Orchestră simfonică, poză simbol

În România, muzica simfonică e incriminată: e "propagandă"!

267
În timp ce are loc un eveniment cultural important, o agenție agreată de Cotroceni lansează un îndemn la discriminare

BUCUREȘTI, 14 oct — Sputnik, Dragoș Dumitriu. Mâine, de la 19, "Sala Radio" din Bucureşti va găzdui concertul „Rusia — Dragoste fără frontiere". Manifestarea va deschide Zilele Culturii Ruse în România — o celebrare a artei, organizate de Centrul Rus de Ştiinţă şi Cultură din Bucureşti, împreună cu Ambasada Rusiei și Radio România.

În cadrul concertului, tineri muzicieni ruși, participanţi într-un nou proiect internațional de educație muzicală intitulat „Innovative School of Performing Arts", vor interpreta capodopere ale muzicii clasice ruse pentru pian și vioară.

Mediile culturale românești dar și simpli cetățeni au întâmpinat cu satisfacție acest eveniment cultural, devenit deja clasic (este la a șaptea ediție). Cu toate acestea, au existat și reacții care produc îngrijorare.

Controversata agenție de presă agreată de Cotroceni, Hotnews, condusă de Dan Tapalagă, unul dintre ziariștii deconspirați de ofițerul Daniel Dragomir ca fiind agent acoperit al SRI-Coldea, a scris un text incalificabil despre parteneriatul Radio România cu Centrul Rus de Știință și Cultură la București, sub auspiciile căruia se desfășoară manifestarea.

Încă din titlu, autorul anonim procedează la o mistificare, cu intenția clară a tranformării mesajului și misiunii instituției ruse — "Radio România — parteneriat cu centrul cultural al Kremlinului (?!) la București, pentru debutul Zilelor Culturii Ruse".

Mistificarea induce ideea mesajului politic — prin introducere "Kremlinului", simbolul puterii politice și administrative a Rusiei; ori, aici nu e vorba de politică, e o acțiune de tradiție (a șaptea ediție) destinată marii culturi ruse.

În același sens, autorul continuă manipularea și incitarea grosolănă, definind Centrul Rus de Știință și Cultură "principalul promotor în România al culturii ruse agreate de Kremlin" și "organism ce refuză calificativul de instrument de "soft power" al Rusiei, dar care s-a implicat în acțiuni de propagandă".

Din articol reiese că angajații lui Tapalagă l-au supus unui adevărat interorgatoriu pe președintele SRR, Georgică Severin, în legătură cu acest parteneriat. Iată un pasaj edificator pentru "acțiunea jurnalistică".

"Cu toate acestea (vezi "definirile" Centrului de mai sus, n.n.), Georgică Severin spune că nu are nicio obiecție în privința acestui parteneriat, fiind vorba despre un act de cultură, despre muzică clasică. Radio România are parteneriate cu toate centrele culturale ale altor țări în România, a arătat el, precizând că a citit contractul cu Centrul rus și nu a găsit nimic care să depașească acest cadru cultural și nici vreo altă neregulă".

Finalul articolul completează clar incitarea la discriminarea unei țări cu care, din câte se știe, România nu are un conflict diplomatic.

„Radio Romania se remarcă, de mulți ani, prin modul nefiltrat în care promovează pozițiile oficiale și mesajele propagandistice ale Kremlinului", făcându-se trimitere la un alt articol jenant, scris de "jurnalistul" Pantazi, cel care a jignit România chiar la întâlnirea președinților Iohannis și Trump, numind structurile recent alese prin voința popolară — "mlaștina de la București".

Cu alte cuvinte, Hotnews îndeamnă insituțiile statului român, în cazul de față SRR, să trateze Rusia "altfel" decât alte state, în sens explicit de a "filtra" — a cenzura deci — știrile corespondenților RRA. Cu alte cuvinte, un îndemn la discriminare, dar și la încălcarea libertății presei! Suprapus cu presiunile făcute asupra președintelui SRR, ajungem la un tablou extrem de depărtat de jurnalism — și foarte apropiat de acțiuni de incitare, a căror legalitate ar trebui verificată.

267
Tagurile:
Propagandă, muzică simfonică, România

Загрузка...