Su-57

S-au încheiat testările Su-57: forțele aeriene ale Rusiei vor fi dotate cu 76 de unități

1027
(reînnoit 18:05 22.05.2020)
Rusia a încheiat testările noului model al avionului de luptă Su-57, cel mai performant avion militar din lume, care urmează în acest an să intre în dotarea Forțelor Aerospațiale rusești.

MOSCOVA, 22 mai – Sputnik, Alexandr Hrolenko. În pofida tensiunilor tehnologice, provocate de pandemia coronavirusului, complexul industrial-militar al Rusiei continuă producția în serie a avionului de vânătoare de a cincea generație Su-57. Forțele Aerospațiale ale Rusiei vor prim în dotare cele mai noi aeronave în viitorul apropiat.

Federația Rusă ocupă doar locul patru în lume la cheltuielile pentru apărare. Totuși, succesele industriei de apărare, pentru prima dată în istoriei Rusiei în domeniul armelor moderne, au întrecut toate statele lumii, inclusiv SUA. Și nu se vor opri aici.

Vicepremierul rus Iuri Borisov, care gestionează sfera industriei militare, a declarat pe 21 mai, într-un interviu oferit RIA Novosti, următoarele: “În cadrul testărilor Su-57 au fost confirmați în totalitate toți parametrii ceruți de sarcinile tehnico-tactice. Contractul de stat pentru livrarea a 76 de avioane pentru dotarea regimentelor aeriene ale Forțelor Aerospațiale sunt îndeplinite în conformitate cu graficul livrărilor”.

Aici aș atrage atenția că regimentul aerian de vânătoare după capacitatea de luptă este comparabil cu o divizie. Trei regimente noi reprezintă o consolidare semnificativă a Forțelor Aerospațiale.

Iuri Borisov consideră că, în pofida unei situații de forță majoră, determinată de COVID-19, prima partidă a avioanelor de vânătoare de a cincea generație Su-57 va fi transmisă Forțelor Armate ale Rusiei în 2020. O informație similară despre tempourile livrărilor în serie a transmis și șeful corporației de stat „Rosteh”, Serghei Cemezov. În prima etapă Forțele Aerospațiale ale Rusiei vor primi avioane cu un motor al generației a patra, livrările cu un motor de generația a cincea, cu o eficiență sporită a consumului combustibilului și un cost mai mic al ciclului de viață, vor începe în a doua jumătate a anului 2020. Totuși actualele motoare depășesc în multe privințe pe cele străine.

În cadrul testărilor în mai multe rânduri și în diverse regimuri, inclusiv regimul fără pilot, a fost verificată funcționalitatea tuturor sistemelor și a noului tip de motor.

Ministerul Apărării al Rusiei a declarase anterior cu diverse ocazii că Su-57 a trecut cu succes testările în condițiile de luptă în Siria. Altfel nici nu se putea, pentru că avionul rusesc de vânătoare de generația a cincea este destinat distrugerii eficiente ale tuturor țintelor aeriene, terestre și de pe apă. Îmbunarea unor arme puternice, sisteme avansate de detectare a inamicului, viteza supersonică și o manevrabilitate înaltă, vizibilitatea redusă – asigură Su-57 o supremație absolută în aer. Practic, nu există nicio analogie acestei nave aeriene în lume.

Posibilități incredibile

Trei regimente Su-57 reprezintă un salt calitativ în dezvoltarea capacităților de lupta a Forțelor Aerospațiale ale Rusiei. Noul avion de vânătoare are capacitatea de a detecta ținte aeriene și terestre la o distanță de până la 400 de kilometri, să însoțească până la 62 de obiecte (și să transmisă datele despre ținte altor avioane, dronelor de asalt). Supremația lui „Suhoi” față de avioanele de vânătoare americane de a cincea generație este asigurată de: vizibilitatea redusă la o viteză de croazieră supersonică (ceea ce nu au F-35 și F-22), performanțe aerobice deosebite, stația principală de radar, sistem optic electronic unic de detectare a țintelor și un sistem de crearea a unui bruiaj electronic, un arsenal de arme de 10 tone la bord (inclusiv rachete hipersonice). Toate munițiile aeronavei se află în compartimentele interne, adică nu sunt vizibile pentru radarele inamicului.

Aria mică a suprafețe reflectante (0,4 metri pătrați) permite Su-57 să fie invizibil pentru radarele dușmanului – datorită materialelor compozite de tehnologie înaltă (70 la sută din suprafață și 25 la sută din masa avionului). Stația principală de radar și câteva alte stații active și pasive de radiolocație și stații de localizare optică, precum și un sistem informațional unic de control a Su-57 sunt integrate cu subsistemul de schimb de date cu alte avioane, puncte de comandă, sisteme de recunoaștere a Forțelor Aerospațiale, Forțele Navale și trupele terestre.

Două motoare turbojet permit Su-57 să dezvolte o viteză de până la 2600 de kilometri pe oră, și o viteză de urcare de 21 kilometri pe minut. Avionul de generația a cincea poate trece la o viteză supersonică fără a include forțajul și are capacitatea de a aplica lovituri nu doar cu rachete cu rază scurtă, medie și lungă, dar și să poarte o luptă de proximitate cu utilizarea tunurilor (această caracteristică este înalt apreciată de piloți). Un sistem tridimensional de deplasare a vectorului de tracțiune a motorului oferă aeronavei o supermanevrabilitate.

 

Ne-am putea imagina în ce măsură vor crește posibilitățile de luptă a celor 76 de avioane Su-57, comandate de armata rusă, dacă acestea vor îndeplini sarcinile de integrare cu noule drone “Ohotnik”. În cooperare cu cu avionul de vânătoare de a cincea generație, drona invizibilă de asalt ar putea deveni un salt enorm în domeniul utilizării în luptă a aviației de luptă. Aici se deschide un spațiul larg pentru o interacțiune a pilotului și robotului de luptă.

Informația despre dezvoltarea regimului fără de pilot a Su-57 este extrem de interesant, ceea ce presupune că această navă complexă ar putea fi dirijată de inteligența artificială (sau de un operator) la distanța lungi de bază. Acest lucru elimină limitele fiziologice pentru accelerarea viteze și manevră (suprasolicitările nu vor mai juca un rol în tactica utilizării în luptă). Nu în zadar SUA urmăresc cu îngrijorare dezvoltarea în Rusia a modelului fără pilot (cu posibilități nelimitate) a avionului de generația a cincea, pentru că cele mai noi modele F-35 Lightning II riscă să se destrame peste două minute după un zbor la o viteză supersonică – nu rezistă căptușeală.

Turbulența politico-militară

Caracteristicile deschide și capacitățile avionului de vânătoare Su-57 este doar un vârf al aisbergului. Recunoașterea aeriană, controlul și coordonarea acțiunilor altor tipuri de trupe, atacuri cu rachete de o precizie înaltă cu o gamă largă a razelor de acțiune – toate acestea le poate realiza „Suhoi” de generația a cincea. Însă supremația militară nu este un scop în sine. Eficiența celui mai nou complex aerian are o importanță  enormă (principală) pentru asigurarea securității militare a Rusiei și aliaților ei – pentru prevenirea oricărei agresiuni din afară. Nu mai puțin este importantă și păstrarea progresului tehnologic în industria aeriană, o poziție de lider al Rusiei pe piața mondială a armamentului.

Experiența conflictelor militare din ultimele decenii în Afganistan, Irak, Siria, Libia, Iugoslavia arată că principalul instrument sau “bâtă” a Occidentului îl reprezintă supremația cantitativă și calitativă în aer (aviația de asalt, rachetele de croazieră, dronele). Pentagonul dezvoltă o concepție de atac non-nuclear instantaneu, care ar urma să ofere forțelor armate americane posibilitatea să aplice lovituri asupra țintelor fortificate și mobile cu ajutorul munițiilor non-nucleare, pentru ca orice inamic al SUA să fie distrus în decurs de câteva ore.

Reamintesc, Statele Unite au abandonat în 2019 Tratatul Forțelor Nucleare Intermediare, evocând pretexte false, au creat o stare de incertitudine în raport cu tratatul New Start, și-au sporit potențialul al sistemului global de apărare antirachetă.

Bugetul de apărare al SUA în 2020 a crescut la 750 de miliarde de dolari, e o cifră care depășește de 10 ori bugetul apărării al Rusiei și este comparabilă cu suma cheltuielilor militare ale tuturor statelor lumii. În acest context, desigur, o prioritate a Rusiei este formarea unor Forțe Aerospațiale, sisteme antiaeriene și antirachete puternice. Moscova este nevoită să reacționeze la ascensiunea amenințărilor militare în întregul perimetru de securitate, să sporească capacitatea de luptă a trupelor și capacitățile armelor, să consolideze securitatea aliaților ei.

1027
Tagurile:
Su-57, Rusia
Тема:
Industria militară rusă (129)
Tematic
În Rusia a început producția în serie a avionului de luptă Su-57
Turcia negociază cu Rusia achiziționara avioanelor Su-57
Su-57, în cerul Siriei. VIDEO
Numele de cod al NATO pentru avionul de luptă rusesc Su-57
Su-57, un produs al tehnologiilor de discreţie şi de furtivitate. VIDEO
Manevrele ultramodernului Su-57, filmate la limita maximă de apropiere. VIDEO
Un nou video cu Su-57, de această dată în zbor razant
Un avion de luptă SU-57 s-a prăbușit în Rusia: Ce s-a întâmplat cu pilotul
Primele imagini cu supermodernul avion de luptă rusesc Su-57, deja pe net
Principalele avantaje ale avionului de luptă rusesc Su-57, văzute de mass-media din SUA
Dacă SUA nu îi vor livra avioane F-35, Turcia este gata să procure Su-57 rusești
Rusia îşi perfecționează Su-57 - „un succes uriaș la export”
Avionul rusesc de vânătoare Su-57 a trecut testele de stat, îndeplinind cerințele
Navele marinei ruse în timpul paradei navale

"Mistralele rusești": În Crimeea vor fi construite nave universale de desant

99
Rusia nu depinde de partenerii străini în domeniul consolidării capacităților de apărare și creării armelor de înaltă tehnologie. Acest lucru este confirmat de calitatea și ritmul construcțiilor navale moderne în interesul Marinei Ruse.

Analiză de Alexandr Hrolenko, analist militar

Ministerul rus al Apărării și fabrica de construcții navale Zaliv din Kerci au semnat un contract pentru construcția primelor două nave universale de desant (UDK). Valoarea tranzacției, potrivit datelor din mass-media, este de aproximativ 100 de miliarde de ruble. Probabil, construcția navei principale va demara la începutul verii. Proiectul a fost dezvoltat de Biroul de proiectare Zelenodolsk.

Încă nu au existat asemena nave în cadrul Marinei ruse. Omologul rusesc al Mistralului francez va oferi Marinei posibilitatea unei prezențe operaționale în zone îndepărtate ale oceanelor. Nava principală ar trebui să intre în dotarea flotei până în anul 2026, iar în viitor construcția seriei ar putea fi continuată. Soarta proiectului în ansamblu este predeterminată de programul de stat, programul de armament până în 2027.

  • Nave universale de desant de tip ”Mistral”
    Универсальные десантные корабли типа "Мистраль"
    © AFP 2020 / GEORGES GOBET
  • Nave universale de desant de tip ”Mistral”
    Универсальные десантные корабли типа "Мистраль"
    © AFP 2020 / ISHARA S. KODIKARA
  • Nave universale de desant de tip ”Mistral”
    Универсальные десантные корабли типа "Мистраль"
    © AFP 2020 / JEAN-SEBASTIEN EVRARD
1 / 3
© AFP 2020 / GEORGES GOBET
Универсальные десантные корабли типа "Мистраль"

După ce partea franceză a întrerupt contractul pentru construirea a două transportoare de elicoptere tip Mistral pentru Marina Rusă în 2014, designerii ruși au parcurs un drum lung și sunt hotărâți să depășească francezii în multe privințe. Se acordă atenție acestui sector al construcției navale la cel mai înalt nivel - la 9 ianuarie 2020, președintele rus Vladimir Putin a vizitat Școala Navală Superioară a Mării Negre ”Nakimov” din Sevastopol, a făcut cunoștință cu expoziția dedicată dezvoltării marinei și a unor caracteristici ale navelor universale de desant din zonelor maritime îndepărtate.Anterior, sursa RIA Novosti din complexul industriei apărării a spus că în Kerci în 2020 vor fi consruite două nave universale de desant capabile să transporte până la 16 elicoptere. Conform altor surse, Ministerul Apărării al Federației Ruse intenționează să desfășoare peste 20 de elicoptere grele la bordul naveei. Acestea vor primi o cameră de andocare pentru bărci, pentru debarcare și vor putea transfera aproximativ 900 de infanteriști marini înarmați conform standardelor. Discrepanțele se datorează concurenței acerbe a mai multor proiecte demne în beneficiul marinei.

Arca de război

Nava este una complexă. Misiunea navei universale de desant este de a transfera pe mare (la mii de mile) atât trupele terestre, cât și echipamentele pe o coastă neechipată în timpul unei operațiuni de desant care implică elicoptere de luptă (grup aerian naval).

Nava este capabilă să plaseze bariere de mine, sonare ale unui sistem de supraveghere a submarinelor inamice. Din punct de vedere tehnologic, este posibilă desantarea peste linia orizontului (vehiculele blindate amfibii ies în mare din camera de andocare, departe de linia de coastă, iar cele care nu sunt amfibii - se îndreaptă spre mal pe corăbii de desant).

La bordul navei universale de desant este necesară amplasarea sediului grupei operaționale de trupe și forțe, aproximativ 1.000 de soldați ai trupei de desant, elicoptere de atac și de transport (în hangarele suprastructurii și sub punte), bărci de asalt și debarcare (pe o punte de andocare uscată deasupra liniei de plutire), artilerie universală de 76 mm (pentru autoapărare și împotriva atacurilor de foc din partea obiectelor de apărare antiaeriene inamice), echipamente de autoapărare antiaeriene (module precum ”Panțîr-ME”), precum și vehicule blindate marine (minim 50 de vehicule de luptă pentru infanterie și 10 tancuri), un arsenal semnificativ (pentru câteva zile de operațiuni de luptă a întregului grup).

Inițial, s-a presupus că nava rusească de desant va avea un grup aerian mai mare (adică mai mult de 16 elicoptere) decât Mistral și echipamente puternice de autoapărare (inclusiv artilerie și apărare antiaeriană). Rusia are elicoptere excelente pentru această navă: avionul de atac Ka-52K ”Katran”, antisubmarinul Ka-27, nava de transport și luptă Ka-29 și patrula radar Ka-31. Ediția americană a Military Watch a raportat despre probabilitatea apariției la bordul navelor universale de desant rusești a avioanelor de luptă cu decolare verticală - urmașii Yak-141.

Nava ar trebui să dispună de un sistem integrat de control al luptelor de unități tactice și operaționale. Pentru îndeplinirea cu succes a sarcinilor, nava universală de desant trebuie dotată cu radare moderne, un complex de navigație, un sistem electronic de război și mijloace pentru detectarea forțelor de sabotaj subacvatic. Toate aceste funcții necesită dimensiuni și deplasări considerabile, un sistem puternic de propulsie.

Caracteristicile exacte ale navelor din Crimeea nu sunt cunoscute încă, dar unul dintre proiectele competitive - „Priboi” al Centrului Științific de Stat Krîlov - avea o lungime a corpului de 200 de metri, o lățime de 34 de metri la linia de plutire și un deplasament de aproximativ 23 de mii de tone. În Statele Unite, nave similare de tipul „America” au un deplasament total de 45 de mii de tone (comparabilă cu portavioanele).

Baza industrială

Uzina din Strâmtoarea Kerci a acumulat o experiență considerabilă în construcția de nave militare și are toate capacitățile tehnologice pentru a implementa proiectul unui ”Mistral” de Crimeea” în metal. Nava are o lungime de 360 ​​de metri și o lățime de 60 de metri - este mai mult decât suficient pentru o navă universală de desant.

”Zaliv” este capabilă să construiască nave de până la 300 de metri lungime și cu un deplasament de până la 150 de mii de tone. Aceasta este una dintre cele mai mari întreprinderi de construcții navale din Europa, care are echipamentele necesare și profesioniști de înaltă clasă.

Finalizarea navelor și a vaselor după lansarea pe apă se realizează la două dane de mare adâncime dotate cu echipament special de macara. Anterior, autoritățile din Crimeea au confirmat disponibilitatea uzinei din Golful Kerci de a găzdui un proiect pentru construcția unei nave universale de desant.

Nu sunt atât de multe nave de desant mari (BDK) în dotarea Flotei ruse și nu corespund întru totul tendințelor vremii. De exemplu, BDK ale proiectelor 775 și 1171 au fost construite în 1974-1999 la șantierele navale din orașul polonez Gdansk.

Desigur, în acest „sector” al Marinei se apropie curând o revoluție tehnologică - este planificat să se aloce 19 trilioane de ruble programului de armament de stat rus până în 2027, iar construcția unei flote moderne oceanice a Forțelor Navale ale Rusiei este una dintre principalele direcții de dezvoltare a sistemului rusesc de apărare.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

99

Загрузка...
Serghei Lavrov

Lavrov despre Acordul Cer Deschis: Rusia nu se va isteriza

77
(reînnoit 19:07 26.05.2020)
Rusia nu se va isteriza în legătură cu intenția SUA de a se retrage din Acordul Cer Deschis, a declarat ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov.

BUCUREȘTI, 26 mai – Sputnik. Ministrul Afacerilor Externe, Serghei Lavrov, a declarat că Rusia nu se va isteriza cu ocazia retragerii SUA din Acordul Cer Deschis, va purcede la o analiză echilibrată a situației, transmite RIA Novosti.

Președintele SUA, Donald Trump, a anunțat că Washingtonul se retrage din Acordul Cer Liber și se va afla în afara acestui document atât timp cât “Rusia nu și respectă angajamentele”. Totodată, liderul american nu a exclus elaborarea unor noi înțelegeri. Rusia a respins în mai multe rânduri acuzațiile SUA de încălcare a acordului. Vineri, Ministerul Afacerilor Externe a declarat că Moscova va negocia cu SUA, inclusiv pe subiectul Acordului, doar în baza principiului reciprocității, iar orice note ultimative din partea Washingtonului sunt inacceptabile.

Lavrov a menționat că Rusia va analiza echilibrat acțiunile SUA și va aborda situația creată reieșind din interesele ei naționale.

“Nu ne vom isteriza. Vom avea o abordare foarte echilibrată în analiza acestei situații, dirijindu-ne, mai întâi de toate, de interesele noastre naționale și la interesele aliaților noștri, inclusiv, mai întâi de toate, Republica Belarus, care formează un grup cu noi în cadrul acordului”, a spus Lavrov în timpul conferinței de presă, organizată după reuniunea Consiliului de Miniștri a Afacerilor de Externe al OTSC, care a avut loc în format de videoconferință.

Acordul Cer Deschis a fost semnat în anul 1992 și a devenit una din măsurile pentru consolidarea încrederii în Europa după Războiul Rece. Documentul a intrat în vigoare din anul 2002 și permite statelor semnatare să culeagă deschis informații despre forțele armate și evenimentele cu caracter militar din fiecare țară. Acordul a fost semnat de 34 de state.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

77
Tagurile:
Acord cer deschis, Serghei Lavrov
Tematic
Zaharova a explicat de ce pentru SUA Acordul Cer Deschis este o problemă
Trump anunță că SUA vor părăsi acordul Cer Deschis
Donald Trump anunță retragerea SUA din acordul „Cer deschis”
Moscova: Statele terțe nu trebuie să aibă acces la datele culese prin acordul Cer Deschis
Exemplu pentru românii din Diaspora: ce afacere prosperă au deschis, întorşi din Italia

Загрузка...
Klaus Iohannis și Viktor Orban

Iohannis, sacrificat pentru restabilirea relațiilor dintre România și Ungaria

0
(reînnoit 11:16 27.05.2020)
Vizita de ieri a ministrului Afacerilor Externe și comerțului exterior al Ungariei, Péter Szijjártó, în România, a avut loc într-un context tensionat de acuzațiile președintelui Klaus Iohannis despre ”vânzarea Ardealului”

BUCUREȘTI, 27 mai - Sputnik, Marius Holdean. Întâlnirea de ieri dintre miniștrii de Externe ai Ungariei și României de la București a avut loc în efortul de a detensiona relațiile dintre cele două țări în urma atacurilor lansate de Iohannis la adresa PSD că ar fi plănuit ”vânzarea Ardealului” într-o înțelegere cu Viktor Orban, premierul Ungariei. Până acum, nici o dovadă nu a fost adusă în acest sens, dar Péter Szijjártó  a făcut ieri efortul de a interpreta ieșirile publice ale locatarului de la Cotroceni în cheie politică și electorală.

Drept urmare, mesajul împăciuitor al Ungariei a fost ca politicienii români să nu mai folosească Ungaria în campania electorală internă. Deși o palmă grea pentru președintele României – acesta fiind astfel acuzat, indirect, că a stârnit un conflict cu Ungaria doar din rațiuni politice mărunte – formula adoptată de Ungaria permite liniștirea apelor și reintrarea pe făgașul normalității a relațiilor dintre cele două state. Nici măcar ministrul de externe român, Bogdan Aurescu, nu a putut salva imaginea președintelui și nu i-a putut lua apărarea în conferința de presă comună cu omologul ungar. Fie nu a înțeles capcana oficialului maghiar – sacrificarea lui Iohannis pentru împăcarea cu România – fie nu a a avut pregătirea și capacitatea de a-i da un răspuns lui Szijjártó care să-i salveze fața președintelui.

Prin interpretarea atacurilor nemaivăzute ale lui Iohannis la adresa maghiarilor în cheie electorală internă, Budapesta îi refuză președintelui României calitatea de a reprezenta statul român, declarându-l un simplu politician ieșit la cules de voturi sau la stârnit furia publică împotriva adversarilor politici de la PSD. Numai considerându-l pe Iohannis un cetățean particular ale cărui declarații nu angrenează statul român și în nici un caz nu îl reprezintă a putut Ungaria să refacă relația normală cu România. Dacă Iohannis ar fi fost luat în serios, iar acuzațiilor sale li s-ar fi acordat greutatea statului, devenind poziția oficială a României, atunci acest gen de atac la adresa Budapestei ar fi închis orice posibilitate de comunicare și colaborare între cele două capitale.

Dar soluția adoptată de Ungaria a fost ca declarațiilor cetățeanului Iohannis să nu li se răspundă și să fie declasate ca simple perorații politice ale unei persoane aflate în campanie electorală. În felul acesta, ele au putut fi trecute în plan secund, ca toate nebuniile și promisiunile pe care le spun politicienii în campaniile electorale și le uită a doua zi după alegeri.

Singurul perdant al afacerii rămâne Iohannis, pe care Ungaria a decis astfel public, prin declarație oficială dată la București, să îl coboare de pe tronul de președinte și să îl treacă în categoria politicienilor înfierbântați care zic vrute și nevrute, dar nu trebuie băgați în seamă, iar declarațiile lor rămân fără consecințe reale.

Dacă Budapesta și-a permis să neutralizeze astfel pericolul conflictului cu România, dovedind o diplomație abilă, nu același lucru poate fi făcut de UDMR. Spre deosebire de Péter Szijjártó, care a reprezentat ieri statul ungar și la București, dar și la Cluj, Kelemen Hunor, în conferința comună din capitala Ardealului, a fost mai puțin îngăduitor cu președintele Iohannis și i-a transmis că așteaptă scuze de la acesta. UDMR este implicat în politica internă a României și, de aceea, nu poate avea distanța și înălțimea Budapestei de a nu-l lua în serios pe președintele de la Cotroceni.

Dacă Iohannis este în campanie electorală, la fel este și UDMR care trebuie să își păstreze electoratul aproape, un electorat care nu poate trece la fel de ușor ca Ungaria peste acuzațiile lui Iohannis. Transformați brusc din susținătorii lui Iohannis în ”inamicii” României care complotează cu o putere străină pentru ”vânzarea Ardealului”, maghiarii din România nu vor uita niciodată afrontul adus de Iohannis, iar această temă va fi principalul cal de bătaie al UDMR la următoarele alegeri.

Budapest s-a spălat pe mâini de acuzațiile lui Iohannis: nu bagi în seamă un politician disperat după atenție, chiar dacă transmiți public, cum a făcut-o ieri Péter Szijjártó, de două ori, și la București, și la Cluj, că preferi să nu fii amestecat în ciorba politică internă din România. Iohannis rămâne însă cu o comunitate maghiară supărată care nu îi găsește scuze președintelui și care, după următoarele alegeri, nu va mai dori să sprijine PNL la guvernare, de vreme ce liberalii s-au suit în barca anti-maghiară a locatarului de la Cotroceni.

Culmea este că nu relațiile dintre România și Ungaria vor avea cel mai mult de suferit de pe urma intervenției anti-maghiare a președintelui, acestea fiind pasate abil de diplomatul Péter Szijjártó, ci relațiile interne dintre comunitatea maghiară și tabăra politică a lui Iohannis. Din fericire, așa cum a ținut să arate și Kelemen Hunor, românii nu au mers pe fenta președintelui și nu consideră maghiarii din România ca inamici, după cum a arătat un sondaj de opinie făcut după inflamarea temei de către Iohannis. În schimb, maghiarii din România nu vor mai fi niciodată partenerii echipei lui Iohannis și, deci, nici a PNL-ului care îi duce trena președintelui. Acum, acest lucru pare să nu aibă mare importanță. Dar după alegeri, cu un PNL slăbit care nu va putea face singur majoritatea în Parlament indiferent ce jocuri electorale ar face și cât s-ar juca cu data alegerilor, Iohannis va plăti scump prețul îndepărtării UDMR-ului.

0

Загрузка...