Președintele Rusiei se va vaccina cu Sputnik V - detalii

(reînnoit 13:08 28.12.2020)
Președintele Federației Ruse, Vladimir Putin a decis să se vaccineze cu vaccinul rusesc anti COVID-19, Sputnik V.

CHIȘINĂU, 28 dec - Sputnik. Vladimir Putin a hotărât să se vaccineze cu Sputnik V. Anunțul a fost făcut de purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dimitri Peskov, scrie RIA Novosti.

„A spus că se va vaccina, a luat această decizie dar a așteptat până la încheierea tuturor formalităților”, a spus Peskov.

Ministrul rus al Sănătății, Mihail Murașko, a declarat anterior că vaccinul Sputnik V, este sigur și eficient pentru persoanele cu vârsta peste 60 de ani. Potrivit acestuia, acest lucru a fost demonstrat după examinare. Institutul Gamalei a dovedit că vaccinul rusesc ”Sputnik V” este eficient în peste 91% din cazuri.

© Sputnik / Михаил Климентьев

În luna august, Ministerul rus al Sănătății a înregistrat primul vaccin din lume pentru prevenirea COVID-19, dezvoltat de Centrul de Cercetare pentru Electrochimie Gamalei. Acesta a fost numit „Sputnik V”. Vaccinul se bazează pe o platformă vectorială adenovirală umană bine studiată și verificată, ale cărei avantaje importante sunt siguranța, eficacitatea și lipsa efectelor adverse pe termen lung.

După cea de a treia analiză intermediară a datelor studiului vaccinului, ”Sputnik V” a demonstrat o eficiență de peste 91%, însă în ceea ce privește prevenirea cazurilor grave  acest indicator ajunge la 100 de procente.

Rusia a lansat deja un program de vaccinare voluntară la începutul lunii decembrie, începând vaccinarea cu grupurile de populație cele mai vulnerabile. Vaccinul rusesc este administrat și el în două doze la o diferență de 21 de zile, iar autoritățile sanitare din Rusia au îndemnat pe cei care se vaccinează să se abțină de la alcool timp de două luni înainte și după imunizare.

Тема:
Vaccinul Sputnik V (77)
Putin i-a răspuns lui Sandu privind retragerea contingentului militar din Transnistria
Video - Putin a îndeplinit visul unui băiat: Iată ce a făcut
Putin, despre principalele sarcini ale serviciilor speciale ruse
Флаконы во время производства вакцины против коронавирусной болезни (COVID-19) Gam-COVID-Vac, также известной как Sputnik-V

La ce ne putem aștepta de la "EpiVacCorona": Totul despre vaccinul peptidic anti-COVID-19

(reînnoit 08:56 23.01.2021)

CHIȘINĂU, 22 ian – Sputnik, Tatiana Piciughina. Vaccinul "EpiVacCorona" are o eficiență imunologică de 100%, potrivit Centrului "Vector" din Novosibirsk, care l-a dezvoltat. Este un preparat sintetic format din fragmente mici de proteină spike SARS-CoV-2 – agentul cauzal al COVID-19. Vaccinul este testat acum pe mai mult de trei mii de voluntari. În același timp, el a intrat în circulația civilă. Se raportează că are foarte puține efecte secundare, respectiv este potrivit și pentru persoanele în vârstă. Ce trebuie să știe despre acest preparat cei care doresc să se vaccineze cu el – în materialul Sputnik.

Din ce este făcut vaccinul "EpiVacCorona"?

Din trei fragmente scurte ale proteinei spike de coronavirus SARS-CoV-2, care sunt atașate de proteina purtătoare. Aceste fragmente se numesc peptide, de unde și numele vaccinului – peptidic. Proteina purtătoare include în sine fragmente de proteină nucleocapsidă, care înconjoară ARN-ul coronavirusului. În calitate de substanță care îmbunătățește răspunsul imun – adjuvant – a fost ales hidroxidul de aluminiu. De asemena, vaccinul include în sine compuși auxialiari și apă. Toate componentele sunt sintetice.

Ce peptide sunt incluse în vaccin?

După cum a fost informată agenția RIA Novosti de către Centrul de Cercetare de Stat "Vector”, peptidele vaccinale conțin în principal epitopi de celule B, proteina purtătoare servind ca sursă de epitopi T helper.  Să explicăm ce înseamnă asta.

SARS-CoV-2 este o moleculă de ARN protejată de un țesut protector extern – o nucleocapsidă. Toate acestea se află într-un sac lipidic, decorat în exterior, ca o coroană, cu proteine mari ​​spike. Din acest motiv și se vorbește despre coronavirus.

Proteinele spike ajută particula virală să se agațe de celula umană și să intre înăuntru. În numeroase studii s-a descoperit faptul că "spinii" acestor proteine provoacă cel mai mare răspuns imunitar din organism. În terminologia biologilor, o proteină spike este un antigen.

Molecula acestei proteine ​​este foarte mare și conține porțiuni speciale – epitopi. Aceștia sunt recunoscuți de către celulele sistemului imunitar, care de altfel și activează mecanismul de combatere al infecției.

"Există epitopi B și epitopi T. Primii sunt numiți determinanți antigenici – porțiuni ale unei molecule de antigen care se leagă de anticorpi. Dar mai întâi, aceste porțiuni se leagă de receptorii limfocitelor B și încep procesul de transformare a acestora în celule plasmatice capabile să producă anticorpi", spune profesoara Ekaterina Kolesanova, șeful laboratorului de inginerie peptidică din cadrul Institutului de Chimie Biomedicală V. N. Orehovici.

Cu toate acestea, nu totul este atât de simplu. Antigenul este absorbit de limfocitul B ca parte a veziculelor endosomice și se divizează acolo în fragmente mici. Proteinele care alcătuiesc principalul complex de histocompatibilitate de clasa a II-a se leagă de endozomi. "Aceste proteine ​​prind unele fragmente de antigen, de obicei au o lungime de 14-20 reziduuri de aminoacizi lungi, care nu se aseamănă cu fragmentele proteinelor ​​ale organismului gazdă. Aici are loc recunoașterea propriu-străin", continuă expertul.

Mai departe, proteinele complexului principal de histocompatibilitate, împreună cu fragmente de antigen, se expun pe suprafața limfocitelor B. Și aici deja sunt recunoscute de celulele speciale ale sistemului imunitar – T helpers. Ele se leagă de limfocitele B și le activează. "Pentru ca un vaccin să producă anticorpi, acesta trebuie să conțină atât epitopii B, cât și epitopii T helper ai antigenilor patogeni", subliniază profesoara Kolesanova.

Cum funcționează vaccinul?

Ca rezultat al vaccinării, proteina purtătoare livrează toate cele trei peptide către limfocitul B uman. Ele îl activează și încep să se producă anticorpi de protecție – imunoglobuline. Fiecare epitop B este responsabil pentru sinteza unei imunoglobuline unice. Mai întâi se formează anticorpii de clasa M (IgM), apoi – IgG, dar ei rămân în sânge cel mai mult timp, indicând imunitatea.

Centrul "Vector" confirmă faptul că anticorpii, care rezultă din vaccinare, sunt specifici proteinei spike a coronavirusului. Serurile de sânge de la voluntarii imunizați prezintă activitate de neutralizare a virusului. Acest lucru înseamnă că anticorpii sunt capabili nu numai să recunoască coronavirusul, ci și să îl distrugă.

"EpiVacCorona" conține coronavirus sau alt virus?

Nu conține viruși și nici părți ale acestora. Prin acest lucru acest vaccin și se diferențiază de "Sputnik V", care conține adenovirusuri. "EpiVacCorona" nu conține ARN, ADN, niciun fel de ingrediente vii, conservanți sau antibiotice. Compoziția este descrisă în detaliu pe site-ul Rospotrebnadzorului, precum și în instrucțiile vaccinului, disponibile pe Internet.

"EpiVacCorona" conține peptide – fragmente de proteine ​​identice cu cele ale coronavirusului. Acestea au fost sintetizate artificial și atașate de proteina purtătoare – o proteină himerică cu elemente nucleoproteice (proteinei ​​N) ale coronavirusului SARS-CoV-2. Conform brevetului RU2738081, înregistrat de Centrul "Vector", bacteria E. coli ajută la sintetizarea acesteia.

"Gena proteinei N este fuzionată cu gena unei proteine bacteriene foarte solubile în apă care leagă maltoza (maltose-binding protein, MBP). Ambele sunt sintetizate ca o singură proteină himerică. Este ușor de lucrat cu ea", explică Ekaterina Kolesanova. Peptidele selectate sunt atașate de proteina himerică printr-o reacție chimică pentru a forma o legătură covalentă.

Cum se creează un vaccin peptidic?

© Sputnik / Александр Астафьев

Cu ajutorul sintezei chimice a peptidelor – prin procesul de extensie secvențială a lanțului din reziduuri individuale de aminoacizi.

"Dacă peptida este scurtă – nu mai mult de opt până la zece reziduuri, sinteza este posibilă în soluție. Ia mai mult timp, dar este mai ieftin. Peptidele mai lungi sunt sintetizate prin metoda în fază solidă – anterior pur experimentală, dar acum este utilizată din ce în ce mai mult și în producție, deoarece este ușor de automatizat. O peptidă de opt reziduuri de aminoacizi prin metoda în fază solidă este sintetizată în două ore, cel mult în 24 de ore, în funcție de dimensiuni, secvența de aminoacizi și caracteristicile echipamentului. Urmează purificarea, de obicei prin cromatografie lichidă de înaltă eficiență. Acest lucru se face destul de rapid, deși nu este ieftin", spune Ekaterina Kolesanova.

Peptidele sintetice sunt combinate (conjugate) cu o proteină purtătoare. Acest lucru este necesar, printre altele, și pentru a obține molecule stabile. Cu cât peptidele sunt mai scurte, cu atât se descompun mai repede.

"Metoda conjugării este un secret al companiei, principalul lucru este cel de a nu perturba structura epitopilor și, dacă este necesar, de a le permite să se detașeze de proteina purtătoare după intrarea în organism sau în interiorul celulei care prezintă antigenul. Adjuvantul declanșează un răspuns inflamator local și atrage celule care prezintă antigeni la locul vaccinului", spune cercetătoarea.

Cum se face vaccinul?

Vaccinul este eliberat sub formă de suspensie și injectat cu o seringă în mușchiul umărului. Preparatele peptidice nu dau un răspuns imun puternic și rapid, prin urmare "EpiVacCorona" se administrează de două ori în doze egale la un interval de 21 de zile.

Care sunt efectele secundare?

Voluntarii din studiile clinice de fază I-II au raportat durere ușoară la locul injectării, care trecea rapid. Nu au fost semnalate alte probleme.

Pe canalul neoficial Telegram #EpiVacCorona, creat de participanții la studiile de post-înregistrare (faza III), se raportează efecte secundare minime: disconfort, roșeață la locul injectării timp de 24 de ore, dureri severe în regiunea umărului. Nimeni nu a avut febră mare, dureri extreme sau nu a fost posibilă confirmarea legăturii acestor efecte secundare cu vaccinul.

Care este eficacitatea vaccinului "EpiVacCorona"?

"Există eficacitate imunologică și profilactică. Prima reprezintă producerea de anticorpi specifici. Conform rezultatelor fazelor I-II ale studiilor clinice, la toți voluntarii s-au format anticorpi specifici. Eficacitatea profilactică reprezintă protecția persoanelor vaccinate împotriva bolii. Cercetările continuă în cadrul studiilor clinice post-înregistrare, datele vor fi în februarie", a comentat serviciul de presă al Rospotrebnadzorului.

Studiile clinice de fază I-II nu au fost încă finalizate, a precizat Centrul de Cercetare de Stat "Vector". Există doar rezultate intermediare.

Acum, se desfășoară un studiu randomizat dublu-orb cu un grup placebo. Oamenii sunt împărțiți aleatoriu în grupuri. Nici voluntarii, nici medicii nu știu cine primește vaccinul și cine primește soluție fiziologică. Din cei 3000 de participanți, 2897 au fost vaccinați, iar un sfert au primit placebo. Studiile vor fi finalizate peste 180 de zile după ce ultimul voluntar va fi vaccinat.

În același timp, sunt în desfășurare testări pe 150 de voluntari cu vârsta de peste 60 de ani. Datele preliminare pentru acest grup vor fi anunțate la fel în februarie.

Cum pot testa singur eficiența vaccinului?

Prin efectuarea unui test de sânge pentru anticorpii IgG la proteina S a coronavirusului nu mai devreme de 35-42 de zile după prima administrare a vaccinului. Cu toate acestea, nu toate sistemele de testare pot vedea anticorpii produși de "EpiVacCorona".

Potrivit Rospotrebnadzorului, numai sistemul de testare "SARS-CoV-2-IgG-Vector", dezvoltat de către Centrul de Cercetare de Stat "Vector", este potrivit în acest scop. "Are o sensibilitate ridicată și o specificitate în detectarea anticorpilor la anumite porțiuni ale coronavirusului, care au fost utilizate în vaccinul EpiVacCorona", se spune pe site-ul instituției.

"Potrivit observației unui grup limitat, s-a constatat că sistemul de testare SARS-CoV-2-RBD-ELISA-Gamalei dă un rezultat pozitiv la majoritatea persoanelor imunizate cu vaccinul peptidic "EpiVacCorona". Potrivit producătorului, sistemul de testare – "Un set de reactivi pentru imunoanaliza enzimatică a imunoglobulinelor de clasa G la domeniul de legare a receptorilor glicoproteinei de suprafață S (spike) a coronavirusului SARS-CoV-2"  –  arată "exact anticorpii protectori de neutralizare a virusului împotriva SARS-CoV-2" și permite să se determine "dacă pacientul are anticorpi de protecție", a precizat Centrul "Vector".

În plus, potrivit dezvoltatorilor, proteina S1 recombinantă, fabricată de firma Sanyou Biopharmaceuticals, "vede" bine anticorpii vaccinului "EpiVacCorona".

Conform observațiilor voluntarilor fazei a III-a, care au dat independent testele, anticorpi IgG au fost detectați la trei – care au primit prima inoculare în luna decembrie a anului trecut.

Cine mai dezvoltă vaccinuri peptidice împotriva coronavirusului?

Vaccinurile peptidice din întreaga lume se află la un stadiu experimental. Dezvoltarea și testarea lor necesită foarte multă forță de muncă, de aceea rămân în urma vaccinurilor ARNm, vectoriale și inactivate/ucise. Rusia are suficiente resurse și personal calificat pentru a rezolva această problemă de sine stătător.

Pe lista OMS la data de 19 ianuarie, pe lângă "EpiVacCorona", mai există încă două vaccinuri peptidice-candidate. Ele sunt în curs de testare pe oameni.

"Cocktailul" multipeptid P-pVAC-SARS-CoV-2, creat de Universitatea din Tübingen (Germania), constă din șase peptide din diferite proteine ​​ale coronavirusului și din o lipopeptidă XS15 de dezvoltare proprie în calitate de adjuvant. Prima fază a testărilor clinice este în curs de desfășurare.

Preparatul UB-612 al companiei taiwaneze United Biomedical Inc., Asia și al companie americane COVAXX include în sine fragmente a două subunități de proteine ​​S (care vizează răspunsul celulei B) și epitopi T din proteine ​​de membrană și nucleocapsidă pentru formarea unui răspuns al celulei T. Sunt în curs de desfășurare studiile clinice de fază II-III.

vaccin, coronavirus
Vaccinul rusesc EpiVacCorona - în faza III a studiilor clinice
Venezuela cumpără 10 milioane de doze de vaccin din Rusia
Ungaria a primit 6000 de doze de vaccin Sputnik V

Moscova pune la punct administrația Biden

Kremlinul comentează anunțul făcut de Casa Albă în legătură cu acordul ”New Start”, dar și alegațiilor și aroganței cu care Washingtonul s-a adresat pe această temă esențială.

BUCUREȘTI, 22 ian – Sputnik. Unul dintre primele anunțuri al noii administrații Biden pe teme internaționale s-a referit la prelungirea acordului „New START”, privind armamentul nuclear.

Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe a transmis dorința președintelui Biden de a prelungi cu 5 ani acest acord, dar a îmbrăcat-o în tot felul de pretenții și alegații  defăimătoare la adresa Rusiei. O atitudine plină de tupeu și aroganță, care a primit imediat replica firească de la Moscova.

Kremlinul a salutat voința politică a Washingtonului de a prelungi acordul New START, dar consideră că totul depinde de ”detaliile propunerii care sunt încă neclare”, a declarat azi purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitry Peskov.

”Desigur, Rusia este în favoarea păstrării Noului START și extinderea acestuia, deoarece acest lucru ar oferi timp pentru negocieri relevante, contacte relevante”, a spus Peskov. ”În al doilea rând, cu siguranță nu putem decât să salutăm voința politică de a extinde documentul, dar totul depinde detalii despre ofertă - cu privire la care nu sunt pregătit să ofer niciun comentariu, întrucât va trebui mai întâi să le studiem”.

Peskov a subliniat că Moscova și Washingtonul ar trebui să „ia în considerare preocupările reciproce” cu privire la Noul START.

Despre aspectele nefirești din mesajul Casei Albe, purtătorul de cuvânt al Kremlinului a pus la punct lucrurile:

”Obișnuiau să propună anumite condiții pentru prelungire, unele dintre aceste condiții fiind absolut inacceptabile pentru noi, așa că hai să vedem ce oferă americanii acum, înainte de a face orice comentariu”, a declarat Peskov, transmite Sputnik International

De fapt, deocamdată nu se poate vorbi de o propunere americană concretă, pentru că SUA nu a venit cu ceva concret, cu vreo propunere scrisă.

Întrebat asupra acestui aspect, Dmitry Peskov a spus că… nu știa ca Washingtonul să fi depus vreo propunere legată de ”New START” prin intermediul ambasadei ruse.

Reamintim că acordul „New START” expiră pe 5 februarie 2021.

Joe Biden, Moscova
Europa Liberă amenință cu retragerea din Rusia
Ungaria a semnat un acord cu Rusia pentru livrarea de vaccin Sputnik V
H.D. Hartmann: ”Rusia rămâne singura putere din lume care poate să creeze probleme SUA”

Anti fumat

Alimentele care te ajută scapi de fumat

(reînnoit 13:12 23.01.2021)
Cei care au hotărât să renunțe la fumat trebuie să ia în considerație faptul că pentru a scăpa de dependența de nicotină, trebuie să grăbească procesul de curățire a organismului de toxine.

BUCUREȘTI, 23 ian— Sputnik. Persoanele care dorec să scape cât mai rapid de dependența de nicotină, trebuie să grăbească procesul de curățire a organismului de toxine.

Potrivit specialiştilor, poftele pe care le resimt persoanele care renunţă la fumat se împart în două categorii: pofte fizice şi pofte psihologice.

Poftele fizice sunt reacţii ale organismului ca urmare a lipsei de nicotină, care se pot manifesta prin anxietate şi o uşoară tensiune la nivelul gâtului sau stomacului.

Poftele psihologice sunt declanşate de evenimentele de zi cu zi, cum ar fi o sarcină dificilă la job, o ceartă cu iubitul sau traficul blocat. Activităţile precum şofatul, mâncatul şi băutul de cafea sau alcool pot, la rândul lor, să dea naştere unei reacţii de „poftă de ţigară”, deoarece sunt percepute ca activităţi relaxante.

De aceea, persoanele care au hotărât să renunțe la fumat trebuie să ia în considerație faptul că pentru a scăpa de dependența de nicotină, trebuie să grăbească procesul de curățire a organismului de toxine.

Iar pentru a scăpa mai rapid de această dependență, specialiștii vin cu o listă de alimente care vor ajuta la restabilirea organismului într-o perioadă mai scurtă de timp.

Broccoli

Bogat în vitaminele C şi B5, broccoli elimină nicotina din organism.

Portocale

Fumatul scade nivelul de vitamina C din organism iar consumul de portocale va readuce această vitamină în corpul tău.

Suc de morcovi

Dacă fumezi o ţigară, nicotina va rămâne în organismul tău preţ de 3 zile. Vitaminele A, C, K şi B din sucul de morcovi elimină nicotina.

Spanac

Conţine acid folic, iar despre nicotină se ştie că duce la crearea unui deficit de acid folic.

Kiwi

Te vitaminizează şi ajută la eliminarea nicotinei.

Apă

Fumatul deshidratează organismul. Studiile dovedesc că este mai uşor să renunţi la fumat dacă începi să consumi mai multă apă.

alimente, Fumat