SUA

Occidentul sporește finanțarea pentru instrumentele de propagandă în Rusia

76
(reînnoit 13:31 31.10.2017)
Potrivit unui raport financiar publicat recent, guvernul SUA a cheltuit peste 22 de milioane de dolari pentru finanțarea activității Radio Europa Liberă (Radio Svoboda), Vocea Americii și postul de televiziune „Current Time” (Nastoiashee Vremea) în Rusia.

BUCUREȘTI, 31 oct — Sputnik. Comisia pentru diplomație publică a Departamentului de Stat al SUA a publicat un raport anual, dedicat activității Consiliului Guvernatorilor de Radiodifuziune (Broadcasting Board of Governors, BBG), informează portalul Ridus.

Potrivit documentului, SUA a alocat 21,7 milioane dolari pentru finanțarea instrumentelor de propagandă în Rusia, precum Radio Europa Liberă, Vocea Americii și postul de televiziune Current Time.

Potrivit portalului Life, această sumă reprezintă peste 40 la sută din totalul cheltuielilor ale BBG în regiunea Eurasiei. Programele emisiilor în limba rusă a BBG vizează nu doar Rusia. Spre exemplu, biroul „Europei Libere" din Kiev, pe lângă emisiuni în limba ucraineană și tătară, difuzează și în limba rusă. În afară de aceasta, în limba rusă emite și biroul "Europei Libere" din Georgia — "Ecoul Caucazului". Prin urmare, în realitate sumele alocate pentru emisii în spațiul rusesc sunt mult mai mari decât cele indicate în raportul BBG.

În ajunul alegerilor prezidențiale din Rusia, sumele acordate au fost majorate substanțial: comisia pentru asignațiuni a Senatului american a cerut în anul 2018 cu 81,6 milioane dolari mai mult decât a solicitat BBG. În acest fel, comisia și-a exprimat susținerea măsurilor de combatere a "dezinformării și propagandei agresive ale Rusiei", în special, prin elaborarea unor produse media eficiente în limba rusă.

Potrivit portalului Ridus, în ajunul alegerilor prezidențialelor din Rusia, a sporit cu 22 milioane de euro și bugetul companiei germane de stat „Deutsche Welle", care, la rândul său, își propune să "contracareze propaganda rusă".

"De facto, în prezent opoziția rusească primește din partea instituțiilor media de stat din Occident un instrument puternic de influență asupra publicului, cu posibilitatea transmiterii monopoliste a viziunilor lor politice, fără niciun fel de discuții", declarase anterior publicistul, Ilia Uhov.

Potrivit lui, prin activizarea emisiilor online și lansarea unor noi proiecte a instituțiilor media, în plină perioadă electorală, la începutul sezonului politic de toamnă, când toate partidele se pregătesc de campanie electorală, se urmărește țintirea propagandistică a tineretului.

76
Tagurile:
Current Time, Vocea Americii, Europa Liberă, Dezinformarea, Propaganda, Broadcasting Board of Governors, BBG, Rusia, SUA

Загрузка...