Sputnik

Trei mari instituții media britanice atacă Sputnik cu ajutorul NATO

106
(reînnoit 14:45 12.02.2017)
Trei instituții media britanice – postul BBC, publicația Times și Independent au publicat în același timp câteva articole despre activitatea agenției de știri Sputnik, apelând la sprijinul NATO, pentru a-și repeta învinuirile de “propaganda”, fără a aduce niște dovezi concludente.

Exemple inventate

Drept un exemplu al "propagandei" jurnaliștii aduc materialele Sputnik despre violarea în Germania a fetei Liza, de origine rusă, despre care au scris mai multe instituții media (mărturiile rudelor ei diferă de dezmințirile ulterioare ale poliției, prezentate peste câteva zile după incident), precum;i întebarea pusă de Sputnik în rețelele de socializare dacă nu cumva cancelarul Angela Merkel și-a făcut un selfie cu suspectul în organizarea atentatului terorist de la Bruxelles. O altă pretenție este evocarea unei știri a agenției RIA Novosti despre rezultatele referendumului din Scoția care ar fi fost falsificate, informație care ar fi devenit motivul înaintării unei petiții, semnate de 100 mii de persoane, prin care se cerea revizuirea rezultatelor referendumului (în realitate, RIA Novosti a difuzat o declarație a unul observator rus care a vorbit despre încălcările în cadrul plebiscitului și despre presiunile exercitate de Londra. Subiectul falsificărilor nici nu a figurat, însă Times nu a ezitat să-l evoce). Alte exemple publicațiile nu au oferit. În acest fel, pretențiile presei britanice se reduc la faptul că Sputnik pune niște întrebări, prezintă pozițiile rudelor presupusei victime și transmite opiniile observatorilor de la referendum — realizând acele sarcini realizează presa din celelalte state democratic, inclusiv Marea Britanie.

Declarațiile NATO

În calitate de motiv informational pentru difuzarea unor material pe cel mai important post de televiziuni și două ziare importante din Marea Britanie a devenit declarația reprezentantului NATO, Oaba Lungescu, care a repetat un șir de învinuiri lipsite de argumente.

"Astfel de instituții media precum Sputnik sunt parte a mașinăriei propagandei Kremlinului, care încearcă să folosească informația în scopuri politice sau militare", a declarant Lungescu postului de televiziune BBC.

În opinia Lungescu, astfel de organe de presă încearcă să ducă în eroare oamenii și să divizeze opinia publice, pentru "a submina capacitatea noastră de a înțelege ce se întâmplă și în caz de necesitate de a lua decizii necesare".

În afară de aceasta, reprezentantul NATO a supus criticii comentatorii și experții care oferă materiale pentru Sputnik și postul de televiziune Russia Today, etichetându-le drept "persoane dubioase, legate de extrema dreaptă sau extrema stângă".

Sputnik a calificat aceste învinuiri drept injuste

Redactorul Sputnik UK și fost jurnalist al postului BBC, Nikolai Gorșkov a numit aceste învinuiri a lui Lungescu drept injuste.

E absolut incorrect, însă am mai fost și în trecut victimele unor astfel de învinuiri fără a se aduce dovezi, a declarat postului de televiziune Gorșkov.

Acesta a respins de asemenea opinia experților străini că biroul postului de radio Sputnik nu se află la Londra, ci la Edinburg, pentru a determina scoțienii să organizeze un nou referendum de independență de Marea Britanie. Potrivit lui, alegerea locației sediului postului de radio în capital Scoției doar din cauza prețurilor la immobile în Londra.

Nu încercăm să influențăm poziția Scoției pentru că aflându-ne în Edinburg conștientizăm că scoțienii sunt destul de independenți. E imposibil să influențezi scoțienii, a declarat Gorșkov.

Istoricul luptei cu presa rusă

În ultmul timp subiectul luptei cu presa rusă a început să apară foarte des în Marea Britanie și în alte state europene. În noiembrie Parlamentul European a adoptat o rezoluției în care se vorbește despre necesitatea contracarării influenței presei rusești, fiind indicate în calitate de amenințare principală agenția Sputnik și postul de televiziune RT. În aceeași zi Andrew Foxall, expertul centrului de studiu Henry Jackson Society a prezentat în cadrul parlamentului Marii Britaniei un raport în care declară necesitatea condamnării contactelor cetățenilor britanici cu presa rusă și reprezentanții autorităților de stat.

În rezoluția Parlamentului European "Comunicarea strategică a UE ca contracararea propagandei părților terțe" se conțin un șir de prevederi care vin să impună cenzura în raport cu presa rusă, afirmându-se că Rusia ar acorda sprijin financiar partidelor politice de opoziție și organizațiilor statelor membre a UE, utilizând factorul relațiilor bilaterale pentru a dezbina membrii comunicății. În calitate de amenințare în adresa UE și partenerii săi din Europa de Est sunt numite agenția Sputnik, postul de televiziune RT, fundația "Russki Mir" și structura Ministerului de Externe, agenția federală Rossotrudnicestvo.

Din 691 de deputați, care au participat la procesul de votare, în susținerea documentului au votat 304 persoane, împotriva 179, s-au abținut — 208. În acest fel, pentru adoptarea documentului au votat mai puțin de jumătate din cei cu dreptul la vot.

Comentând adoptarea acestei rezoluții, președintele Federației Ruse, Vladimir Putin, i-a felicitat jurnaliștii RT și Sputnik cu rezultatele activității. În același timp, el a menționat că acest document demonstrează degradarea conceptului de democrației în societatea occidentală. Putin a declarat că mizează pe triumful bunului simț și speră că nu vor exista restricții pentru activitatea presei ruse.

106
Tagurile:
mass-media, Propaganda, Sputnik, NATO, Marea Britanie
Тема:
"Mâna Moscovei", "propaganda rusă" (59)

Загрузка...