Asteroid and the Earth

Scenariu NASA: ce s-ar întâmpla dacă un asteroid mare ar lovi Pământul în 6 luni

(reînnoit 20:27 05.05.2021)
Un exercițiu recent de simulare realizat de NASA arată ce s-ar întâmpla dacă omenirea ar afla că un asteroid ar urma să se prăbușească pe Pământ în șase luni. Ar fi suficient timp pentru a fi trimisă o misiune pentru distrugerea asteroidului?

BUCUREŞTI, 5 mai – Sputnik. În timp ce NASA se pregătește să lanseze în iulie un dispozitiv prin care va încerca să schimbe orbita unui asteroid nepericulos, un grup de experți din agențiile spațiale americană și europeană au participat, la sfârșitul lunii aprilie, la un exercițiu desfăşurat timp de o săptămână, în care au analizat un scenariu ipotetic în care un asteroid mare s-ar ciocni de Pământ și au evaluat ce măsuri ar fi posibile pentru a evita un dezastru.

În special, experții au stabilit că niciuna dintre tehnologiile existente nu ar putea împiedica asteroidul să se ciocnească de Pământ, dacă s-ar descoperi cu șase luni înainte că ar urma prăbuşirea asteroidului. În prima zi a exercițiului, cercetătorii au evaluat un scenariu în care asteroidul fictiv denumit PDC 2021 ar fi reperat pe 19 aprilie, la o distanță de 35 de milioane de kilometri de Pământ. Pentru acest caz, oamenii de știință au putut calcula că ar avea o șansă de 5% să lovească planeta noastră pe 20 octombrie.

În a doua zi a exercițiului, au ajuns la concluzia că în jurul datei de 2 mai ar fi posibil, prin alte calcule, ca asteroidul să lovească aproape sigur Europa sau Africa de Nord. Participanții au luat apoi în considerare diferite misiuni în care nava spațială ar putea încerca să distrugă asteroidul sau să-l abată de pe traiectoria sa. Totuși, au ajuns la concluzia că omenirea nu va putea trimite o astfel de misiune înainte de coliziune.

„Dacă ne-am confrunta în viața reală cu scenariul ipotetic referitor la PDC 2021, nu am putea lansa o navă spațială într-un timp atât de scurt cu capacitățile actuale”, se precizează într-un raport publicat pe site-ul NASA

Oamenii de știință s-au gândit, de asemenea, la varianta detonării sau perturbării asteroidului prin folosirea unui dispozitiv nuclear exploziv care ar putea „reduce semnificativ riscul de dezastru la impact”. Totuşi, simularea a sugerat că 2021PDC ar putea avea între 35 și 800 de metri și că probabilitatea ca o armă nucleară să distrugă asteroidul nu ar fi foarte mare.

În a treia zi, experții au imaginat evenimente în 30 iunie: traiectoria de impact a PDC 2021 arată că, în acest scenariu, corpul ceresc s-ar îndrepta spre Europa de Est. În sfârsit, în a patra zi, au ajuns la concluzia că, cu o săptămână înainte de impact, se va ști cu o probabilitate de 99% ca asteroidul s-ar prăbuşi în apropierea granițelor Germaniei, Cehiei și Austriei. Explozia ar elibera aceeaşi energie ca în cazul unei mari bombe nucleare.

Următoarea misiune anti-asteroid

Pe 22 iulie 2021, NASA intenționează să lanseze misiunea DART (Double Asteroid Redirection Test), prin care va studia posibilitatea unui atac cinetic asupra unui asteroid, potrivit Sputnik France. Această misiune demo se va îndrepta către micul sistem de asteroizi binari denumit Didymos (sau 65803), care nu prezintă nicio amenințare pentru Pământ. Misiunea își va atinge obiectivul pe 22 septembrie, când asteroidul binar vizat se va afla la mai puțin de 11 milioane de kilometri de Pământ.

NASA, Asteroid
NASA celebrează aterizarea rover-ului Perseverance pe Marte
ISS: SpaceX Crew Dragon al NASA andochează la stație
Roscosmos felicită NASA pentru aterizarea cu succes a roverului Perseverance pe Marte

Marea Britanie și NATO, făcute de râs de BBC au mințit și au provocat Rusia

(reînnoit 06:53 24.06.2021)
Corespondentul BBC aflat la bordul distrugătorului britanic care a intrat în apele teritoriale ruse dă peste cap și face de rușine afirmațiile oficialilor britanici și ale NATO. În același timp, reiese clar că nava britanică a executat o misiune de provocare.

BUCUREȘTI, 24 iun – Sputnik. La scurt timp după incidentul din Marea Neagră, Ministrul Apărării din Marea Britanie a dezmințit tot:

”Nu au fost trase focuri în direcţia HMS Defender şi nu recunoaştem alegaţia că au fost lansate bombe în calea sa. Credem că ruşii desfăşurau un exerciţiu de trageri în Marea Neagră şi avertizau în prealabil navele asupra activităţii lor”, a declarat minsitrul Ben Wallace, arătând că ”Nava Marinei Regale efectua o trecere paşnică prin apele teritoriale ucrainene, în conformitate cu dreptul internaţional”.

Reacția britanică a fost imediat preluată de propaganda NATO, care a acuzat Rusia de minciuna, fals, provocare, război hibrid și restul vocabularului specific.

Ei bine, minciună a fost – dar din partea englezilor – și a fost dovedită chiar de un corespondent BBC, care se afla la bordul distrugătorului britanic HMS Defender – exact în timpul incidentului din Marea Neagră. De menționat că jurnalistul, Jonathan Beale, este specializat în probleme militare.

Ce spune Beale: în primul rând că nava britanică a fost avertizată și prevenită că se va deschide focul, dar a și fost survolată de… 20 de avioane rusești,

”Echipajul se afla deja la posturi când ne-am apropiat de extrema sudică a Crimeii, ocupată de Rusia. Sistemele de armament de la bordul distrugătorului erau deja încărcate”, transmitea jurnalistul la ora incidentului.

Și atenție acum: ”Aceasta a fost o mișcare intenționată, pentru a transmite un mesaj Rusiei”.

”HMS Defender urma să navigheze în limita de 19 kilometri a apelor teritoriale ale Crimeii. Căpitanul a insistat că urmează un traseu sigur de-a lungul unui culoar naval recunoscut internațional”, transmite jurnalistul BBC.

Deci, intenția era clară de a provoca Rusia – iar reacția rusă nu a întârziat, după cum a văzut ziaristul englez: ”Două nave de coastă rusești care urmăreau nava Marinei Regale au încercat să o oblige să schimbe cursul. La un moment dat, unul din vasele rusești s-a apropiat la circa 100 de metri”.

Din nou atenție: ”Avertismente din ce în ce mai ostile au fost transmise prin radio - inclusiv unul care spunea «dacă nu schimbați cursul, deschid focul». Am auzit niște focuri în depărtare, dar probabil că mult în afara razei de pericol”.

Apoi, jurnalistul relatează că ”pe măsură ce HMS Defender înainta de-a lungul culoarului maritim, a fost survolat de avioane rusești”.

”Căpitanul, Vincent Owen, a spus că sistemele navei au detectat mai mult de 20 de avioane militare în zonă. Căpitanul Owen a mai spus că misiunea a fost sigură și nu a fost o situație de confruntare”, a declarat Jonathan Beale, potrivit BBC – text preluat și tradus de DIGI24.

Ce rezultă însă din relatarea ziaristului BBC: în afara minciunii crase a oficialilor britanici, preluată și de goarnele NATO, este evident că nava britanică executa o misiune de provocare.

Cuvintele căpitanului navei ”misiunea a fost sigură” spun totul! Care „misiune”? Traseul inițial fiind întrerupt de intervenția rusă, este clar că ”misiunea” nu a fost ”plimbarea” pe vreun ”culoar” – ci provocarea Rusiei, prin intrarea în apele maritime ale Crimeii, care face parte acum din Rusia, conform voinței populației și prevederilor legale.

De asemenea, afirmația că misiune ”a fost sigură” contravine evident celor relatate de jurnalist – care spune clar că au fost avertismente cu deschiderea focului – dar și că britanicii se pregătiseră de confruntare: ”Sistemele de armament de la bordul distrugătorului erau deja încărcate”, a relatat jurnalistul.

Ce se va mai petrece și cum vor încerca Marea Britanie și NATO să o dea ”la întors”, vom vedea astăzi și în zilele viitoare.

De precizat că incidentul survine în contextul în care, peste puțin timp, va avea loc exercițiul anual Sea Breeze, organizat de Ucraina și SUA în nord-vestul Mării Negre.

La ediția din acest an vor lua parte 5000 de militari din 32 de țări, de pe șase continente, vor participa 32 de nave, 40 de aeronave și 18 echipe de operații speciale și scufundări.

Conform unui comunicat al Flotei a șasea americane, vor fi reprezentate la exercițiu Albania, Australia, Brazilia, Bulgaria, Canada, Danemarca, Egipt, Estonia, Emiratele Arabe Unite, Franța, Georgia, Grecia, Israel, Italia, Japonia, Letonia, Lituania, Republica Moldova, Maroc, Norvegia, Pakistan, Polonia, România, Senegal, Spania, Coreea de Sud, Suedia, Tunisia, Turcia, Ucraina, Regatul Unit și, desigur, SUA.

În preambulul acestui eveniment a avut loc incidentul provocat – evident, intenționat – de Marea Britanie.

NATO, Marea Britanie

Capitoliu și drapele SUA

Moartea care zguduie SUA și lumea întreagă

(reînnoit 06:42 24.06.2021)
Un celebru inventator, ale cărui produse le-am folosit toți, a fost găsit mort într-un penitenciar, aparent sinucis, dar după ce primise amenințări cu moartea.

BUCUREȘTI, 24 iun – Sputnik. Creatorul celebrului sistem antivirus ”McAfee”,  John McAfee, a fost găsit mort într-o închisoare din Spania.

În vârstă de 75 de ani, John McAfee, se afla în detenție din octombrie 2020, fiind arestat în Barcelona, în baza unui mandat emis de Statele Unite pentru evaziune fiscală (în SUA) și urma să fie extrădat de autoritățile spaniole, la cererea americanilor.

John McAfee a fost găsit mort în celula sa de către gardieni şi nu a putut fi resuscitat. Conform Administraţia Penitenciarelor din Spania, datele preliminare indică o sinucidere, dar cauza decesului va fi certificată de o comisie judiciară.

Contradictorii sunt câteva aspecte. În primul rând, John McAfee a declarat că acuzaţiile au substrat politic, deoarece el ar fi dorit să candideze la alegerile prezidenţiale (din SUA) din partea Partidului Libertarian.

În al doilea rând, John McAfee își luase public angajamentul că se va sinucidă și își făcuse chiar un tatuaj în acest sens.

În al treilea rând, McAfee afirmase că a primit mesaje de amenințare din partea ”oficialilor SUA”: ”Primirea de mesaje subtile din partea oficialilor SUA spun de fapt: "Venim după tine McAfee! Te vom ucide".  Dacă mă sinucid, să știți că nu am făcut-o. Am fost lovit. Verificați-mi brațul drept“, a scris, pe Twitter, John McAfee, în 2019, relatează ”The SUN”.

John McAfee