Asteroid

Un asteroid potențial periculos se apropie de Pământ

(reînnoit 17:17 11.01.2021)
Centrul NASA pentru Studierea Obiectelor Apropiate de Pământ a anunţat că în următoarele două zile, asteroidul potențial periculos 2020 WU5 va zbura cu aproximativ opt milioane de kilometri apropiere de Pământ.

BUCUREȘTI, 11 ian - Sputnik. Astronomii avertizează că în următoarele două zile, asteroidul potențial periculos 2020 WU5 va zbura cu aproximativ opt milioane de kilometri apropiere de Pământ. Traiectoria orbitei sale este dată pe site-ul Laboratorului de propulsie cu jet NASA .

Asteroidul 2020 WU5 a fost descoperit pe 29 noiembrie 2020 în imagini obținute de telescopul spațial NEOWISE (Wide-Field Infrared Survey Explorer), iar pe 4 decembrie a fost inclus în Circularul electronic al planetei minore a Uniunii Astronomice Internaționale (IAU).

Corpul ceresc aparține grupului „Apollo” - obiectelr apropiate de pământ, ale căror orbite traversează pământul din exterior. Potrivit oamenilor de știință, diametrul său variază de la 0,5 la 1,1 kilometri.

Asteroidul 2020 WU5 se deplasează pe cer cu constelațiile Poppa, Unicorn, Dog Minor, Gemeni și Charioteer în fundal. Cea mai mare apropiere de Pământ este așteptată în noaptea de 13-14 ianuarie. Conform datelor calculate, luminozitatea sa va fi de magnitudine 12,9, iar viteza unghiulară - 33,4 secunde de arc pe minut. În acest moment, asteroidul se va deplasa pe fundalul Gemenilor spre constelația Auriga.

În latitudinile mijlocii ale emisferei nordice, vor exista condiții bune pentru observarea acesteia. Va fi posibil să vedeți obiectul astronomic prin telescoape cu un diametru al obiectivului de 200 mm sau mai mult.

În ciuda faptului că asteroidul va trece suficient de departe de Pământ - conform diferitelor estimări, de la 8,1 la 7,5 milioane de kilometri - este clasificat ca fiind potențial periculos.

Pământ, Asteroid
Data când un asteroid ar putea lovi Pământul
NASA avertizează: apropierea de Pământ a unui asteroid de mărimea unui teren de fotbal
Un asteroid se va îndrepta spre Pământ chiar înainte de alegerile prezidențiale din SUA
Ambuteiaj

UE vrea interzică toate mașinile alimentate cu motorină și benzină până în 2035

(reînnoit 18:53 18.06.2021)
Potrivit unui raport, reglementările de reducere a emisiilor luate în considerare de Bruxelles ar putea marca sfârşitul utilizării motorului cu ardere internă. Propunerea radicală a fost întâmpinată de opoziţia producătorilor auto.

BUCUREŞTI, 18 iun – Sputnik. Noile mașini alimentate cu motorină și benzină ar putea fi interzise în bloc în efortul de a atinge obiectivul „emisii zero” pentru vehiculele vândute după 2035, potrivit mai multor oficiali ai UE care au oferit declaraţii pentru Politico.

Regula revoluționară ar putea fi inclusă în „Acordul verde” al Uniunii Europene, care urmăreşte să facă blocul „neutru din punct de vedere climatic” până în 2050. Comisia Europeană ar putea crește obiectivul său pe termen scurt pentru 2030, cerând o reducere de 60% a emisiilor de mașini, un obiectiv mult mai ambițios decât reducerea de 37,5% prezentă în planul actual. Obiectivul ar putea fi ridicat la 100% până în 2035, ceea ar însemna interzicerea automobilelor noi cu motoare cu combustie în următorii 14 ani, au explicat oficialii, potrivit RT

Încă nu este clar dacă propunerea va intra în versiunea finală a planului pentru 2030, care urmează să fie publicată pe 14 iulie. Planul, împreună cu restul punctelor din Acordul Verde, va merge apoi în Parlamentul European pentru aprobare.

Inițiativa a declanșat deja un puternic răspuns negativ din partea producătorilor de automobile din bloc. Hildegard Muller, care conduce lobby-ul auto VDA din Germania, a declarat că reglementarea nu va reprezenta doar „sfârşitul utilizării motorului cu ardere internă, ci și sfârșitul hibrizilor conectabili”.

Un alt lider din industrie a spus că această regulă ar limita opțiunile consumatorilor.

„Dacă veţi avea nevoie de o mașină nouă în 2036, nu veţi avea de ales”, a declarat pentru Politico Sigrid de Vries, care conduce lobby-ul industriei de componente europene CLEPA. „Mașina va avea un motor electric, indiferent dacă se potrivește sau nu nevoilor, dacă este accesibilă sau nu, sau dacă va exista energie verde și infrastructură pentru încărcare.”

Deşi motorul cu ardere internă continuă să conducă, unii producători de automobile, precum Volvo și Volkswagen, au semnalat deja că vor să treacă la automobilele electrice până la sfârșitul deceniului.

UE, Mașini

Palestina: Armata israeliană a lovit mai multe ținte în Fâșia Gaza

(reînnoit 14:52 18.06.2021)
Forțele israeliene de apărare (IDF) au efectuat joi atacuri aeriene care vizau ceea ce susțin că sunt „formațiuni militare Hamas și poziții de lansare a rachetelor”.

Filmările făcute publice de armată israeliană arată mai multe imagini din cabina de pilotaj, „Roof knocking” (practica sa de a arunca dispozitive neexplozive sau cu randament redus pe acoperișurile țintei casele civile) precedând atacurile asupra mai multor locații.

Potrivit unei declarații publicate de IDF, avioanele sale de luptă „au lovit formațiuni militare și o poziție de lansare a rachetelor aparținând Hamas” în orașul Gaza și Khan Yunis, ca răspuns la baloanele incendiare lansate din Fâșie pe teritoriul israelian.

Fâșia Gaza, Palestina