie.

Cu toate acestea, într-adevăr, unul din voluntari, care a participat le testările clinice ale vaccinului companiei britanice AstraZeneca, a decedat în această săptămână în Brazilia. Acest fapt ar putea fi atribuit cu mare greu “dezinformării rusești”.

Astfel, în niciun material nu se prezintă cel puțin o faptă, care ar demonstra o anumită implicare a statului rus, persoanelor oficiale și neoficiale din Rusia în crearea colajelor satirice cu Johnson și COVID. Într-adevăr, internetul e plin cu astfel de imagini. Însă tentativele de a găsi prima sursă duc la primul număr al The Times, unde au fost publicate pentru prima data. Nu știm dacă au fost publicate undeva anterior, însă anume ziarului a lansat distribuirea lor în toată lumea.

Ei ne asigură că aceste colaje au fost publicate în două surse modeste: două britanice și una de la Bruxelles. Însă, putem găsi doar una, legată indirect cu această imagine (cu totul alta), pe site-ul EUReporter. Reiese că principalul distribuitor al astfel de colaje este anume The Times. Chiar dacă am admite că cineva vrea să discrediteze vaccinul britanic, numind-o “de maimuță”, atunci a găsit cel mai eficient și cel mai ieftin mijloc: pur și simplu, a furnizat-o redacției unui ziar britanic, prezentând-o ca “o dovadă a dezinformării rusești”. În continuare, meme au fost redistribuite în tot spațiului virtual. Un efect incredibil. Dacă lucrurile stau așa, atunci anume The Times a devenit un instrument al răspândirii dezinformării (cel mai probabil, deloc rusești).

Chiar în ciuda lipsei oricăror dovezi a implicării în toată această poveste a cuiva din Rusia, observăm o reacție furioasă din partea Londrei. Ministrul Afacerilor Externe al Marii Britanii, Dominic Raab a acuzat Moscova de discreditarea vaccinului celor de la Oxford. Nici nu ne-am mira dacă s-ar ajunge și la sancțiuni. Nici nu mai contează că însuși The Times afirmă că e puțin probabil ca cei de la Kremlin să aibă vreo atribuție la această istorie. Miniștrii britanici nu consideră necesar să citească ceva dincolo de titluri.

Cel mai important este că la întrebarea “de ce Rusia ar avea nevoie de asta?” editorialul ziarului răspunde cu simplitate: este subminată “încrederea globală față de toate vaccinele”. Însă anume Rusiei nu îi convine subminarea încrederii în vaccinare, luând în considerație faptul că este, deocamdată, singura țară din lume care dispune de un vaccin împotriva coronavirusului. Însă, cei din Occident nu sunt interesați de logică în acest caz.

Ambasada Rusiei la Londra a precizat imediat: presupunerile că statul rus ar purta o oarecare propaganda pentru subminarea încrederii în vaccinul britanic, “reprezintă în sine un exemplu de dezinformare”. A se observa, nicio rețea de socializare nu blochează aceste informații senzaționale ale presei britanice, nu declară că acestea “necesită o verificare suplimentară”. Că doar nu este vorba de scrisorile electronice ale lui Hunter Biden, care îl discreditează tatăl lui, candidatul pentru funcția de președinte al SUA. În acest caz, rețelele de socializare au acționat rapid și dur, blocând accesul la New York Post, care a îndrăznit să publice un astfel de material. Linkurile la același ziar, care a preluat “materialul senzațional” despre Rusia, vaccinuri și maimuțe, nimeni nu l-a blocat. Dacă e vorba de ruși, atunci poți publica orice acuzații absurde, fără a le verifica.

Apare o altă întrebare: de ce presa britanică are nevoie de acest scandal? Răspunsul în găsim chiar la începutul articolului. Cel puțin pentru câteva zile, publicului i-a fost distrasă atenția cele mai importante probleme ale țării, fiind direcționată spre maleficii ruși. Atunci când efectul articolului despre “vaccinul de maimuță” va expira, vor putea inventa o nouă “știre senzațională”, pe care o vor scoate pe primele pagini, cum ar fi, despre modul în care rușii au încercat să dea peste cap Olimpiada din 2020, iar serviciile britanice au reușit să dejoace acest complot. Așa își vor asigura câteva zile de scandal. Doar dacă nimeni nu le va cere să prezinte cel puțin un martor sau o probă. Sunt de prisos.

127
Tagurile:
Marea Britanie
Тема:
"Mâna Moscovei", "propaganda rusă"

Загрузка...
Joe Biden

De ce nu vor reuși să-i acuze pe ruși de eșecul lui Biden

297
(reînnoit 17:55 22.10.2020)
Donald Trump este condamnat la victorie, iar acest lucru este confirmat de reacțiile delirante ale politicienilor, presei și giganților IT la scandalurile legate de familia Biden.

MOSCOVA, 22 oct – Sputnik, Piotr Akopov. Alegerile americane au ajuns la ultimele sute de metri: astăzi Donald Trump și Joe Biden vor participa pentru ultima oară la dezbateri televizate. Întrevederea, în principiu, ar putea fi cea din urmă din viața lor – tensiunile din SUA sunt atât de mari, încât ar fi greu să ne mai imaginăm cele două persoane alături. Dacă s-ar întâmpla o minune și Biden va învinge în alegeri, Trump ar putea să nu recunoască rezultatele alegerilor sau, cel puțin, să nu se prezinte la ceremonia de inaugurare, încălcând toate tradițiile. Biden la sigur nu va veni la inaugurarea lui Trump, iată de ce joi ar putea fi ultimul prilej de a-și spune unul altuia ce își doresc. Vor profita deplin de această ocazie.

Twitter, архивное фото
© Sputnik / Александр Кряжев

Trump va spune că Biden este șeful unui grup criminal și va cere condamnarea lui Joe (împreună cu fiul său Haunter). Joe nu va fi trimis în închisoare, însă atunci când va pierde alegerile, presa va spune că acesta a fost “zdrobit” de “surpriza din octombrie”, informațiile compromițătoare, publicate recent, extrase de pe un hard disc al computerului lui Hunter, care îi încriminează fostului vicepreședinte - acuzândul de minciuni și corupție. Însă, Biden oricum ar fi pierdut cu sau fără aceste materiale – pur și simplu, pentru că Trump este condamnat la o victorie. Cum e posibil acest lucru, dacă toate sondajele arată foarte clară că Biden se bucură de un avans imens? Doar nu pot fi falsificate?

Pot fi. Pentru că mizele sunt foarte mari și nu există minciuni la care n-ar putea recurge cei care joacă împotriva lui Trump. “Candidez nu doar împotriva lui Biden, candidez împotriva presei de stânga, marilor giganți IT (Facebook, Twitter, Google) și a “mlaștinii de la Washington””, a spus Trump recent. Da, și cea mai bună confirmare a acestui fapt a devenit reacția monstrului cu trei capete la apariția informațiilor compromițătoare împotriva familiei Biden. Articolul din New York Post a fost blocat – Google nu l-a observat în motorul său de căutare, iar Facebook și Twitter nu permiteau distribuirea linkului. Desigur, presa a încercat să ignore articolul scandalos, iar majoritatea politicienilor s-au prefăcut că nu s-a întâmplat nimic. Adică, toate cele trei forțe au acționat sincronizat, confirmând afirmațiile lui Trump. Totodată, au apărut și acuzații în adresa Rusiei, potrivit cărora Moscova se implică din nou în alegerile americane, furnizând informații compromițătoare împotriva lui Biden.

Despre acest lucru au vorbit nu doar comentatorii și congresmanii, dar și angajații serviciilor de informații. Foștii, pentru că directorul Serviciilor Naționale de Informații, John Ratcliffe, a declarat că informațiile din laptopul lui Biden “nu reprezintă un element al unei oarecare campanii rusești de dezinformare”. Însă, zeci de foști spioni (inclusiv predecesorul lui Ratcliffe, James Clapper, prins cu depuneri de mărturii false) au adresat o scrisoare deschisă în care afirmă că experiența “ne face să bănuim în mod serios că în acest caz a jucat un rol semnificativ guvernul rus”.

“Apariția pe arena politică din SUA a unor scrisori electronice, care se presupune că ar aparține fiului vicepreședintele SUA Biden, Hunter, majoritatea dintre care sunt din perioada în care acesta activa în compania ucraineană de gaze Burisma, au toate aparențele clasice ale unei campanii informaționale a Rusiei”.

Adică, Rusia nu este acuzată că ar fabrica, falsifica informațiile compromițătoare despre Biden, chiar dacă există și astfel de afirmații, ci că le-ar fi distribuit. Cum a fost posibil, dacă, potrivit lui Rudy Giuliani (fostul primar de New York și avocatul lui Trump), conținutul hard discului din computerul lui Hunter Biden a fost transmis FBI acum șapte luni? Adică, Moscova a ținut în secret aceste materiale, pregătind “surpriza din octombrie” sau acest lucru a făcut echipa de campanie a lui Trump și consilierii lui, inclusiv Giuliani? Da, Giuliani, cică, ar lucra pentru Putin... Nu e o glumă: așa cum a declarat senatorul Chris Murphy, “de această dată rușii au decis să-i transforme pe cetățenii americani în proprii agenți. Ei încearcă să răspândească propaganda în presa mainstream...  Și au reușit. Știți, Rudy Giuliani, în esență, este un agent al Rusiei”.

Da, desigur, dacă chiar și Trump lucrează pentru Kremlin, ce să mai vorbim de colaboratorii și apropiații lui. De râs și de plans, însă anume o astfel de apreciere inadecvată a situației și tentativele de a livra americanilor “amestecul rusesc” chiar și în istoria cu informațiile compromițătoare despre familia Biden, reprezintă o confirmare a faptului că Trump a învins. Oponenții lui trăiesc într-o lume cu totul imaginară, în care rușii influențează rezultatele alegerilor în SUA, iar distanța mare din Biden și Trump este un enormă. Mai mult, toate acestea se întâmplă simultan și nicidecum nu se contrazic reciproc.

Însă, în lumea reală observăm cu totul altceva: mase mari de susținători ai lui Trump și manifestații imense în toată țara și lipsa de entuziasm la rarele întrevederi ai lui Biden cu puținii săi susținători. Ascensiunea nivelului de susținere a lui Trump se înregistrează chiar și printre minorități (spre exemplu, cei de culoare și musulmani), care nici nu aparțin electoratului lui. Absența totală a unor dovezi care ar demonstra „legăturile rusești” ale lui Trump și noi confirmări ale minciunilor și corupției familiei Biden. Cel mai important, în lumea reală americanii s-au dezamăgit profund de propria elită politică, de “mlaștina” transpartiinică, iată de ce singura alternativă serioasă la Trump putea fi doar senatorul antisistem Sanders. Anume din cauza caracterului său antisistem, nu a fost admis în alegeri de către un “Biden colectiv”.

Americanii simpli trăiesc într-o lume reală, nu într-o lume a propagandei. Iată de ce rezultatele alegerilor din 3 noiembrie sunt predictibile. Chiar și în pofida tentativei de a crește numărul voturilor în “statele nedeterminate”, prin mobilizarea electoratului pasiv al democraților la votul prin poștă, pentru că acolo se observă o creștere a numărului republicanilor care au votat prealabil.

Lumea imaginară va pierde pe 3 noiembrie, chiar dacă va reuși să provoace ulterior tulburări sociale, refuzând să recunoască realitatea, însă nu va dispărea. Hidra cu trei capete va pune speranțe într-o revanșă și va lucra în această direcție. Atât la nivel național, cât și global – iată că aici vor avea tot dreptul să-i acuze pe ruși de eșecurile lor.

297
Tagurile:
Alegerile prezidențiale, Donald Trump, Joe Biden
Tematic
O rușine: Michelle Obama arată ce se așteaptă de la Biden
Twitter nu va mai bloca postările despre fiul lui Biden
Chirieac și… afacerile murdare ale lui Joe Biden în România

Загрузка...
Ursula von der Leyen

Critici pentru ecologia radicală a șefei Comisiei Europene

0
Presedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, si-a atras critici dure in cadrul formatiunii germane Uniunea Crestin-Democrata (CDU) si in Partidul Popular European (PPE

BRUXELLES, 23 oct - Sputnik. Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a fost criticată chiar de politicienii din cadrul PPE și al CDU pentru ecologia ei radicală. Astfe, voci din cadrul formaţiunii germane Uniunea Creştin-Democrată (CDU), de unde provine Ursula von der Leyen, dar şi din Partidul Popular European (PPE) care a propulsat-o la șefia Comisiei Europene, arată că aceasta ar trebui să își schimbe pozițiile și să mai țină cont și de alt aspecte atunci când propune acțiuni ecologiste radiale.

Штаб-квартира Европейской комиссии
© Sputnik / Алексей Витвицкий

Eurodeputatul german Dennis Radtke, spune într-un editorial publicat în cotidianul german Die Welt că "dacă trebuie să se schimbe Europa, atunci trebuie să se schimbe şi Ursula von der Leyen".

El o atacă pe colega sa de partid arătând că în aceste luni de mandat, von der Leyen a avut puţine contribuţii pentru îmbunătăţirea situaţiilor complicate și a demonstrat că nu a schimbat nimic din stilul politic de la Berlin: titluri spontane şi/sau solemne, pentru exterior, comunicare greşită sau deficitară, prin ignorarea ideilor propriei familii politice".

Chiar dacă admite că sunt necesare proiecte precum Acordul ecologic european (Green Deal), eurodeputatul german este împotriva radicalismului ecologic care nu ține cont de proiectele creştin-democrate şi de situaţia socială şi economică.

"Aplicarea unui astfel de proiect al secolului necesită şi spirit de leadership, precum şi instinct politic, care deocamdată lipsesc. Mi-aş fi dorit ca atunci când se discută de astfel de obiective spectaculoase, să fie abordate şi temerile existenţiale ale angajaţilor din industrie, ale companiilor şi fermierilor", a adăugat acesta în editorialul său.

El și-a continuat criticile la adresa președintelui CE și în publicația Politico. "Ea aplică o agendă pur ecologică; eu nu mă opun, dar trebuie să fie un echilibru între agenda ecologică şi agenda PPE. Sunt foarte nemulţumit de această situaţie", a spus Radke.

Ursula von der Leyen ar vrea reducerea emisiilor poluante cu cel puţin 55% până în 2030, însă alţi politicieni europeni nu sunt atât de entuziasmaţi în legătură cu acest obiectiv din cauza costurilor sociale și economice pe care le presupune.

0
Tagurile:
Ursula von der Leyen, Comisia Europeană
Tematic
Câte trilioane de euro vrea Ursula Von der Leyen să investească în protecția climei
Ursula Von Der Leyen devine ”penală”: este anchetată în Germania!
Orban, întâlnire decisivă cu Ursula von der Leyen pe tema justiției, Schengen și MCV

Загрузка...