Еда с высоким содержанием белка

Cât de periculoase sunt dietele bogate în proteine

(reînnoit 17:12 24.01.2020)
Cât de periculoase sunt dietele bogate în proteine? Răspunsul îl găsim în rezultatele unui studiu efectuat de oameni de știință de la Universitatea din Washington Medical School din St Louis.

BUCUREȘTI, 24 ian – Sputnik. Un nou studiu arată că dietele bogate în proteine ​​pot provoca formarea plăcii vasculare și pot duce la leziuni sclerotice ale arterelor. Rezultatele studiului sunt publicate în revista Nature Metabolism, transmite RIA

рождественская свинина с можжевельником и розмарином
© Sputnik / Анна Людковская

Dietele bogate în proteine ​​vă pot ajuta să slăbiți și să vă construiți mușchi. Este deseori recomandat persoanelor cu hipertensiune arterială.

Cu toate acestea, un nou studiu efectuat asupra șoarecilor de către cercetătorii de la Universitatea din Washington Medical School din St Louis a arătat că dietele bogate în proteine ​​sporesc riscul de leziuni vasculare sclerotice. Și vorbim despre formarea plăcilor instabile, a căror separare duce la blocarea arterelor, care poate declanșa un atac de cord.

„Dietele bogate în proteine ​​contribuie la pierderea în greutate, ceea ce le-a sporit popularitatea în ultimii ani”, a declarat dr. Babak Razani, coordonatorul grupului de cercetare, citat într-un comunicat de presă al școlii. Experimentele realizate pe animale și unele studii majore pe oameni indică o legătură între o dietă bogată în proteine ​​și problemele cardiovasculare. Am decis să verificăm acest lucru. "

Deoarece grăsimile sunt necesare pentru formarea plăcilor, cercetătorii au comparat starea vaselor de sânge la șoareci din două grupuri experimentale. Un grup a primit o dietă bogată în grăsimi și proteine, iar celălalt o dietă cu conținut ridicat de proteine.

"Câteva linguri de pudră proteică într-un smuz sau milkshake adaugă aproximativ 40 de grame de proteine, ceea ce este echivalent cu doza zilnică recomandată", spune Răzani. “Pentru a vedea dacă proteina influențează starea sistemului cardio vascular am majorat de trei ori cantitatea de proteină pe care șoarecii l-au primit în alimentația bogată în grăsimi și cu un conținut mare de proteine. Acești șoareci au primit odată cu proteină 46 la sută din calorii în loc de 15”.

Ca urmare, șoarecii cu o dietă bogată în grăsimi, cu proteine ridicate în artere au avut cu 30% mai multe plăci decât șoarecii cu o dietă bogată în grăsimi cu proteine ​​normale. Dar, în același timp, nu au crescut în greutate, iar șoarecii din grupa a doua s-au îngrășat.

Acesta nu este primul studiu care demonstrează o creștere a numărului de plăci în vasele de sânge cu o dietă proteică, dar în acest caz, oamenii de știință au putut să înțeleagă mecanismul procesului care duce la astfel de rezultate.

Plăcile arteriale sunt formate dintr-un amestec de grăsimi, colesterol, depozite de calciu și celule moarte. Celulele imune numite macrofage sunt chemate să curețe vasele de sânge de depozite. Autorii au descoperit că un exces de aminoacizi într-o dietă bogată în proteine ​​activează o proteină numită mTOR în macrofage, ceea ce face ca aceste celule să crească în loc să își îndeplinească sarcinile. Semnalele de la mTOR blochează capacitatea celulelor de a curăți vasele de pe placă și declanșează un lanț de evenimente care duce la moartea macrofagelor.

Drept urmare, în jurul plăcilor se formează grupuri de macrofage moarte, ceea ce agravează doar situația cu o slabă patență a vaselor de sânge.

"La șoarecii cu o dietă bogată în proteine, plăcile erau doar un cimitir pentru macrofage", spune Razani.

Cercetătorii au descoperit că anumiți aminoacizi, în special leucina și arginina, contribuie cel mai mult la activarea mTOR și la distrugerea macrofagelor. Carnea roșie este deosebit de bogată în leucină, mai puțin se găsește în proteine ​​din pește sau plante.

“În studiile viitoare vom putea analiza dietele bogate în proteine ​​și diferite în aminoacizi pentru a vedea dacă acest lucru poate afecta complexitatea plăcii. Moartea celulelor este un semn cheie al instabilității plăcii. Prin controlul proteinelor, această instabilitate poate fi redusă", spune savantul.
proteine, Dietă
Studiu: Dieta de slăbire influențează diferit bărbații și femeile
Realitate şocantă şi revoltătoare: cum cumpără mafia albaneză carne vie din ţara noastră
Dieta împotriva depresiei descoperită de oamenii de ştiinţă

COVID-19 în UK: noi măsuri drastice - 10.000 lire amendă

(reînnoit 09:04 20.09.2020)
Marea Britanie introduce noi măsuri drastice pentru împiedicarea răspândirii coronavirusului, în contextul creşterii numărului de cazuri. Persoanele care încalcă regulile riscă o amendă uriaşă, de 10.000 de lire sterline.

BUCUREŞTI, 20 sept – Sputnik. Guvernul britanic introduce obligativitatea legală în Marea Britanie pentru cei care au fost testaţi pozitiv pentru Covid-19 sau cei care s-au aflat în contact cu persoane într-un focar să se autoizoleze, iar cei care încalcă regula vor fi amendaţi cu până la 10.000 de lire sterline.