Coronavirus în Italia

Noile reguli pentru intrarea în Italia din 14 octombrie

298
MAE a prezentat noile reglementări ale statului italian privind accesul în țară pentru cei care vin din străinătate

BRUXELLES, 15 oct - Sputnik. Ministerul român al Afacerilor Externe informează pe site-ul instituției că la data de 7 octombrie 2020, Consiliul de Miniștri al Republicii Italiene a extins starea de urgență în vederea prevenirii și combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, până la 31 ianuarie 2021.

Drept urmare, au apărut noi relgementări și restricții de intrare pe teritoriul italian pentru cetățenii care vin din România.

Astfel, informează MAE, persoanele care s-au aflat pe sau au tranzitat teritoriul României în ultimele 14 zile anterioare sosirii în Italia sunt supuse obligației de autoizolare și de supraveghere medicală pentru o perioadă de 14 zile la sosirea pe teritoriul italian.

La data de 13 octombrie 2020, autoritățile italiene au aprobat prelungirea acestor măsuri de combatere a răspândirii virusului începând cu data de 14 octombrie și până la data de 13 noiembrie.

Excepții de la obligația de autoizolare la sosire în Italia aplicate cetățenilor care sosesc sau au tranzitat România în ultimele 14 zile cu condiția să nu prezinte simptome de infectare cu virusul SARS-CoV-2:

  • echipaje ale mijloacelor de transport;
  • personal navigant;
  • persoane care intră în Italia pentru motive de muncă reglementate de protocoale speciale de siguranță, aprobate de autoritatea sanitară competentă;

în cazul intrărilor din motive care nu suportă amânare, inclusiv participarea la evenimente sportive și expoziții la nivel internațional, în urma obținerii unei autorizații din partea Ministerului Sănătății și cu obligația de a prezenta transportatorului la momentul îmbarcării sau oricărei persoane desemnate să efectueze controalele, adeverința care confirmă efectuarea, în cele 72 de ore anterioare intrării pe teritoriul național, unui test de diagnostic molecular sau de captură antigen, de tip tampon, având rezultat negativ.

De asemenea, sunt exceptate de la autoizolare persoanele care întrunesc cumulativ următoarele condiții: nu prezintă simptome de infectare cu virusul SARS-CoV-2, nu au călătorit în ultimele 14 zile anterior momentului intrării în Italia în state sau teritorii aflate pe lista F (Armenia, Bahrein, Bangladesh, Bosnia și Herțegovina, Brazilia, Chile, Kuwait, Macedonia de Nord, Republica Moldova, Oman, Panama, Peru, Republica Dominicană, Muntenegru, Columbia) și se încadrează într-una din următoarele situații:

  • persoanele care intră în Italia în scopul șederii de scurtă durată (până la 120 de ore în total) pentru motive de muncă, sănătate sau urgență absolută, cu obligația de a părăsi teritoriul italian la expirarea termenului sau, în caz contrar, de a se supune măsurilor de autoizolare și supraveghere sanitară;
  • persoanele care intră în Italia în scopul tranzitului pentru o durată de maximum 36 de ore cu un mijloc de transport privat, cu obligația de a părăsi teritoriul italian la expirarea termenului sau, în caz contrar, de a se supune măsurilor de autoizolare și supraveghere sanitară;
  • cetățenii și rezidenții unui stat membru UE sau ai statelor și teritoriilor indicate în lista A (San Marino, Sfântul Scaun), lista B (Austria, Bulgaria, Cipru, Danemarca-inclusiv Insulele Feroe și Groenlanda, Estonia, Finlanda, Germania, Grecia, Irlanda, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia-inclusiv insulele Azore și Madeira, Slovacia, Slovenia, Suedia, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Norvegia-inclusiv insulele Svalbard și Jan Mayen, Elveția, Andorra, Principatul Monaco), lista C (Belgia, Franța-inclusiv Guadelupa, Martinica, Guyana, Réunion, Mayotte și cu excepția altor teritorii situate în afara continentului european, Olanda-cu excepția teritoriilor situate în afara continentului european, Republica Cehă, Spania-inclusiv teritoriile din continentul african, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord-inclusiv Insulele Canalului, Gibraltar, Insula Man și bazele britanice din insula Cipru și cu excepția teritoriilor din afara continentului european) și lista D (Australia, Canada, Georgia, Japonia, Noua Zeelandă, România, Rwanda, Republica Coreea, Thailanda, Tunisia, Uruguay) care se deplasează în Italia din motive dovedite de muncă și care nu s-au aflat sau tranzitat în ultimele 14 zile anterior momentului intrării pe teritoriului Italiei unul sau mai multe state și teritorii indicate în lista C;
  • personalul sanitar care intră în Italia în scopul exercitării profesiilor sanitare, inclusiv în cazurile de exercitare temporară prevăzute de art. 13 din decretul-lege nr. 18 din 17 martie 2020, modificat prin legea nr. 27/2020;
  • lucrătorii transfrontalieri care intră și ies pentru a merge la muncă și pentru a se întoarce apoi la propriul domiciliu, reședință sau locuință;
  • personalul din cadrul companiilor cu sediul principal sau secundar în Italia care se întoarce în Italia după deplasări în străinătate din motive de muncă, pentru o perioadă de maxim 120 de ore (5 zile);
  • funcționarii și agenții, oricum ar fi ei denumiți, din cadrul Uniunii Europene sau ai organizațiilor internaționale, agenți diplomatici, personal tehnico-administrativ din cadrul misiunilor diplomatice, funcționari și angajați consulari, personal militar și forțe de poliție italiene sau străine, precum și pompieri în exercițiul funcțiunii;
  • elevii și studenții care urmează cursuri într-un alt stat decât cel în care își au domiciliul, reședința sau locuința, și în care se întorc zilnic sau cel puțin o dată pe săptămână.

De la 9 iulie, oricine intră în Italia din străinătate este obligat să prezinte transportatorului sau forțelor de poliție în caz de control, o declarație pe proprie răspundere, cu indicarea clară a următoarelor elemente:

  • țările și teritoriile străine în care persoana s-a aflat sau pe care le-a tranzitat în cele 14 zile anterioare intrării în Italia;
  • motivele deplasării, în cazul intrării din statele sau teritoriile indicate în listele E și F din anexa 20;
  • în cazul șederii sau tranzitului în cele 14 zile anterioare intrării în Italia într-unul sau mai multe state și teritorii indicate în listele D, E și F din anexa 20: adresa completă a locuinței sau reședinței în Italia, unde se va efectua perioada de supraveghere sanitară și autoizolare, mijlocul de transport privat care va fi utilizat pentru a ajunge la locul menționat sau, exclusiv în cazul intrării în Italia cu un mijloc de transport aerian cu caracter regulat, următorul mijloc de transport aerian cu caracter regulat, a cărui utilizare este prevăzută pentru a ajunge la destinația finală și codul de identificare al biletului de călătorie, un număr de telefon (poate fi și mobil), la care pot fi primite comunicațiile pe întreaga durată a perioadei de supraveghere sanitară și de autoizolare;

În cazurile în care există obligația impusă de către autoritatea sanitară, este obligatorie prezentarea unei adeverințe către transportator la momentul îmbarcării, precum și către orice persoană desemnată să efectueze controale, care să ateste efectuarea, în cele 72 de ore anterioare intrării pe teritoriul național, a unui test de diagnostic molecular sau de captură antigen, de tip tampon și cu rezultat negativ.

Persoanele care s-au aflat sau au tranzitat, în cele 14 zile anterioare intrării în Italia, în statele sau teritoriile menționate în listele C, D, E și F din anexa 20, chiar dacă sunt asimptomatice, sunt obligate să comunice de îndată sosirea pe teritoriul național Departamentului de Prevenire din cadrul Autorității sanitare competente teritorial.

În cazul apariției unor simptome specifice COVID-19, persoanele afectate sunt obligate să contacteze de îndată Autoritatea sanitare prin intermediul numerelor de telefon dedicate și să se autoizoleze, în așteptarea dispozițiilor ulterioare din partea Autorității sanitare.

De asemenea, persoanele care s-au aflat sau au tranzitat, în cele 14 zile anterioare intrării în Italia, statele sau teritoriile menționate în listele D, E și F din anexa 20, chiar dacă sunt asimptomatice, vor respecta următoarele obligații:

  • să se deplaseze de la locul de intrare pe teritoriul național sau de la locul de debarcare din mijlocul de transport cu caracter regulat utilizat pentru a intra în Italia către locuința sau reședința în care va fi efectuată perioada de supraveghere sanitară și autoizolare exclusiv cu un mijloc de transport privat indicat, în conformitate cu art. 5, alin. 1, litera c), cu excepția cazului de tranzit aeroportuar indicat la alin. 3;
  • să se supună supravegherii sanitare și autoizolării pentru o perioadă de 14 zile în locuința sau reședința indicată în conformitate cu art. 5, alin. 1, litera c).

Prin derogare, în cazul intrării pe teritoriul național cu o cursă aeriană cu caracter regulat, este permisă continuarea călătoriei cu altă cursă aeriană cu caracter regulat, către destinația finală indicată în declarația întocmită, cu condiția de a nu părăsi zonele special dedicate din cadrul terminalelor.

În situațiile sus-menționate, dacă de la locul de intrare pe teritoriul italian sau de la locul de debarcare din mijlocul de transport cu caracter regulat utilizat pentru a intra în Italia, nu este posibilă deplasarea în mod efectiv la locuința sau reședința indicată ca loc de desfășurare a perioadei de supraveghere sanitară și autoizolare. Autoritatea sanitară competentă teritorial informează imediat Protecția Civilă Regională care, în coordonare cu Departamentul de protecție civilă din cadrul Președinției Consiliului de Miniștri, stabilește modalitățile și locul unde să fie efectuată supravegherea sanitară și autoizolarea, cu cheltuielile în sarcina exclusivă a persoanelor supuse măsurii menționate anterior. În cazul apariției de simptome COVID-19, persoanele afectate sunt obligate să contacteze de îndată Autoritatea sanitară prin intermediul numerelor de telefon dedicate.

Pe durata perioadei de supraveghere sanitară și autoizolare, persoanele supuse acestei măsuri și care nu prezintă simptome de infectare cu SARS-CoV-2 pot reîncepe derularea unei noi perioade de supraveghere sanitară și autoizolare la o altă locuință sau reședință, diferită de cea indicată anterior de către Autoritatea sanitară, cu condiția completării și transmiterii declarației aferente, cu indicarea itinerarului care urmează a fi parcurs și a faptului că transferul către noua locuință sau reședință se va realiza exclusiv cu un mijloc privat de transport.

Autoritatea sanitară competentă teritorial asigură respectarea obligației de autoizolare.

În cazul apariției unor simptome de infectare cu COVID-19, persoana supravegheată trebuie să notifice imediat medicul generalist sau medicul pediatru ales și autoritatea sanitară, să poarte masca chirurgicală și să se izoleze de celelalte persoane cu care locuiește într-o cameră separată, asigurând o ventilație naturală adecvată, în așteptarea transferului la spital, în caz de necesitate.

Autoritatea sanitară va contacta zilnic persoana sub supraveghere pentru monitorizarea stării de sănătate.

În cazul șederii sau tranzitului în cele 14 zile anterioare intrării în Italia într-unul sau mai multe state sau teritorii dintre cele indicate în lista C din anexa 20, se aplică una dintre următoarele măsuri preventive, în mod alternativ: obligația de a prezenta transportatorului la momentul îmbarcării, precum și oricărei persoane desemnate să efectueze controale, adeverința care confirmă efectuarea, în cele 72 de ore anterioare intrării pe teritoriul național, a unui test de diagnostic molecular sau de captură antigen, de tip tampon și cu rezultat negativ pentru infecția cu COVID-19; obligația de a se supune unui test de diagnostic molecular sau de captură antigen, de tip tampon, la momentul sosirii în aeroport, port sau frontieră, atunci când este posibil, sau în termen de maxim 48 de ore de la intrarea pe teritoriul național, la unitatea sanitară locală competentă; până la efectuarea testului la unitatea sanitară locală competentă, persoanele sunt obligate să se autoizoleze în propria locuință sau reședință.

MAE mai informează că textul integral în limba italiană al noului Decret adoptat de Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Italiene la data de 13 octombrie 2020, valabil până la data de 13 noiembrie 2020, poate fi consultat la următorul link: http://www.governo.it/sites/new.governo.it/files/dPCM_13_ottobre_2020.pdf.

Italia a impus restricții de intrare pe teritoriul național pentru cetățenii care sosesc din alte state. Astfel, este interzisă sosirea în Italia pentru persoanele care, în cele 14 zile anterioare, s-au aflat în sau au tranzitat: Armenia, Bahrein, Bangladesh, Bosnia și Herțegovina, Brazilia, Chile, Columbia, Kosovo, Kuwait, Macedonia de Nord, Republica Moldova, Muntenegru, Oman, Panama, Peru, Republica Dominicană, (pentru Kosovo, Muntenegru interdicția se aplică de la 16 iulie, pentru celelalte, de la 9 iulie. Ca urmare a unei ordonanțe a ministrului sănătății din Italia din 12.08.2020, începând cu data de 13 august 2020, la listă se adaugă și Columbia), cu anumite excepții.

MAE anunță și excepții și prevederi privind tranzitul:

  • persoanele care intră în Italia în scopul tranzitului pentru o durată de maximum 36 de ore cu un mijloc de transport privat, cu obligația de a părăsi teritoriul italian la expirarea termenului sau, în caz contrar, de a se supune măsurilor de autoizolare și supraveghere sanitară;
  • în cazul intrării în Italia cu o cursă aeriană de linie, este permisă continuarea călătoriei cu un alt mijloc de transport aerian de linie către destinația finală menționată în declarație, cu condiția de a nu părăsi zonele special amenajate în interiorul aeroporturilor.
  • pasagerii vaselor de croazieră care debarcă în Italia la încheierea croazierei au voie să se întoarcă în propria țară (cu cheltuieli în sarcina armatorului);

La îmbarcarea în avion / navă cu destinația Italia, este necesar să completați o declarație pe propria răspundere (model formular MAE), specificând în mod clar că vă aflați în tranzit înspre propria locuință care se află într-o țară diferită de Italia. Dacă prezentați simptomele virusului Covid-19, trebuie să înștiințați telefonic imediat autoritățile sanitare locale competente și să respectați instrucțiunilor acestora.

Pe plan intern, în Italia au fost adoptate mai multe măsuri.

Astfel, informează MAE, începând cu 3 iunie 2020, deplasările în interiorul teritoriului italian se pot face în mod liber, fără declarația pe proprie răspundere.

Autoritățile regionale pot adopta unele măsuri suplimentare mai restrictive, în funcție de evoluția datelor epidemiologice. Vă recomandăm să vă informați cu atenție privind măsurile valabile în regiunea în care vă aflați.

Este interzisă părăsirea locuinței pentru persoanele care sunt supuse măsurii de carantină/izolare. Persoanele care prezintă simptome (infecție respiratorie sau febră peste 37,5ºC) trebuie să rămână la domiciliu, să limiteze contactele sociale și să ia legătura cu medicul de familie.

Este obligatorie, pe întreg teritoriul italian, purtarea măștii în aer liber, în prezența altor persoane.

De asemenea, purtarea măștii este obligatorie în toate spațiile închise, cu excepția locuințelor private.

Este obligatoriu a avea în permanență măști în posesia dumneavoastră. Regiunile nu pot adopta reguli mai puțin restrictive decât cele ale Guvernului, în afară de anumite excepții specifice convenite cu ministrul Sănătății.

De la obligativitatea purtării măștii de protecție sunt exceptate următoarele categorii: persoanele care desfășoară activități sportive, copiii cu vârsta până la 6 ani, persoanele cu patologii și dizabilități incompatibile cu folosirea măștii, precum și cei care prin interacțiunea cu persoanele menționate anterior se regăsesc în aceeași situație de incompatibilitate.

Majoritatea activităților comerciale, profesionale, culturale, de producție, slujbele religioase etc. se pot desfășura cu respectarea strictă a distanței de siguranță între persoane, de minim 1 metru și a protocoalelor de siguranță specifice. Pentru activitățile sportive în aer liber, distanța de siguranță între persoane este de 2 metri.

Este permis accesul publicului în muzee și instituțiile de cultură, cu condiția de a se stabili un număr maxim de vizitatori, astfel încât să poată fi menținută distanța și să se evite adunările.

Începând cu 15 iunie, sunt permise spectacolele cu public în săli de teatru, săli de cinematograf sau concerte, cu respectarea măsurilor de siguranță (locuri prealocate și distanțate între ele, distanța interpersonală de siguranță de 1 metru între persoane), cu un număr maxim de 1.000 de spectatori pentru spectacole în aer liber și de 200 de persoane pentru spectacole în spații închise, pentru fiecare sală.

Rămân suspendate evenimentele care implică aglomerări de persoane în spații închise sau în aer liber în cazurile în care nu este posibilă asigurarea respectării condițiilor indicate, precum și activitățile care au loc în săli de dans sau localuri similare, în aer liber sau în spații închise.

Activitatea didactică în sălile de clasă, în școli și universități, se va putea desfășura cu respectarea protocoalelor de siguranță specifice.

Începând cu 1 septembrie, este permisă desfășurarea manifestărilor expoziționale și a congreselor, pe baza protocoalelor de siguranță în vigoare și cu respectarea distanței de un metru între persoane.

Prin Decretul Lege 19/25.03.2020, în vigoare din 26 martie (Gazeta Oficială nr. 79/25.03.2020) au fost aprobate dispoziții privind regimul sancțiunilor aplicate pentru încălcarea restricțiilor stabilite pentru limitarea răspândirii COVID-19. Cu excepția cazului în care fapta nu constituie infracțiune, sunt prevăzute sancțiuni pecuniare între 400 și 3000 Euro. În situația în care încălcarea restricțiilor se realizează de o persoană aflată în autovehicul, cuantumul sancțiunii se mărește cu o treime. Pentru unități comerciale este prevăzută și sancțiunea închiderii activității pe o perioadă de la 5 la 30 de zile. În caz de repetare a încălcării restricțiilor, sancțiunea administrativă se dublează, iar cea accesorie se aplică la maximul prevăzut.

Începând cu data de 17.08.2020, ca urmare a publicării unei noi ordonanțe a ministrului sănătății:

a) este obligatoriu între orele 18.00 și 06.00 pe întreg teritoriul național să fie utilizate mijloace de protecție a căilor respiratorii inclusiv în aer liber, în spațiile aferente zonelor și localurilor deschise publicului, precum și în spațiile publice (piețe, spații deschise, străzi) acolo unde din cauza caracteristicilor fizice, este mai ușor să se formeze aglomerații, chiar și în mod spontan și / sau ocazional;

b) sunt suspendate activitățile care se desfășoară în săli de dans, discoteci și localuri similare, în aer liber sau în interior.

Noile prevederi sunt obligatorii pe întreg teritoriul italian și nu sunt permise derogări prin ordonanțe regionale.

Măsurile menționate se aplică până la data de 13 noiembrie 2020 inclusiv, mai precizează MAE.

298
Tagurile:
COVID-19, coronavirus, Intrare, reguli, Italia
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume (1304)
Coronavirus

O nouă mutație a coronavirusului, descoperită în Europa

211
(reînnoit 20:25 19.10.2020)
O nouă mutație a coronavirusului a fost înregistrată în Norvegia săptămâna trecută, potrivit unui medic din oraşul Trondheim, citat de postul de televiziune TV2. Medicul a fost confirmat de Institutul Norvegian de Sănătate Publică.

BUCUREŞTI, 19 oct – Sputnik. Medicii norvegieni au identificat o nouă mutaţie a coronavirusului, niciodată raportată până acum, în orașul Trondheim, potrivit canalului de televiziune local TV2.

„Nu știm de unde provine acest virus. Până în prezent nu au existat cazuri similare în Norvegia. După ce a fost efectuată o căutare în bazele internaționale, această mutaţie nu a fost descoperită acolo”, a explicat medicul șef al comunei Tove Rostad.

Potrivit acestuia, concluzia a fost că virusul a dezvoltat o nouă mutaţie. Medicii au descoperit mai târziu că infecția este mai rapidă în cazul acestei noi tulpini. De asemenea, este mai contagioasă.

În plus, Institutul Norvegian de Sănătate Publică (FHI), unde medicii au trimis probe, a confirmat într-o declarație, luni, 19 octombrie, că ipoteza privind mutaţia virusului este valabilă, potrivit Sputnik France. Institutul a spus că cercetătorii au descoperit mai multe subgrupuri noi ale virusului mutant, dintre care unul are legătură cu o explozie de infectări înregistrate într-un club de noapte.

Infecții în oraș

Aproape o mie de oameni din Trondheim au fost plasaţi în carantină săptămâna trecută, majoritatea acestora fiind anterior la clubul de noapte local Little London. Autoritățile spun că situația din oraș este sub control, potrivit TV2.

De la începutul epidemiei, în Norvegia peste 16.000 de persoane au fost infectate cu coronavirus, iar 278 au murit.

211
Tagurile:
Europa, COVID-19
Tematic
Coronavirus în România, 19 octombrie: recordul zilei
Cum diferențiem gripa de coronavirus - explicația unui medic
Un nou focar de coronavirus la PSG!

Загрузка...
Boeing 777

Europa va fi constrânsă la un dialog respectuos cu Rusia

171
(reînnoit 19:52 19.10.2020)
De ce Rusia s-a retras din consultările trilaterale în cazul MH17 și de ce Olanda încearcă să blocheze examinarea dosarului tragediei Boeingului.

MOSCOVA, 19 oct – Sputnik, Vladimir Kornilov. Europa a făcut destul de mult zgomot în legătură cu decizia Federației Ruse de a se retrage din consultările trilaterale cu Olanda și Australia în privința circumstanțelor prăbușirii cursei MH17. Totodată, caracterul acestui zgomot și fake-urile care îl însoțesc, ieșit pe gura unor demnitari de rang înalt, confirmă falsitatea intențiilor declarate ale Occidentului în ceea ce privește stabilirea adevăratelor cauze ale tragediei.

Cât face formularea declarației oficiale a ministrului Afacerilor Externe al Olandei, Stef Blok: “Astăzi Federația Rusă și-a anunțat decizia unilaterală de a înceta discuțiile despre propria responsabilitate pentru distrugerea cursei MH17”. Iată cum! Se pare că undeva au fost purtate discuții “despre responsabilitatea Rusiei”, iar noi nici nu bănuiam.

Primele consultări cu privire la consecințele tragediei Boeingului din Malaysia, prăbușit în iulie 2014, au avut loc la începutul anului trecut. Partea rusă a menționat din start: “Subiectul central va fi nu “responsabilitatea juridică a Rusiei pentru catastrofă”, ci întregul complex de chestiuni, legate de incident, care au o importanță principială pentru determinare adevăratelor cauze ”. Totodată, Moscova a subliniat că una din problemele cheie, care urmează să fie examinate, este responsabilitatea Ucrainei, care nu și-a închis spațiul aerian în zona acțiunilor militare.

Desigur, Blok cunoaște foarte bine acest lucru, însă conștient recurge la o denaturare a adevărului, exact ca și cum o face și în fragmentul în care spune că refuzul Rusiei de a purta consultări infructuoase “este deosebit de dureros pentru rudele victimelor”.

Multe din persoanele occidentale, care s-au apucat să condamne Moscova pentru această decizie, încearcă să speculeze pe tema celor decedați. Așa, ambasadorul SUA în Olanda, Pete Hoekstra, a declarat că retragerea Rusiei din consultări reprezintă “o nouă lovitură dată rudelor victimelor și dorinței lor de a obține dreptate”.

Nu e de mirare că reacția unor olandezi, care apreciază aceste știri în forma pe care o oferă persoanele oficiale, este mult mai dur. Spre exemplu, unul din cititorii lui Blok a adresat sfaturi furioase în privința Rusiei: “Expulzați imediat toți rușii din Olanda, închideți ambasada, încetați comerțul extern cu Rusia, nu mai cumpărați gaz rusesc. Expediați flota noastră în Crimeea”.

Practic, niciun commentator nu oferă publicului olandez o explicație clară a motivelor pentru acest pas al Moscovei. MAE al Rusiei a explicat că va continua cu plăcere consultările (în care, apropo, a pus mari speranțe), dacă olandezii nu ar fi ales o altă cale – depunerea unei plângeri împotriva Rusiei al Curtea Europeană pentru Drepturile Omului (CEDO). Declarația MAE spune: “Astfel de acțiuni ostile ale Țărilor de Jos face inutilă orice continuare a consultărilor trilaterale și participarea noastră la ele. Responsabilitatea pentru eșuarea consultărilor trilaterale, în acest fel, aparține în totalitate oficialităților de la Haaga”. Iată acest moment neplăcut presa din Occident încearcă să nu-l evidențieze sau chiar îl evită. Exact așa cum prin depunerea plângerii la CEDO, în ciuda tuturor „lacrimilor de crocodil” pentru victime, a dăunat anume rudelor acestora.

Problema este că la CEDO au fost depuse în mai multe rânduri plângeri din partea acestora. Primele astfel de plângeri au fost examinate în anul 2016, iar apoi au fost completate cu noi plângeri. Adică, cazul MH17 era în plină desfășurare. Iată că pe 10 iulie a acestui an, guvernul Olandei nu a găsit nimic mai bun decât să depună o plângere interstatală în instanță (care, de regulă, examinează dosarele personale), afirmând cu ipocrizie că aceasta a fost depusă în susținerea dosarelor aflate în examinare.

E o minciună sfruntată a părții olandeze. E greu să ne imaginăm că Haaga, capitala globală juridică, nu știu că la depunerea unei plângeri interstatale la CEDO, toate cazurile individuale, examinate cu această ocazie, sunt suspendate până la încheierea disputei între state. Acest lucru este formulat foarte clar în punctul 45 al Declarației de la Copenhaga cu privire la reforma Convenției Europene pentru Drepturile Omului, adoptate în unanimitate în 2018 de către statele membre ale Consiliului Europei.

Adică, Haaga, se ascunde în spatele victimelor MH17, iar în același timp blochează pentru câțiva ani pronunțarea deciziei de către instanță în aceste cazuri (iar examinarea dosarelor interstatale la CEDO poate dura foarte mult). Desigur, presa olandeză nu va scrie nimic despre acest lucru.

De asemenea, nu trebuie să uităm că plângerea Olandei la CEDO crează un potențial conflicte de interese cu alte instituții de drept – Curtea Internațională de Justiție a ONU, unde este examinat cazul Ucrainei împotriva Rusiei, în care figurează la fel responsabilitatea pentru MH17.

Iar Curtea de Justiție a Uniunii Europene în 2014 și-a exprimat opinia că dosarele interstatale, examinate la CEDO, nu trebuie să atenteze la jurisdicția altor instanțe internaționale. Adică, guvernul Olandei nu doar blochează examinarea dosarelor individuale, ci și crează conflicte de interese între diverse instituții, fapt care crează probleme pentru acest dosar.

Aici apare o întrebare legitimă: de ce Haaga are nevoie de torpilarea în același timp a proceselor de la CEDI și a consultărilor cu Rusia, prin depunerea unei plângeri scandaloase anume acum? Presa olandeză, care face speculații pe seama deciziei Moscovei, nu adresează întrebări prim-ministrului Mark Rutte în această problemă. Acesta doar a spus că “a ales cel mai optim moment”, însă a refuzat să precizeze de ce consideră așa.

Răspunsul este unul evident. Inițial guvernul olandez răspundea că așteaptă încheierea investigației grupului international și transmiterea plângerii în instanța de judecată. Iată că în martie a acestui an procesul a demarat pe teritoriul aeroportului Schiphall, cu zgomot, pompe, în fața camerelor tuturor televiziunilor ale lumii. A devenit clar: ceva nu a mers bine pentru organizatorii acestui proces.

Maria Zaharova
© Sputnik / Владимир Астапкович

În primul rând, cei patru “acuzați” nu au nicio tangență cu distrugerea MH17 (odată cu evoluția procesului, acest lucru devine tot mai evident). În al doilea rând, o tentative similar de a asocia procesului un ofițer al serviciilor rusești (prin urmare, a statului rus) a eșuat. Amintiți-vă cum în primăvara anului 2018 toate instituțiile de presă internaționale, cu participarea compromisei structuri antirusești Bellincgat, trâmbițau: iată veriga care lipsea din lanțul ce duce spre Kremlin! Au și indicat un nume, un oarecare Oleg Ivannikov. Din anumite motive, când la prima ședință a judecătoriei din Haaga în cazul MH17, procurorii au declarat că Ivannikov nu figurează în calitate de suspect și nu are nicio tangență cu dosarul, acest fapt a fost ignorat în totalitate de aceeași presă. Pentru falsurile lansate, desigur, nimeni nu și-a cerut scuze.

Pe măsura apropierea unei noi comemorări a datei distrugerii Boeingului, rudele victimelor au înțeles că dosarul se compromite. Fapt despre care au indicat direct într-o scrisoare adresată ambasadorului american, Pete Hoekstra. Aceștia au îndemnat SUA să prezinte instanței imaginile realizate din satelit, despre care a vorbit în 2014 John Kerry. Din câte vă puteți da seama, nu au fost prezentate niciun fel de imagini. În schimb, Hoekstra își exprimă grija față de rudele victimelor și acuză Rusia.

Înțelegând că în proces nu vor avea sorți de izbândă, iar Haaga nu poate prezenta publicului nimic la cei șase ani de la distrugerea MH17, ea a recurs la acest pas provocator al plângerii la CEDO. Exclusiv în ajunul comemorării, pentru a distrage atenția de la întrebările incomode în acest caz și pentru a transfera atenția asupra unei noi plângeri, respectiv, la o nouă tărăgănare a procesului.

Cum ar fi trebuit să procedeze Rusia, care într-adevăr spera să înceapă un dialog cu Olanda, fie și în cadrul unui grup informal? Despre ce dialog poate fi vorba dacă cealaltă parte deja a decis totul?

Aici ne aducem aminte de declarațiile recente ale lui Serghei Lavrov: „Acei oameni, care răspund de politica externă în Occident, nu înțeleg necesitatea unui dialog în baza unui respect reciproc”. Am putea spune că decizia Rusiei de a se retrage din consultările legate de MH17 reprezintă un prim pas în realizarea în practică a cuvintelor ministrului rus. Primul, dar nu cel din urmă. Calea Rusiei spre constrângerea europenilor la un dialog respectuos a început și va fi una lungă.

171
Tagurile:
Rusia, Olanda, Boeing-777, MH17
Tematic
Pilotul implicat probabil în prăbuşirea avionului malaezian MH17 s-a sinucis
Dovezi imbatabile: avionul MH17 a fost doborât cu o rachetă ucraineană
Au ieșit la iveală noi documente în cazul prăbușirii MH17
RT, interzis: Cum și-a pierdut Vestul abilitatea de a lupta împotriva Rusiei
Serviciile speciale ale SUA: auziți o nouă gafă a lui Biden - să știți, Putin este de vină
Concluziile privind MH17 demonstrează caracterul părtinitor al anchetei

Загрузка...
Ambulanță, Urgență, Medici, Spital, România

Coșmarul medicilor, real: ce se întâmplă cu bolnavii

0
(reînnoit 11:01 20.10.2020)
La Spitalul Județean Ploiești, medicii aleg între pacienți și decid pe cine salvează, pentru că nu mai sunt locuri la Terapie Intensivă. Mărturia unui medic e cutremurătoare.

BUCUREȘTI, 20 oct – Sputnik. Coșmarul medicilor din România devine realitate, ei fiind deja puși în situația de a decide cine să fie salvat și cine nu, potrivit mărturiei unui medic.

La Spitalul Județean Ploiești, la o aruncătură de băț de București, problema este gravă.

Medicul Violeta Tănase, șefa Unității Primiri Urgențe, spune că, de câteva săptămâni, doctorii aleg între pacienți și decid pe cine salvează. S-a ajuns în această situație pentru că nu mai sunt locuri la terapie intensivă.

Cei care primesc o șansă în plus sunt pacienții cu mai multe șanse de supraviețuire. Ei sunt cei care primesc locul de la Terapie Intensivă atunci când se eliberează unul.

În rest, cei care au nevoie de Terapie Intensivă așteaptă, uneori, și trei zile în Unitatea de Primiri Urgențe fiindcă nu au loc.

Șefa UPU Ploiești recunoaște că a fost nevoită să aleagă între pacienți.

”Practic, trebuie să alegem dintre ei, în momentul în care se creează un loc sau două în Terapie Intensivă, trebuie să alegem dintre cei șase, de exemplu, care ar necesita îngrijire pe cel care pare cel mai indicat să intre pe un loc eliberat”, spune Tănase.

Sursa citată spune că s-a ajuns în această situație pentru că de câteva zile pur și simplu nu mai au unde interna pacienți pe Terapie Intensivă, iar Centrul Național de Coordonare nu i-a mai ajutat cu nici un transfer– ”probabil că nu a mai avut cum să ne ajute”.

Astfel, toți pacienții gravi, care nu sunt puțini, au rămas în UPU și câte 72 de ore, fie până când au putut fi preluați de Terapia Intensivă, fie până când li s-a ameliorat starea, ei primind îngrijiri în UPU.

Vorbim despre pacienți neinternați, rămași în Urgență, consultați de specialistul de boli infecțioase al spitalului și de medicii de terapie intensivă.

Din nefericire, criza nu se oprește la locurile de la Terapie Intensivă. Și aceasta fiindcă există și o nevoie acută de medici, iar rezidenții, la rândul lor, au nevoie de un medic coordonator.

0
Tagurile:
Spitale, România, Pacienți, medici
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume (1304)

Загрузка...