TIR-uri

Când Vestul se teme de Est: directivă împotriva transportatorilor români, votată în PE

8152
Parlamentul European a adoptat o directiva care îi afectează dur pe transportatorii români de marfă, dar și firmele de transport din Centrul și Estul Europei, totul în avantajul firmelor din Vest .

BRUXELLES, 9 iul - Sputnik, Daniela Porovăț. Parlamentul European a adoptat aseară, în ciuda opoziției europarlamentarilor din România și din alte state din Europa centrală și de est, o nouă legislație pentru transportatorii de marfă din UE, anunță un comunicat al PE.

Legislația schimbă radical regulile referitoare la detașarea șoferilor, perioadele de conducere și de repaus și are ca justificare oficială crearea de condiții mai bune pentru transportul rutier, dar, de fapt, noua legislație a fost promovată de vechile state membre din UE care pierd în fața concurenței făcute de firmele de transport din estul Europei.

Și pentru că în Vest concurența e bună numai atunci când e în avantajul său, noul pachet de mobilitate va bloca ascensiunea firmelor de transport din Estul și Centrul Europei, afectând grav și transportatorii români.

Regulile adoptate vor intra în vigoare după ce sunt publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în săptămânile ce urmează. Regulile referitoare la detașare se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației. Regulile referitoare la timpul de odihnă, inclusiv la întoarcerea șoferilor, se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislației. Regulile referitoare la întoarcerea camioanelor și alte modificări referitoare la accesul la piață se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației privind accesul la piață.

Transportatorii români au cerut permanent respingerea proiectului susținut de țările din vest. Și reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), și europarlamentarii români au cerut guvernului să atace la Curtea de Justiție a UE (CJUE) acest pachet legislativ pentru a susține interesele sectorului intern de transporturi.

Pachetul Mobilitate 1 prevede obligația întoarcerii camioanelor acasă (țara de stabilire) la fiecare opt săptămâni, indiferent dacă sunt încărcate sau goale, ceea ce creează costuri suplimentare uriașe pentru transportatorii din România. Această obligație a fost justificată ca o necesitate de asigurare a condițiilor sociale și a protecției mediului. Însă, impactul acestei obligații asupra pieței și a mediului a fost complet ignorat în procesul de elaborare a Pachetului Mobilitate 1, în ciuda justificării sale ca mijloc de realizare a Pactului Ecologic, arată transportatorii.

Această obligație nu ar crea nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Franța, dar conform analizei preliminare a UNTRR, întoarcerea obligatorie acasă a camionului ar duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de afaceri de 10-14%.

Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică. Aceasta măsură va conduce la creșterea cu 1.160 de tone de emisii de CO2 / zi sau 418.000 tone / an. Mai mult, ar crește exponențial riscul pentru siguranță rutieră din cauza traficului suplimentar.

Noua legislație votată de Parlamentul European prevede și obligația companiilor de a organiza întoarcerea acasă a șoferilor la fiecare patru săptămâni, o prevedere despre care transportatorii susțin că ar încălca libertățile fundamentale ale UE, potrivit cărora șoferul va fi liber să aleagă destinația / locația pentru perioada sa de repaus. Odată cu intrarea în vigoare a legislației, peste 60.000 de șoferi ar trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt ce va necesita creșterea capacității de transport și ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea asigurării transportului pentru 2000 – 3000 șoferi zilnic.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

8152
Tagurile:
Transportatori, Parlamentul UE
Tematic
În Parlamentul European se va discuta despre respectarea drepturile omului în SUA
Parlamentul European blochează propunerea de buget făcută de Consiliul European
Parlamentul European de la Strasbourg devine centru de depistare și consultanță COVID-19
Summitul Vladimir Putin - Joe Biden

VIDEO LIVE: Putin a ajuns la Geneva pentru discuții cu Biden

14
(reînnoit 13:38 16.06.2021)
Președintele rus Vladimir Putin a ajuns la Geneva pentru discuții cu liderul american Joe Biden. Avionul acestuia a decolat în această dimineață de la Soci.

Locul primei întâlniri dintre Putin și Baden a fost ales în vila La Grange din Geneva.

Avionul lui Putin a zburat peste România în drum spre Geneva, întâlnit de două avioane SUA >>>

Anterior, Kremlinul a menționat că negocierile vor consta în trei părți: una în format restrâns și două în format lărgit, cu o pauză pentru ceai și cafea. Cu o zi înainte, o sursă familiarizată cu pregătirile pentru întâlnire a declarat pentru RIA Novosti că summitul este programat pentru 4 ore și 45 de minute.

Din delegația rusă fac parte consilierul prezidențial Iuri Ușakov, ministrul de Externe Serghei Lavrov, secretarul de presă prezidențial Dmitri Peskov, ambasadorul Federației Ruse în Statele Unite, Anatoli Antonov, șeful Statului Major General al Forțelor Armate RF Valery Gerasimov și viceministrul de Externe Serghei Riabkov.

Kremlinul a vorbit despre așteptările de la întâlnirea dintre Putin și Biden >>>

De asemenea, sunt invitați șeful adjunct al administrației prezidențiale Dmitri Kozak și trimisul special prezidențial pentru Siria, Alexander Lavrentiev.

Summitul este primul după anul 2018 în care Putin a purtat discuții la Helsinki cu predecesorul lui Biden în funcția de președinte al Statelor Unite, Donald Trump.

14

Загрузка...
Maria Zaharova

Zaharova a comentat noile principii ale UE în relațiile cu Rusia

17
(reînnoit 12:57 16.06.2021)
Maria Zaharova, purtătorul al MAE de la Moscova, a comentat principiile noii politicii externe ale UE în raport cu Rusia.

BUCUREȘTI, 16 iun – Sputnik. Purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Externe al Rusiei, Maria Zaharova a amintit că noua strategie a politicii externe a UE în privința Rusiei are la bază trei principii: respingerea, descurajarea și cooperarea.

“Oamenii care inventat o astfel de concepției au niște probleme vădite cu cunoașterea istoriei, percepția realității și predominarea fobiilor în raport cu o viziune creativă asupra lumii”, a scris diplomatul în canalul său Telegram.

Documentul a fost elaborat de Reprezentantul Înalt al UE pentru Politica Externă și de Securitate Comună, Josep Borrell, pentru summitul de la Bruxelles, care urmează să aibă loc pe 24-25 iunie. Acesta a anunțat proincipiile menționate de Zaharova, însă nu a oferit alte detalii.

Relațiile dintre Rusia și Occident s-au înrăutățit brusc după lovitura de stat din Ucraina, reunirea Crimeei și declanșarea conflictului civil în Donbas. Moscova a fost acuzată de imixtiune și a fost supusă sancțiunilor, iar partea rusă a răspuns cu măsuri simetrice. Totodată, autoritățile ruse au declarat în mai multe rânduri că astfel de acțiuni sunt contraproductive.

Alte pretexte pentru continuarea acestui vector au devenit acuzațiile de influențare a alegerilor americane și implicarea în atacuri cibernetice, cazul celor doi Skripal, construcția Nord Stream 2 și multe altele.

17
Tagurile:
Uniunea Europeană, Maria Zaharova
Tematic
Zaharova: Cum poate fi evitată includerea în lista „statelor neprietenoase Rusiei”
Zaharova: Companiile private cu platforme media online internaționale - o amenințare
Zaharova a vorbit despre o condiție pentru dialogul dintre Rusia și NATO

Загрузка...