Le fitness, meilleur remède contre la dépression

Savanții au descoperit cum mențină tonusul muscular fără exerciții fizice

(reînnoit 19:04 13.01.2020)
Un grup de cercetători americani au descoperit o proteină de care depinde stamina corpului și eficacitatea exercițiului fizic.

BUCUREȘTI, 13 ian – Sputnik. Oamenii de știință au descoperit o proteină de care depinde stamina corpului și eficacitatea exercițiului fizic. Rezultatele studiului sunt publicate în revista Nature Communications, transmite RIA

Oamenii de știință americani, care efectuează experimente pe muște -  Drosophila și șoareci, au descoperit că expresia proteinelor din familia sestrină provoacă același efect ca și exercițiul fizic.

Se știe că sestrinele se acumulează în mușchi după antrenament. În același timp, orice activitate fizică prelungită crește rezistența mușchilor și a corpului în ansamblu, îmbunătățește sensibilitatea la insulină și are un efect benefic asupra tuturor proceselor metabolice.

Cercetătorii au descoperit că activarea sestrinei imită atât efectele moleculare cât și cele fiziologice ale exercițiului fizic. Adică, această proteină este mediatorul de care depinde efectul antrenamentului.

Timp de trei săptămâni, autorii au urmărit muștele care au încercat să iasă din tub de-a lungul unui fel de banda de alergare și au comparat rezultatele muștelor și insectelor obișnuite cu gena sestrină oprită.

"Muștele aleargă de obicei între patru și șase ore, iar abilitățile fizice ale muștelor normale s-au îmbunătățit în această perioadă", a declarat liderul studiului, Jun Hee Lee, într-un comunicat de presă al Universității din Michigan. „Exercițiile nu au ajutat muștele fără sestrină”.

Insectele cu sestrina lor oprita nu numai că au rezistență mai rea, ci au scăzută funcția de respirație aerobă și nu a existat niciun efect de ardere a grăsimilor asociate cu activitățile fizice.

"Sugeram ca sestrinele sa coordoneze aceste activități biologice, incluzând sau dezactivând diferitele cai metabolice necesare pentru a obține efectul exercițiilor fizice", spune savantul.

Când oamenii de știință au creat supra expresia sestrinei, crescând nivelul mușchilor, chiar și fără antrenament, mușchii muștelor normale arătau mai bine decât cei din aceleași muște după exerciții fizice.

Rezultatele obținute deschid calea pentru cercetări ulterioare, care pot avea un efect practic real. Potrivit autorilor, sestrinele sunt capabile să prevină atrofierea musculară cu imobilizare prelungită, precum și să lupte împotriva epuizării senile.

"Acest lucru este foarte important pentru cercetările viitoare și va ajuta la tratarea persoanelor care nu pot participa la sport", a declarat autorul studiului, I Myungjin Kim, profesor asociat de fiziologie moleculară și integrativă la Universitatea din Michigan.

În același timp, oamenii de știință observă că crearea unui medicament sau a unui supliment nutrițional care conține sestrine este încă foarte departe.

"Sestrinele sunt substanțe complexe. Acum încercăm să găsim molecule mici care să funcționeze ca modulatori ai acestei proteine", notează Lee.

exerciții, savanți
Zece moldoveni celebri, cunoscuți oameni de știință și academicieni
Oamenii de știință au găsit o modalitate de a preveni atacul de cord recurent
A murit unul dintre cei mai cunoscuți oameni de știință din lume
Proteste în Minsk

Proteste în Belarus: au fost reținuți zeci de demonstranți

Câteva zeci de persoane au fost reținute în timpul demonstrațiilor împotriva lui Lukașenko în Minsk.

BUCUREȘTI, 26 sep – Sputnik. Câteva zeci de persoane au fost reținute în timpul manifestațiilor neautorizate în Minsk din această sâmbătă, informează RIA Novosti, citând forțele de ordine din capitala Belarusului.

“Au fost reținute câteva zeci de persoane pentru contravenții administrative”, a declarat serviciul de presă al direcției generale a afacerilor interne a comitetului executiv orășenesc din Minsk.

Sâmbătă la Minsk a avut loc o nouă acțiune de protest a femeilor.

Acțiunile de protest în mai multe localități din Belarus s-au declanșat după alegerile prezidențiale din 9 august 2020, în care victoria a obținut-o actualul șef al statului, Aleksandr Lukașenko.

Proteste, Minsk, Belarus
Тема:
Proteste în Belarus
Borrell: Rusia poate contribui la un dialog intern în Belarus
Tu -160 rusești au zburat de-a lungul frontierelor Belarusului cu NATO
Bombardierele rusești au zburat de-a lungul frontiere vestice a Belarusului
UE și SUA: Polonia să se descurce singură cu Belarusul

Proteste  feministe în Madrid, 8 martie 2019

Proteste violente la Madrid împotriva restricțiilor din periferie

(reînnoit 10:44 26.09.2020)
În capitala Spaniei au aavut loc proteste violente împotriva restricțiilor impuse din cauza pandemiei, acestea fiind impuse doar la periferie, în timp ce cartierele bogate au fost scutite.

BRUXELLES, 26 sept - Sputnik. Un protest spontan a avut loc la Madrid împotriva restricțiilor dure impuse din cauza coronavirusului, iar ca urmare a manifestației, șase persoane au fost rănite şi patru au fost arestate. Poliţia spaniolă a intervenit în forţă după ce agenţii au fost provocaţi de manifestanţi, nemulţumiţi de restricţiile sanitare din Madrid.

Protestatarii au blocat o stradă din apropierea parlamentului regiunii, iar agenţii de ordine publică au ripostat imediat după ce unul dintre ei a fost lovit de un manifestant.

Protestul a izbucnit pentru că locuitorii din cartierele de la periferia Madridului se consideră discriminaţi de carantina impusă de guvernul regiunii, care a extins izolarea în 45 de zone.

Mulţi dintre ei cer să fie aplicate măsuri sanitare şi în cartierele înstărite ale capitalei, care depăşesc pragul de 1.000 de cazuri la o sută de mii de locuitori.

Comunitatea Madrid este regiunea spaniolă cu cel mai intens focar de COVID-19 şi a înregistrat peste 48.000 de cazuri în ultimele 14 zile.

Proteste, Madrid