Asteroid

NASA: Asteroid uriaș care ar produce „dezastru la scară continentală”, aproape de Pământ

Potrivit Centrului pentru Studii privind NEO (obiectele cosmice apropiate de pământ), din septembrie 2019 au fost depistate peste 20.600 de obiecte din apropierea Pământului, dintre care aproximativ 922 de asteroizi au fost incluşi pe lista cu riscuri.

BUCUREŞTI, 20 nov – Sputnik, Doina Crainic. Dintre aceşti asteroizi, aproximativ 95% sunt prea mici pentru a fi consideraţi potenţial periculoşi. Potrivit NASA, un asteroid uriaș, cu diametrul de până la 2.034 de metri, avansează pe lângă Pământ astăzi, 20 noiembrie, cu o viteză de aproximativ 17.800 de mile pe oră, scrie Sputnik Internaţional.

Roca spaţială, denumită 481394 (2006 SF6), este aşteptată să se apropie de Pământ la ora 19:01 EDT, la aproximativ 2,7 milioane de mile distanţă de planeta noastră, ceea ce înseamnă de aproximativ 11 ori distanța dintre Pământ şi Lună, potrivit Centrului NASA pentru Studiile privind Obiectele Apropiate de Pământ (CNEOS).

Asteroidul a fost descoperit pentru prima dată pe 17 septembrie 2006 de Catalina Sky Survey. Proiectul astronomic, condus de oamenii de știință de la Steward Observatory, lângă Tucson, Arizona, a fost iniţiat pentru a se depista asteroizi și comete.

Ultima apropiere a rocii spațiale de Pământ a avut loc în luna februarie a acestui an şi va urma să se apropie din nou de noi în noiembrie 2020.

Paul Chodas, directorul CNEOS de la Laboratorul de Propulsie al NASA, s-a grăbit să risipească temerile privind probabilitatea unui impact al vizitatorului cosmic cu planeta noastră.

„În ceea ce privește viitorul, în următorii 200 de ani acest asteroid nu se va apropia mai mult de Pământ decât cum se întâmplă în această lună”, a declarat Chodas, citat de Newsweek.

Asteroidul 481394 (2006 SF6) este considerat a fi un obiect apropiat de Pământ (NEO) deoarece traiectoria sa în jurul Soarelui înseamnă parcurgerea a 121 de milioane de mile și a 30 de milioane de mile pe orbita planetei noastre și nu există nicio șansă să lovească Pământul în următoarele aproximativ două secole.

Dacă un asteroid cu dimensiunea similară asteroidului SF6 ar lovi Pământul, rezultatul ar fi un „dezastru la scară continentală”, afirmă omul de știință.

Au fost detectate aproximativ 25.000 de NEO mai mari de 460 de metri în diametru, aproximativ 35% din cifra totală a acestora fiind obiecte cunoscute în prezent de oamenii de știință, a spus Chodas.

Dezastru, NASA, Asteroid
NASA se pregăteşte: Arma în cazul coliziunii unui asteroid cu Pământul
Anunţ NASA: Un asteroid mai mare decât Turnul Eiffel se va îndreptă către Pamant
NASA: Un asteroid mai mare decât piramida lui Kheops se apropie de Pământ - Video
Asteroid „potențial periculos”, cât Empire State Building, vine spre Pământ – raport NASA
„Asteroidul Apocalipsei”, mare cât cinci stadioane – Ce se pregăteşte să facă NASA
Vladimir putin și Traian Băsescu

Băsescu, declarație surpriză despre Vaccinul lui Putin: ”Dacă putea, m-aș duce la el!”

BUCUREȘTI, 14 aug – Sputnik. Imediat după ce președintele Vladimir Putin a anunțat că Rusia a produs primul vaccin împotriva COVID-19, președintele Iohannis a fost întrebat dacă România l-ar prelua.

Iohannis a dat un răspuns controversat și criticat de mulți români: ”România este parte din UE și încheie precontracte cu entități din UE”, a spus Iohannis, completând „nu există nicio validare externă pentru acel vaccin menționat”,

Prezent în emisiunea lui Victor Ciutacu, Traian Băsescu a uimit spunând că ar lua vaccinul pentru el personal!

”Dacă aș putea, m-aș duce la el să îi cer unul să mă vaccinez eu”, a spus Băsescu, explicând că ”Nu contează de unde îl iei… Important este ca după 3 luni să nu îl faci și să înnebunești”.

Sigur, în cazul lui Băsescu e greu de imaginat diferența… Pe de altă parte, Băsescu consideră că Iohannis a reacționat bune.

”Klaus Iohannis a făcut bine cum a declarat, ce ar fi putut să zică: ”Români, din respect pentru mine, mi-a dat Putin 20 de milioane de doze, dar vă ordon să vă vaccinați!”?... Iar, după 3 luni, te trezești cu cine știe ce reacții adverse”.

Dar, ca să sublinieze încă o dată ideea, Traian Băsescu a repetat: ”Aș avea curaj să fac acel vaccin, individual”.

Desigur, Băsescu a vrut să sublinieze diferența între opțiunea personală a oricărui cetățean – și impunerea de către autorități a unui vaccin. Întrebarea este… ce știe Băsescu – se va impune vaccinul aprobat de autorități?

Reamintim, în acest context, că președintele Putin a declarat că vaccinul NU este obligatoriu în Rusia – asta spre deosebire de România unde există intenția oficială, parlamentară, de a legifera obligativitatea unor vaccinuri.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>

Putin, vaccin, Traian Băsescu

Donald Trump

Trump, o operă diplomatică istorică acord care vizează Israel, țări arabe și Palestina

Trump pare a-și încheia primul mandat cu o adevărată și istorică operă diplomatică istorică – un acord cu reverberații pe plan mondial

BUCUREȘTI, 14 aug – Sputnik. Preşedintele Donald Trump pare a-și încheia primul mandat cu o adevărată și istorică operă diplomatică istorică – un acord de normalizare a relaţiilor dintre Israel şi Emiratele Arabe Unite.

Trump a anunţat acum câteva ore, în cadrul conferinței dale de presă zilnice, că acordul va fi semnat în aproximativ trei săptămâni chiar la Casa Albă, de către premierul israelian Benjamin Netanyahu şi prinţul moştenitor din Abu Dhabi, şeicul Mohammed bin Zayed Al-Nahyan, pe care președintele SUA i-a numit ”două persoane fantastice prin viziunea şi calitatea lor de lideri”.

Ei bine, o situație specială o prezintă situația teritoriilor arabe ocupate și mai ales planul israelian de anexare a unor părţi din Cisiordania, în legătură cu care Trump a declarat că ar fi lăsat deoparte.

”La cererea președintelui american Donald Trump, Israelul a fost de acord să își suspende planurile de a îngloba oficial zone mari ale teritoriilor palestiniene și, în schimb, să se concentreze pe „extinderea legăturilor cu alte țări din lumea arabă și musulmană”, potrivit unui comunicat comun lansat de cei trei țări joi, transmite Russia Today

Totuși, aici apare o problemă, chiar o confuzie, corectată atât de ambasadorul SUA în Israel, David Friedman, cât și de premierul Netanyahu.

”Proiectul nu a fost exclus definitiv”, a spus Friedman, explicând că formularea a fost aleasă cu grijă de părţi, fiind vorba de o ”pauză temporară, nu este definitiv”.

La rândul său, Netanyahu a spus ferm: ”Nu există nicio schimbare în planurile mele de a aplica suveranitatea asupra Iudeii și Samariei, cu o coordonare completă cu SUA ”, a spus Netanyahu, referindu-se la anumite părți din regiunea Cisiordania și folosind numele lor biblice.

De asemenea, precizează sursa citată, Netanyahu nu a precizat nicio perioadă pentru când vor trece exact planurile sale privind zonele disputate, dar aparent a căutat să-i liniștească pe susținătorii săi, dezamăgiți de o eventuală transformarea bruscă a problemei anexării.

***

Reacții dure au venit, așa cum era de așteptat, din partea Autoritatea Naţională Palestiniană. Liderul Mahmoud Abbas a acuzat Acordul drept ”trădare a cauzei palestiniene” şi a cerut o reuniune de urgenţă a Ligii Arabe și a Organizaţiei Cooperării Islamice pentru denunţa acordul american.

”Liderii palestinieni resping ceea ce au făcut Emiratele Arabe Unite - este vorba de o trădare a Ierusalimului şi a cauzei palestiniene”, a transmis conducerea palestiniană.

Acest acord reprezintă o ”trădare a Ierusalimului, a Al-Aqsa şi a cauzei palestiniene”, a declarat purtătorul de cuvânt al ANP Abu Rudeineh, la Ramallah, în Cisiordania.

***

Pe de altă parte, alte două state musulmane au apreciat că acordul de normalizare a relaţiilor dintre Israel şi Emiratele Arabe Unite.

Astfel, Iordania consideră că acordul ar putea să impulsioneze negocierile de pace blocate, mai ales dacă reuşeşte să determine Israelul să accepte un stat palestinian pe teritoriul ocupat de Israel în războiul din 1967.

”Dacă Israelul se raportează la el ca la un stimulent pentru a pune capăt ocupaţiei ... va împinge regiunea spre o pace dreaptă”, a declarat ministrul iordanian de externe, Ayman Safadi.

”Acordul trebuie să fie urmat de o decizie a Israelului de a pune capăt oricăror măsuri unilaterale de anexare de teritorii în Cisiordania ocupată, care "împiedică perspectivele de pace şi încalcă drepturile palestinienilor”.

De reamintit că Iordania, în ciuda faptului că a pierdut Cisiordania, inclusiv Ierusalimul de Est, în favoarea Israelului, în timpul războiului din 1967, este a doua ţară arabă, după Egipt, care a semnat un tratat de pace cu Israelul.

***

Egiptul, prin preşedintele Abdel Fattah al-Sisi a salutat Acordul, considerând că este o etapă către pace în Orientul Mijlociu.

”Am urmărit cu atenţie comunicatul tripartit SUA- Emiratele Arabe Unite- Israel privind încetarea anexării de teritorii palestiniene de către Israel”, a scris pe Twitter președintele  egiptean, ”apreciez eforturile arhitecţilor acestui acord pentru prosperitatea şi stabilitatea regiunii noastre”.

***

Premierul israelian Benjamin Netanyahu transmis că este zi istorică – și a anunțat: ”Am motive să fiu foarte optimist că anunțul de astăzi cu Emiratele Arabe Unite va fi urmat de mai multe națiuni arabe care se alătură cercului de pace al regiunii noastre”.

​De remarcat că Donald Trump a declarat, în stilul său, că și alte acorduri de pace ar putea fi semnate în săptămânile următoare – ”Avem alte lucruri interesante cu alte ţări, care sunt, de asemenea, legate de acorduri de pace”

”Şi vor fi o mulţime de veşti importante în săptămânile următoare - sunt sigur că veţi fi foarte impresionaţi”, a spus Trump.

Mike Pompeo, șeful diplomației americane, a întărit ideea, declarând că ”SUA speră că acest pas curajos va fi primul dintr-o serie de acorduri care vor pune capăt unui celor 72 de ani de ostilitate în regiune”.

”Binecuvântaţi fie cei care fac pace - Mabrouk şi Mazel Tov”, a declarat Pompeo, exprimându-se cu formulele tradiţională pentrue felicitări în arabă şi respectiv ebraică.

Deci, un Acord istoric – dar, așa cum sunt multe acte internaționale, interpretat de fiecare… cum vrea și cum poate. Cert este și un alt fapt – acordurile în afara ONU, chiar dacă dau impresia unei eficiențe, nu sunt o garanție a stabilității.

Iată textul Acordului, postat de Donald Trump pe Twitter.

SUA, Donald Trump, Palestina, Israel

Mircea Badea

Mircea Badea îl desființează pe dr. Emilian Imbri o probă scandaloasă!

BUCUREȘTI, 14 aug – Sputnik. Cunoscutul realizator Mircea Badea a atacat în multe emisiuni ideea unei „dictaturi” sanitare, subliniind diferențele dintre metodele aplicate de autoritățile COVID în România față de cele din UE – asta în contextul rezultatelor slabe de la noi, din ultimele luni.

Aceste demersuri repetate ale teleastului au generat o reacție acidă a medicului Emilian Imbri, manager al spitalului Victor Babeș din Capitală, una dintre cele mai mediatizate figuri din această perioadă critică.

Dar, doctorul Imbri nu s-a mărginit la ironii la adresa lui Mircea Badea, ci a formulat o teorie care a scandalizat opinia publică: anume, că ar fi venit ”vremea dictaturii medicale”!

”A cam trecut vremea poveștilor spuse la ceas de seară de persoane care își spală adidașii! E vremea dictaturii medicale, adică doctorii să fie înțeleși și crezuți. Dictatura medicală nu înseamnă că cineva îți fură viața, drepturile și te obligă să te speli pe mâini”.

Mircea Badea a reacționat imediat, anunțând că se va ocupa ”De Bimbi de la spital”.

”Mă ocup personal să fie dat jos din scaunul de șef și să ajungă la un stabiliment specializat pentru afecțiuni la caputz”, a spus Badea, iar ulterior a întrebat ”Pe diliul ăsta periculos nu-l internează nimeni cu forța la Obregia?!”.

Desigur, lumea a înțeles că ar fi vorba de medicul Emilian Imbri.

Cu puțin timp înainte de incident, la finalul lui iulie, Emilian Imbri a primit, la propunerea Primarului General, Gabriela Firea, titlul de cetățean de onoare al Municipiului București ”pentru eforturile susținute și pentru dedicarea de care au dat dovadă în lupta cu virusul SARS-CoV-2”.

”Prin conferirea titlului de cetățean de onoare al Municipiului București, ne arătăm aprecierea față de câțiva medici excepționali care au luptat și luptă în continuare pentru a salva viețile celor infectați și pentru a preveni răspândirea noului coronavirus”, a declarat Gabriela Firea.

Dar, ce să vezi, cunoscutul jurnalist Bogdan Tiberiu Iacob a descoperit că biografia lui Imbri NU îl recomandă nicidecum ca pe un medic de elită! Mai curând ca pe un ”specialist de elită de dispensar, care ne spune că ne trebuie o dictatură medicală...”.

Iată date din CV oficial de pe site-ul spitalului ”Victor Babeș”, publicate de site-ul ”Inpolitics”

Pînă în 1983 el și-a făcut stagiatura la spitalul Universitar, iar după obținerea dreptului de liberă practică a lucrat ca medic ”de întreprindere” la dispensarul din localitatea Ulmeni, Călărași, cu o populație de 3-4000 de locuitori. Din 1987 devine redactor la Editura Medicală din București, pînă în 1996.

”Cariera lui de medic plin, de doar 4 ani cu indulgență, mai are o zvîcnire de cîteva luni între 1998-99, după care îmbrățișează cariera politico-administrativă, făcînd studii solide în domeniu, fiind consilier guvernamental în vremea CDR, șef la CNAS, consilier parlamentar, consilier al ministrului Elena Udrea, consilier în guvernul Ponta, mai apoi devenind manager al spitalului Victor Babeș”, constată B.T. Iacob.

Deci, o carieră mai mult administrativ-politică, decât una medicală.

Dar ”NUCLEARA” a venit aseară, când Colegiul Medicilor a răspuns la solicitarea reporterului pe Sănătate al Antenei 3 – Sabrina Preda. Documentul, în postare de mai jos.

”În Registrul Colegiului Medicilor din România nu este înregistrat nici un membru cu numele ”Emilian Ioan Imbri””, se arată în răspunsul CMR, care precizează și condițiile legale pentru exercitarea profesiei de medic în țara noastră.

Printre alte condiții, probabil cumulative, la punctul D) – ”Sunt membri ai Colegiului Medicilor din România”.

”Așadar, "medicul de elită" Imbri, de la care luăm lumină în lupta cu pandemia, de fapt nu prea e medic și n-are drept de practică”, constată Mircea Badea!

În context, Mircea Badea îi transmite și primarului general: ”Doamna Firea, vedeți că "medicul de elită" Imbri, micuțul dictator medical, nu e în colegiul medicilor. Așadar nu are drept de liberă practică”.

”Altfel, nu e problemă, poate rămâne cetățean de onoare al municipiului București”, scrie ironic Mircea Badea, completând ”Mai doctor mi se pare Ciuvică pentru că și domnia sa a terminat medicina”.

Lăsând gluma și ironia la o parte, aspectul probat de Mircea Badea, Sabrina Preda și B.T. Iacob scoate în evidență eventuale motive ale stării nu tocmai fericite a sistemului medical. Adică, vorba lui Mircea Badea, uite de la cine luăm lumină…