Вакцина против новой коронавирусной инфекции впервые в мире зарегистрирована в России 11 августа

"Rusia nu urmărește banii". "Sputnik V" a început fie apărat în Europa

553
(reînnoit 15:56 18.01.2021)
Occidentali au negat realizările științifice rusești ani de zile și acum sunt surprinși de anunțul creării vaccinului "Sputnik V"

CHIȘINĂU, 18 ian – Sputnik. Rusia a dezvoltat un preparat capabil să suprime pandemia de coronavirus; în Occident există o ignoranță cu privire la știința rusă, se raportează în materialul ediției spaniole a ziarului francez "Monde diplomatique".

Potrivit autorului articolului, Federico Cuzco, reacția indiferentă și sceptică a Occidentului față de crearea vaccinului "Sputnik V" este cauzată de ignoranța manifestată față de tradiția științifică rusă.

"Determinată de diferențele lingvistice, culturale și politice, această ignoranță privește cu suspiciune inițiativele rusești", a remarcat jurnalistul.

El a subliniat că dezvoltarea preparatului este rezultatul unui întreg lanț istoric de evoluții științifice în Rusia. Cu toate acestea, în opinia sa, "naratorii" occidentali au negat realizările științifice rusești ani de zile și acum sunt surprinși de anunțul creării unui vaccin.

"Spre deosebire de țările, precum Statele Unite și Uniunea Europeană, unde laboratoarele farmaceutice își impun medicamentele la prețuri astronomice, Rusia nu urmărește banii", consideră Cuzco.

Potrivit lui, peste 50 de ani, nimeni, poate, nici nu își va aminti de suspiciunile legate de "Sputnik V", care acum însă se răspândesc în mod activ în diferite țări ale lumii.

Anterior, radioul Sputnik a raportat că președintele Guineei s-a vaccinat cu preparatul rus "Sputnik V".

553
Tagurile:
Sputnik V, coronavirus
Tematic
Moscova și Caracas semnează un acord pentru producerea vaccinului Sputnik V
Președintele Republicii Guineea s-a vaccinat cu Sputnik V
În Argentina a sosit a doua partidă a vaccinului Sputnik V
Un médecin prépare une seringue avec un vaccin (archive photo)

Rusia a finalizat cea de-a doua fază a studiilor clinice a vaccinului "Sputnik Light"

20
Ministerul Sănătății al Federației Ruse a anunțat despre finalizarea celei de-a doua faze a studiilor clinice a vaccinului "Sputnik Light".

CHIȘINĂU, 5 mar – Sputnik. În Rusia, s-a încheiat cea de-a doua fază a studiilor clinice a vaccinului "Sputnik Light", a declarat ministrul Sănătății al Federației Ruse, Mihail Murașko.

"Acum ele (datele – n.red.) sunt trimise spre evaluare de către experți", a spus el jurnaliștilor.

Autorizația pentru desfășurarea celei de-a treia faze e fost emisă deja – la mijlocul lunii februarie. Acest studiu va fi realizat pe două grupuri, cu folosirea unui placebo. El ar trebui să fie finalizat până la 28 ianuarie 2022.

"Sputnik Light" face parte din linia "Sputnik", dezvoltată de Centrul Gamalei în cooperare cu Fondul de investiții directe din Rusia (RDIF) pe platforma bine studiată a vectorilor adenovirusului uman.

Potrivit șefului RDIF, Kirill Dmitriev, "versiunea light" este orientată în principal spre piețele externe, unde există focare epidemice puternice, în timp ce în Rusia, în calitate de "navă-amiral", rămâne a fi "Sputnik V".

Directorul Centrului Gamalei, Aleksandr Ghințburg, a declarat că utilizarea vaccinului "Sputnik Light" în aceste țări face posibilă reducerea vârfului îmbolnăvirii și a presiunii asupra asistenței medicale locale. Imunitatea după vaccinare va fi menținută, cel mai probabil, timp de trei-patru luni, iar eficacitatea vaccinului va fi de aproximativ 85%, a spus omul de știință.

Schema presupune o singură injecție (prima componentă a vaccinului "Sputnik V") și o perioadă mai scurtă de producere a anticorpilor. Mai mult, chiar dacă persoana vaccinată se va infecta cu COVID-19, o îmbolnăvire gravă nu îl amenință, întrucât agentul cauzal al virusului nu va coborî în plămâni. Pentru a prelungi protecția, a doua componentă poate fi inoculată după trei luni.

20
Tagurile:
Rusia
Tematic
Premierul Slovaciei îi mulțumește Rusiei pentru vaccinul Sputnik V
UE nu exclude includerea Sputnik V în portofoliul comenzilor
Ungaria explică de ce folosește vaccinul rusesc Sputnik V

Загрузка...
Пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков

Peskov: Rusia a distrus toate armele chimice

219
(reînnoit 12:47 04.03.2021)
Purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov, a reamintit că Rusia a distrus toate armele chimice.

BUCUREȘTI 4 mart - Sputnik. Rusia a distrus toate armele chimice și se așteaptă ca omologii săi, inclusiv Statele Unite, să facă acest lucru, a declarat reporterilor Dmitri Peskov, purtătorul de cuvânt al președintelui rus.

"Rusia a declarat și verificat deja distrugerea tuturor armelor chimice pe teritoriul său cu mulți ani în urmă.Rusia a respectat pe deplin dispozițiile convenției relevante, Rusia nu are arme chimice. Apropo, ne așteptăm ca unii dintre omologii noștri să respecte, de asemenea, dispozițiile acestei convenții. Știți, că există o serie de țări care dețin arme chimice pe teritoriul lor, inclusiv Statele Unite ale Americii ", a declarat Peskov.

Uniunea Europeană a impus marți sancțiuni pentru prima dată sub noul regim global pentru încălcarea drepturilor omului împotriva a patru cetățeni ruși pentru arestarea lui Alexei Navalnîi. Statele Unite, în urma UE, au anunțat introducerea de sancțiuni împotriva Federației Ruse. Lista include 14 organizații cu mențiunea „pentru producerea de arme biologice și chimice”. În plus, sancțiunile SUA vizează anumite persoane și organizații și vor include restricții la export și viză. Purtătorul de cuvânt al Departamentului de Stat, Ned Price, a mai spus marți că SUA solicită Federației Ruse „să declare și să distrugă programul său de arme chimice”.

"Și în această ordine de idei, astfel de afirmații, desigur, sunt absolut lipsite de logică, sunt nefondate și, în consecință, nu sunt altceva decât o încercare nereușită de a camufla în continuare politica lor de izolare a Rusiei", a comentat Peskov.

219
Tagurile:
Dmitri Peskov
Tematic
Peskov: Putin i-a explicat lui Biden situația cu Navalnîi
Peskov: Declarațiile lui Lavrov despre UE - denaturate, Rusia dorește relații bune cu UE
Peskov a calificat pragmatică conversația telefonică dintre Putin și Biden

Загрузка...
Antonov An-124

An-124 "Ruslan": de ce Rusia vrea reînvie producția gigantului avia

25
Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume.

Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume, poate obține un aspect modernizat și o a doua viață în Rusia.

În data de 2 martie, în timpul unei întâlniri la întreprinderea "Aviastar-SP" din Ulianovsk, ministrului Apărării, Serghei Șoigu, i s-a propus să reînvie producția aeronavei "An-124 Ruslan". Până în 2004, fabrica de avioane din Ulianovsk a produs 36 din 56 de avioane de acest tip, iar în 2020 aici au fost reparate șase avioane An-124. Nivelul tehnologic al întreprinderii face posibilă restabilirea producției seriale a avioanelor "Ruslan" în cel mai scurt timp posibil.

Propunerea producătorilor de avioane din Ulianovsk nu este una ușoară, deoarece mai devreme o astfel de inițiativă a venit mulți ani la rând din partea Ministerului Apărării al Federației Ruse. Dar ceva încurcă acestui proiect în mod constant. Astfel, decizia din 2006 de a relua producția serială a avioanelor "Ruslan" în Ulianovsk, în cooperare cu întreprinderile din Ucraina, a fost anulată, întrucât, timp de 8 ani, partea ucraineană așa și nu a instalat motoarele. Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a crezut că nu exista o nevoie urgentă de producție a avioanelor An-124, deoarece repararea flotei existente de aeronave "Ruslan" permitea exploatarea acestora până la sfârșitul anilor 2040 (durata de viață este 50000 de ore, 10000 de zboruri sau 45 de ani). Pe de altă parte, aceeași instituție acceptă producerea unei aeronave de transport super-grele rusești similară cu An-124 după 2020. Poate că anume acum se deschid noi perspective pentru avioanele "Ruslan" și pentru aviația militară de transport rusească.

Evenimentele alarmante din ultimii ani din Siria, Nagorno-Karabah și din alte puncte fierbinți ale planetei au demonstrat importanța componentei grele a aviației milatre de transport pentru transferul operav de trupe, arme și mijloace materiale. Permiteți-mi să vă reamintesc că avionul militar de transport de bază "Ruslan" este capabil să transporte 120 tone la o distanță de 4800 km, cu o viteză de 850 km/h (cu o sarcină de 80 de tone, raza maximă de acțiune crește la 7500 km). Omologul american Lockheed C-5 Galaxy este semnificativ inferior în ceea ce privește capacitatea de încărcare. Cu toate acestea, în cadrul Ministerului Apărării al Federației Ruse operează doar aproximativ zece An-124. Noile provocări și amenințări necesită o creștere cantitativă și calitativă a aviației militare de transport.

Pentru prima dată în istorie

Situația politico-militară dificilă persistă în Siria. Situația poate necesita întăriri mobile, de aceea rețeaua de aerodromuri operative ale Forțelor Aerospațiale Ruse se extinde pe solul sirian. Potrivit publicației americane The Drive, lungimea pistei din Hmeimim a fost mărită până la 3,2 km, ceea ce face posibilă primirea avioanelor militare de transport grele și "încărcate" An-124 "Ruslan".

Anterior, aviația militară de transport (inclusiv aeronavele An-124) a transferat prompt din Rusia în Armenia 1960 de militari din contingentul de menținere a păcii din Nagorno-Karabah – cu arme și echipamente standard (90 de transportori blindați, 380 de unități de automobile și echipamente speciale). Astfel de operațiuni ale aviației militare de transport trebuie exercitate în avans, este nevoie de aeronave de rezervă, echipaje, rute și aerodromuri.

În regiunea Breansk, la jumătatea lunii ianuarie, pentru prima dată în istoria Rusiei, au avut loc zboruri comune de instruire ale echipajelor regimentelor de aviație Seșinski și Tver, cu participarea simultană a șase avioane strategice de transport militar An-124-100 "Ruslan". Scopul zborurilor – îmbunătățirea abilităților echipajelor în transferul simultan al personalului unităților militare cu arme standard și echipament militar pe distanțe lungi. Potrivit Ministerului Apărării al Federației Ruse, șase aeronave "Ruslan" pot lua la bord mai mult de 3000 de militari sau până la 48 de vehicule blindate.

Într-o situație de conflict militar neașteptată, trupele, dislocate pe tot teritoriul Federației Ruse, trebuie să acționeze ca un singur organism, să reacționeze prompt la orice schimbare a situației. În acest scop, ar putea fi necesare zeci și sute de avioane ale aviației militare de transport, respectiv, în viitorul apropiat, lucrările la fabrica de avioane din Ulianovsk vor crește cu siguranță.

A doua venire

Avionul An-124-100 "Ruslan" este capabil să ridice în aer peste 120 de tone de marfă (880 de militari echipați sau patru elicoptere Mi-8 sau o rachetă de 18 metri sau 18 de automobile). Pe lângă Ministerul Apărării, alte 20 de astfel de aeronave sunt operate în diferite structuri din Rusia (Compania aeriană de stat "224 FU", compania "Volga – Dnepr"). Pentru comparație, compania ucraineană "Antonov Airlines" are doar 7 astfel de aeronave.

Desigur, numărul vehiculelor grele de tip An-124 în Rusia va crește. Probabil, modernizarea digitală, noile motoare rusești NK-32 sau PD-14, schimbările semnificative ale avionicii și construcția șasiului vor duce la producerea unui avion greu de transport militar sub un nume diferit. De exemplu, NATO numesc de mult timp avioanele An-124 "Condor". Nu există obstacole de netrecut pentru reînvierea producției de avioane militare de transport grele la fabrica din Ulianovsk.

La întreprinderea de stat ucraineană ANTONOV, o astfel de producție este considerată imposibilă fără participarea ucraineană, dar mai devreme Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a spus că ANTONOV, în calitate de deținător al certificatului pentru aeronava An-124, nu își îndeplinește obligațiile de a menține navigabilitatea aeronavelor din Rusia, respectiv, implicarea industriei rusești este inevitabilă. Nu este primul an în care întreprinderea din Ulianovsk "Aviastar-SP" efectuează întreținerea și modernizarea avioanelor "Ruslan" An-124-100 (versiunea aviației militare de transport) și An-124-100-150 (sarcina maximă – 150 tone) . Încercările de a "privatiza" ideile sovietice de proiectare sunt inutile, iar tezele moderne ale Kievului privind "originea ucraineană" a avioanelor An-124 nu rezistă criticii.

Aeronava An-124 a fost creată în Uniunea Sovietică, în cooperare cu întreprinderile de aviație din Voronej, Ulianovsk, Kiev. A fost adoptat de Armata sovietică în 1991. Inițial, acesta a fost destinat pentru a arunca în aer lansatoarele mobile ale rachetelor balistice intercontinentale, de care Ucraina independentă nu dispune. În Ulianovsk, au fost produse 36 din 56 de avioane "Ruslan" și nu este o întâmplare faptul că An-124 lipsește astăzi din lista celor patru produse ale companiei ucrainene ANTONOV. Starea industriei aeronautice ucrainene permite doar visarea la producția de giganți înaripați. Degradarea tehnologică este un "partener" de încredere al tuturor țărilor din spațiul post-sovietic, care rup unilateral legăturile tradiționale cu Rusia. Apropo, faimosul proiectant sovietic de avioane Oleg Antonov – originar din gubernia Moscova, a studiat la Saratov și Leningrad și și-a început activitatea de proiectare la Moscova. Din 1946, a condus Institutul Siberian de Cercetare în Aviație, care a fost transferat la Kiev în 1952.

25
Tagurile:
An-124 Ruslan, Avion
Tematic
Avion de luptă rusesc, unul dintre cele mai frumoase din lume – site american
Primul avion cu motor electric supraconductor, testat în Rusia - VIDEO
Rusia și Emiratele Arabe Unite vor dezvolta împreună un avion de pasageri hipersonic

Загрузка...