Vaccinul Sputnik V

Expertul a explicat atitudinea negativă a Occidentului față de vaccinul ”Sputnik V”

(reînnoit 20:32 11.12.2020)
Expertul Igor Korotcenko afirmă că dezvoltarea vaccinului ține atât de marea politică, cât și de securitatea națională.

CHIȘINĂU, 11 dec - Sputnik. Expertul militar Igor Korotcenko a declarat într-un interviu pentru RIA Novosti că există o legătură între încercările Occidentului de a discredita vaccinul împotriva coronavirusului ”Sputnik V” și eforturile militare ale țărilor NATO de a promova politica de îngrădire a Rusiei.

Anterior, purtătorul de cuvânt al Ministerului rus al Apărării Igor Konașenkov a declarat că în străinătate au fost alocate mijloace financiare pentru discreditarea vaccinului rusesc ”Sputnik V” și a avertizat cu privire la apariția iminentă a unei „serii de investigații” pseudo-analitice și mărturii false ale ”martorilor oculari” despre așa-zisul „pericol” al vaccinului rusesc sau despre „refuzul” în masă al vaccinării”.

Expertul a calificat crearea vaccinului drept o chestiune ce ține de marea politică și de securitatea națională. În general, potrivit lui Korotcenko, campania de informare împotriva ”Sputnik V” se desfășoară în paralel cu „eforturile militare ale Occidentului de promovare a politicii de îngrădire a Rusiei”.

"Aceasta este o discreditare a vaccinului rusesc pentru a face mai dificilă pătrunderea lui pe piața internațională. Dar zeci de state își manifestă interesul... Chestiunea privind vaccinul, aceste eforturi subversive, se pliază pe fundalul militar, prin urmare aceasta este o politică cuprinzătoare de contracarare a Federației Ruse de către partea țările NATO, și în primul rând de SUA", a spus expertul.

În luna august, Ministerul rus al Sănătății a înregistrat primul vaccin din lume pentru prevenirea COVID-19, dezvoltat de Centrul de Cercetare pentru Electrochimie Gamalei. Acesta a fost numit „Sputnik V”. Vaccinul se bazează pe o platformă vectorială adenovirală umană bine studiată și verificată, ale cărei avantaje importante sunt siguranța, eficacitatea și lipsa efectelor adverse pe termen lung.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

Occident, sputnik, vaccin
Тема:
Vaccinul Sputnik V (77)
ALERTĂ: Efectele adverse ale vaccinului COVID pentru România
Serbia a primit primul lot al vaccinului rusesc Sputnik V
Vaccinul oferit de Trump
Angajatorul poate obliga salariatul să facă vaccinul anti COVID?
Marea Britanie a demarat vaccinarea pentru Covid 19
Veste excelentă cu vaccinul SputnikV – și un Fake news anulat
AstraZeneca face echipă cu creatorii vaccinului Sputnik V
Флаконы во время производства вакцины против коронавирусной болезни (COVID-19) Gam-COVID-Vac, также известной как Sputnik-V

La ce ne putem aștepta de la "EpiVacCorona": Totul despre vaccinul peptidic anti-COVID-19

(reînnoit 08:56 23.01.2021)

CHIȘINĂU, 22 ian – Sputnik, Tatiana Piciughina. Vaccinul "EpiVacCorona" are o eficiență imunologică de 100%, potrivit Centrului "Vector" din Novosibirsk, care l-a dezvoltat. Este un preparat sintetic format din fragmente mici de proteină spike SARS-CoV-2 – agentul cauzal al COVID-19. Vaccinul este testat acum pe mai mult de trei mii de voluntari. În același timp, el a intrat în circulația civilă. Se raportează că are foarte puține efecte secundare, respectiv este potrivit și pentru persoanele în vârstă. Ce trebuie să știe despre acest preparat cei care doresc să se vaccineze cu el – în materialul Sputnik.

Din ce este făcut vaccinul "EpiVacCorona"?

Din trei fragmente scurte ale proteinei spike de coronavirus SARS-CoV-2, care sunt atașate de proteina purtătoare. Aceste fragmente se numesc peptide, de unde și numele vaccinului – peptidic. Proteina purtătoare include în sine fragmente de proteină nucleocapsidă, care înconjoară ARN-ul coronavirusului. În calitate de substanță care îmbunătățește răspunsul imun – adjuvant – a fost ales hidroxidul de aluminiu. De asemena, vaccinul include în sine compuși auxialiari și apă. Toate componentele sunt sintetice.

Ce peptide sunt incluse în vaccin?

După cum a fost informată agenția RIA Novosti de către Centrul de Cercetare de Stat "Vector”, peptidele vaccinale conțin în principal epitopi de celule B, proteina purtătoare servind ca sursă de epitopi T helper.  Să explicăm ce înseamnă asta.

SARS-CoV-2 este o moleculă de ARN protejată de un țesut protector extern – o nucleocapsidă. Toate acestea se află într-un sac lipidic, decorat în exterior, ca o coroană, cu proteine mari ​​spike. Din acest motiv și se vorbește despre coronavirus.

Proteinele spike ajută particula virală să se agațe de celula umană și să intre înăuntru. În numeroase studii s-a descoperit faptul că "spinii" acestor proteine provoacă cel mai mare răspuns imunitar din organism. În terminologia biologilor, o proteină spike este un antigen.

Molecula acestei proteine ​​este foarte mare și conține porțiuni speciale – epitopi. Aceștia sunt recunoscuți de către celulele sistemului imunitar, care de altfel și activează mecanismul de combatere al infecției.

"Există epitopi B și epitopi T. Primii sunt numiți determinanți antigenici – porțiuni ale unei molecule de antigen care se leagă de anticorpi. Dar mai întâi, aceste porțiuni se leagă de receptorii limfocitelor B și încep procesul de transformare a acestora în celule plasmatice capabile să producă anticorpi", spune profesoara Ekaterina Kolesanova, șeful laboratorului de inginerie peptidică din cadrul Institutului de Chimie Biomedicală V. N. Orehovici.

Cu toate acestea, nu totul este atât de simplu. Antigenul este absorbit de limfocitul B ca parte a veziculelor endosomice și se divizează acolo în fragmente mici. Proteinele care alcătuiesc principalul complex de histocompatibilitate de clasa a II-a se leagă de endozomi. "Aceste proteine ​​prind unele fragmente de antigen, de obicei au o lungime de 14-20 reziduuri de aminoacizi lungi, care nu se aseamănă cu fragmentele proteinelor ​​ale organismului gazdă. Aici are loc recunoașterea propriu-străin", continuă expertul.

Mai departe, proteinele complexului principal de histocompatibilitate, împreună cu fragmente de antigen, se expun pe suprafața limfocitelor B. Și aici deja sunt recunoscute de celulele speciale ale sistemului imunitar – T helpers. Ele se leagă de limfocitele B și le activează. "Pentru ca un vaccin să producă anticorpi, acesta trebuie să conțină atât epitopii B, cât și epitopii T helper ai antigenilor patogeni", subliniază profesoara Kolesanova.

Cum funcționează vaccinul?

Ca rezultat al vaccinării, proteina purtătoare livrează toate cele trei peptide către limfocitul B uman. Ele îl activează și încep să se producă anticorpi de protecție – imunoglobuline. Fiecare epitop B este responsabil pentru sinteza unei imunoglobuline unice. Mai întâi se formează anticorpii de clasa M (IgM), apoi – IgG, dar ei rămân în sânge cel mai mult timp, indicând imunitatea.

Centrul "Vector" confirmă faptul că anticorpii, care rezultă din vaccinare, sunt specifici proteinei spike a coronavirusului. Serurile de sânge de la voluntarii imunizați prezintă activitate de neutralizare a virusului. Acest lucru înseamnă că anticorpii sunt capabili nu numai să recunoască coronavirusul, ci și să îl distrugă.

"EpiVacCorona" conține coronavirus sau alt virus?

Nu conține viruși și nici părți ale acestora. Prin acest lucru acest vaccin și se diferențiază de "Sputnik V", care conține adenovirusuri. "EpiVacCorona" nu conține ARN, ADN, niciun fel de ingrediente vii, conservanți sau antibiotice. Compoziția este descrisă în detaliu pe site-ul Rospotrebnadzorului, precum și în instrucțiile vaccinului, disponibile pe Internet.

"EpiVacCorona" conține peptide – fragmente de proteine ​​identice cu cele ale coronavirusului. Acestea au fost sintetizate artificial și atașate de proteina purtătoare – o proteină himerică cu elemente nucleoproteice (proteinei ​​N) ale coronavirusului SARS-CoV-2. Conform brevetului RU2738081, înregistrat de Centrul "Vector", bacteria E. coli ajută la sintetizarea acesteia.

"Gena proteinei N este fuzionată cu gena unei proteine bacteriene foarte solubile în apă care leagă maltoza (maltose-binding protein, MBP). Ambele sunt sintetizate ca o singură proteină himerică. Este ușor de lucrat cu ea", explică Ekaterina Kolesanova. Peptidele selectate sunt atașate de proteina himerică printr-o reacție chimică pentru a forma o legătură covalentă.

Cum se creează un vaccin peptidic?