Vaccinare în România, faza a II-a

Întârzierea în campania de vaccinare va costa Europa 90 de miliarde de euro

57
(reînnoit 17:08 09.02.2021)
Campania de vaccinare din UE este în întârziere cu cinci săptămâni, ceea ce ar putea costa UE 90 de miliarde de euro în 2021.

BRUXELLES, 9 feb – Sputnik. Potrivit unui studiu Euler Hermes, întârzierea campaniei de vaccinare în UE, de cinci săptămâni, ar putea costa 90 de miliarde de euro, iar pentru a evita prăbușirea economică, UE trebuie să își înmulțească de șase ori ritmul vaccinării, arată Sputnik Franța

Spania și Franța fac parte din țările cele mai vizate, arată studiul citat și publicat de Euler Hermes pe 3 februarie.

În total, în ansamblul UE, fiecare săptămână suplimentară de restricții sanitare reduce creșterea trimestrială a PIB-ului cu 0,4 procente. Întârzierea actuală reprezintă o reducere cu două puncte a creșterii economice, arată studiul indicat.

Această sumă a întârzierii este de patru ori mai mare decât valoarea acordurilor pe care Comisia Europeană le-a semnat cu producătorii de vaccinuri pentru cele 2,5 miliarde de doze cumpărate până în prezent.

Europa e din ce în ce mai întârziată în cursa pentru dobândirea imunității. În prezent, potrivit studiului, procentele vaccinării cotidiene medii în principalele economii ale UE nu sunt decât de 0,12  la sută, în timp ce în Marea Britanie și în SUA nivelul este de patru ori mai ridicat, cu un procent de 14,4 și, respectiv, 9,4 din populație care a primit deja cel puțin o doză de vaccin.

Experții observă că obiectivul Comisiei Europene de a vaccina 70 la sută din populație adultă de acum și până în vară ar necesita un ritm de vaccinare de circa șase ori mai mare decât cel din prezent.

La ritmul actual, imunitatea colectivă nu ar fi atinsă decât la finele lui 2022. Potrivit Euler Hermes, țările din UE ar trebui să vaccineze la un ritm cotidian dublu până la 30 la sută din populația de risc până la jumătatea lunii mai pentru a permite o recuperare economică durabilă în al doilea semestru al lui 2021.

Dacă nu se va întâmpla așa, căderile economice ar putea alimenta forțele politice centrifuge, previne Euler Hermes. Astfel, reîntoarcerea tardivă a UE la normalitatea ar putea aduce o pierdere de încredere în proiectul european și ar putea provoca o creștere notabilă a incertitudinii politice și polarizarea la nivelurile național și european.

”Nemulțumirea politică ar putea crește exponențial din momentul în care țări ca Israelul, Marea Britanie sau SUA vor intra într-o fază de creștere economică antrenată de consum în cursul celui de-al doilea semestru al lui 2021”, concluzionează Euler Hermes.
57
Tagurile:
Europa, Vaccinare
Tematic
Primul deces din România după vaccinare
Germania: 69 de persoane, decedate imediat după vaccinare
Șase persoane au murit în Elveția după vaccinare
Elon Musk

Space X Starship al lui Elon Musk a explodat VIDEO

224
Primul prototip Starship al SpaceX care a aterizat cu succes, SN10, a explodat la aproximativ opt minute după aterizare. Alte două zboruri de testare s-au încheiat anterior cu o explozie în faza finală a coborârii.

BUCUREŞTI, 4 mart – Sputnik. Al treilea zbor de testare a prototipului Starship al SpaceX, compania fondată de omul de afaceri Elon Musk, părea a fi un succes, dispozitivul reușind să aterizeze în siguranță, pe 3 martie, în centrul orașului Boca Chica din Texas, la punctul de unde decolase. Însă, în cele din urmă, a explodat câteva minute mai târziu. Sistemul său automat de stingere a incendiilor nu a reușit să stingă complet flăcările de la baza rachetei.

Starship este un prototip autoghidat destinat lansării vehiculului de transport greu pe care SpaceX îl dezvoltă pentru a transporta oameni și până la 100 de tone de marfă pe Lună și Marte în misiunile viitoare, potrivit Sputnik France

Această a treia încercare în decurs de trei luni i-a lăsat o impresie amestecată lui Elon Musk, care este și șeful Tesla.

„RIP SN10, onorabilă detonare”, a scris Musk pe Twitter ca răspuns la un mesaj al unui admirator care l-a felicitat pentru munca sa.

224
Tagurile:
video, rachet, Elon Musk
Tematic
Elon Musk l-a depășit pe Bill Gates la avere
O navă a lui Elon Musk a explodat în timpul testării - Video
Musk l-a invitat pe Putin în noua rețea de socializare. Reacția Kremlinului
Elon Musk pierde 15 miliarde de dolari și titlul de cel mai bogat om din lume

Загрузка...
ONU

Experți ONU: Sancțiunile SUA încalcă drepturile omului

204
Sancțiunile unilaterale ale SUA, impuse în baza stării de urgență, încalcă o gamă largă de drepturi ale omului, consideră experții ONU.

BUCUREȘTI, 4 mar – Sputnik. Sancțiunile unilaterale, autorizate de SUA în baza stării de urgență, încalcă o gamă largă a drepturilor omului în Rusia, China, Venezuela și alte state, consideră experții ONU în domeniul drepturilor omului.

Potrivit unei declarații a experților ONU, legislația internă permite președintelui SUA să declare stare de urgență, care autorizează impunerea unor sancțiuni,  în condițiile unor amenințări pentru securitatea națională, dar și atunci când politica externă sau economia SUA se confruntă cu niște amenințări. În opinia experților, declararea stării de urgență nu poate servi drept un pretext pentru aplicarea unor sancțiuni pe o perioadă nedeterminată.

“Sancțiunile impuse de SUA în baza declarării stării de urgență încalcă o gamă largă de drepturi ale omului în China, Cuba, Haiti, Iran, Nicaragua, Federația Rusă, Siria, Venezuela, Zimbabwe și alte state, inclusiv dreptul la libertatea de circulație, asociere, proceduri juridice firești, precum procese echitabile, prezumția de nevinovăție, drepturi economice și sociale și dreptul la viață”, se spune în declarație.

În acest context, declarația lor conține un îndemn către SUA de a-și respecta deplin și scrupulos obligațiile asumate în cadrul Pactului Internațional cu privire la drepturile civile și politice, pentru a preveni orice efecte negative asupra drepturilor persoanelor vizate de sancțiuni.

204
Tagurile:
ONU
Tematic
Putin: sancțiunile împotriva Rusiei sunt inutile
UE și SUA au impus noi sancțiuni împotriva Rusiei
Kremlinul, despre noile sancțiuni UE și SUA împotriva Rusiei
Cu noile sancțiuni, Occidentul coboară Cortina de Fier
Liderul Saxoniei critică sancțiunile antirusești ale UE

Загрузка...
Antonov An-124

An-124 "Ruslan": de ce Rusia vrea reînvie producția gigantului avia

41
Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume.

Avionul militar de transport greu și pentru distanțe mari An-124 "Ruslan", care de mai bine de 30 de ani rămâne a fi cel mai mare și mai avansat dintre omologii săi seriali din lume, poate obține un aspect modernizat și o a doua viață în Rusia.

În data de 2 martie, în timpul unei întâlniri la întreprinderea "Aviastar-SP" din Ulianovsk, ministrului Apărării, Serghei Șoigu, i s-a propus să reînvie producția aeronavei "An-124 Ruslan". Până în 2004, fabrica de avioane din Ulianovsk a produs 36 din 56 de avioane de acest tip, iar în 2020 aici au fost reparate șase avioane An-124. Nivelul tehnologic al întreprinderii face posibilă restabilirea producției seriale a avioanelor "Ruslan" în cel mai scurt timp posibil.

Propunerea producătorilor de avioane din Ulianovsk nu este una ușoară, deoarece mai devreme o astfel de inițiativă a venit mulți ani la rând din partea Ministerului Apărării al Federației Ruse. Dar ceva încurcă acestui proiect în mod constant. Astfel, decizia din 2006 de a relua producția serială a avioanelor "Ruslan" în Ulianovsk, în cooperare cu întreprinderile din Ucraina, a fost anulată, întrucât, timp de 8 ani, partea ucraineană așa și nu a instalat motoarele. Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a crezut că nu exista o nevoie urgentă de producție a avioanelor An-124, deoarece repararea flotei existente de aeronave "Ruslan" permitea exploatarea acestora până la sfârșitul anilor 2040 (durata de viață este 50000 de ore, 10000 de zboruri sau 45 de ani). Pe de altă parte, aceeași instituție acceptă producerea unei aeronave de transport super-grele rusești similară cu An-124 după 2020. Poate că anume acum se deschid noi perspective pentru avioanele "Ruslan" și pentru aviația militară de transport rusească.

Evenimentele alarmante din ultimii ani din Siria, Nagorno-Karabah și din alte puncte fierbinți ale planetei au demonstrat importanța componentei grele a aviației milatre de transport pentru transferul operav de trupe, arme și mijloace materiale. Permiteți-mi să vă reamintesc că avionul militar de transport de bază "Ruslan" este capabil să transporte 120 tone la o distanță de 4800 km, cu o viteză de 850 km/h (cu o sarcină de 80 de tone, raza maximă de acțiune crește la 7500 km). Omologul american Lockheed C-5 Galaxy este semnificativ inferior în ceea ce privește capacitatea de încărcare. Cu toate acestea, în cadrul Ministerului Apărării al Federației Ruse operează doar aproximativ zece An-124. Noile provocări și amenințări necesită o creștere cantitativă și calitativă a aviației militare de transport.

Pentru prima dată în istorie

Situația politico-militară dificilă persistă în Siria. Situația poate necesita întăriri mobile, de aceea rețeaua de aerodromuri operative ale Forțelor Aerospațiale Ruse se extinde pe solul sirian. Potrivit publicației americane The Drive, lungimea pistei din Hmeimim a fost mărită până la 3,2 km, ceea ce face posibilă primirea avioanelor militare de transport grele și "încărcate" An-124 "Ruslan".

Anterior, aviația militară de transport (inclusiv aeronavele An-124) a transferat prompt din Rusia în Armenia 1960 de militari din contingentul de menținere a păcii din Nagorno-Karabah – cu arme și echipamente standard (90 de transportori blindați, 380 de unități de automobile și echipamente speciale). Astfel de operațiuni ale aviației militare de transport trebuie exercitate în avans, este nevoie de aeronave de rezervă, echipaje, rute și aerodromuri.

În regiunea Breansk, la jumătatea lunii ianuarie, pentru prima dată în istoria Rusiei, au avut loc zboruri comune de instruire ale echipajelor regimentelor de aviație Seșinski și Tver, cu participarea simultană a șase avioane strategice de transport militar An-124-100 "Ruslan". Scopul zborurilor – îmbunătățirea abilităților echipajelor în transferul simultan al personalului unităților militare cu arme standard și echipament militar pe distanțe lungi. Potrivit Ministerului Apărării al Federației Ruse, șase aeronave "Ruslan" pot lua la bord mai mult de 3000 de militari sau până la 48 de vehicule blindate.

Într-o situație de conflict militar neașteptată, trupele, dislocate pe tot teritoriul Federației Ruse, trebuie să acționeze ca un singur organism, să reacționeze prompt la orice schimbare a situației. În acest scop, ar putea fi necesare zeci și sute de avioane ale aviației militare de transport, respectiv, în viitorul apropiat, lucrările la fabrica de avioane din Ulianovsk vor crește cu siguranță.

A doua venire

Avionul An-124-100 "Ruslan" este capabil să ridice în aer peste 120 de tone de marfă (880 de militari echipați sau patru elicoptere Mi-8 sau o rachetă de 18 metri sau 18 de automobile). Pe lângă Ministerul Apărării, alte 20 de astfel de aeronave sunt operate în diferite structuri din Rusia (Compania aeriană de stat "224 FU", compania "Volga – Dnepr"). Pentru comparație, compania ucraineană "Antonov Airlines" are doar 7 astfel de aeronave.

Desigur, numărul vehiculelor grele de tip An-124 în Rusia va crește. Probabil, modernizarea digitală, noile motoare rusești NK-32 sau PD-14, schimbările semnificative ale avionicii și construcția șasiului vor duce la producerea unui avion greu de transport militar sub un nume diferit. De exemplu, NATO numesc de mult timp avioanele An-124 "Condor". Nu există obstacole de netrecut pentru reînvierea producției de avioane militare de transport grele la fabrica din Ulianovsk.

La întreprinderea de stat ucraineană ANTONOV, o astfel de producție este considerată imposibilă fără participarea ucraineană, dar mai devreme Ministerul Industriei și al Comerțului al Federației Ruse a spus că ANTONOV, în calitate de deținător al certificatului pentru aeronava An-124, nu își îndeplinește obligațiile de a menține navigabilitatea aeronavelor din Rusia, respectiv, implicarea industriei rusești este inevitabilă. Nu este primul an în care întreprinderea din Ulianovsk "Aviastar-SP" efectuează întreținerea și modernizarea avioanelor "Ruslan" An-124-100 (versiunea aviației militare de transport) și An-124-100-150 (sarcina maximă – 150 tone) . Încercările de a "privatiza" ideile sovietice de proiectare sunt inutile, iar tezele moderne ale Kievului privind "originea ucraineană" a avioanelor An-124 nu rezistă criticii.

Aeronava An-124 a fost creată în Uniunea Sovietică, în cooperare cu întreprinderile de aviație din Voronej, Ulianovsk, Kiev. A fost adoptat de Armata sovietică în 1991. Inițial, acesta a fost destinat pentru a arunca în aer lansatoarele mobile ale rachetelor balistice intercontinentale, de care Ucraina independentă nu dispune. În Ulianovsk, au fost produse 36 din 56 de avioane "Ruslan" și nu este o întâmplare faptul că An-124 lipsește astăzi din lista celor patru produse ale companiei ucrainene ANTONOV. Starea industriei aeronautice ucrainene permite doar visarea la producția de giganți înaripați. Degradarea tehnologică este un "partener" de încredere al tuturor țărilor din spațiul post-sovietic, care rup unilateral legăturile tradiționale cu Rusia. Apropo, faimosul proiectant sovietic de avioane Oleg Antonov – originar din gubernia Moscova, a studiat la Saratov și Leningrad și și-a început activitatea de proiectare la Moscova. Din 1946, a condus Institutul Siberian de Cercetare în Aviație, care a fost transferat la Kiev în 1952.

41
Tagurile:
An-124 Ruslan, Avion
Tematic
Avion de luptă rusesc, unul dintre cele mai frumoase din lume – site american
Primul avion cu motor electric supraconductor, testat în Rusia - VIDEO
Rusia și Emiratele Arabe Unite vor dezvolta împreună un avion de pasageri hipersonic

Загрузка...