Asteroid

NASA: Asteroid uriaș care ar produce „dezastru la scară continentală”, aproape de Pământ

Potrivit Centrului pentru Studii privind NEO (obiectele cosmice apropiate de pământ), din septembrie 2019 au fost depistate peste 20.600 de obiecte din apropierea Pământului, dintre care aproximativ 922 de asteroizi au fost incluşi pe lista cu riscuri.

BUCUREŞTI, 20 nov – Sputnik, Doina Crainic. Dintre aceşti asteroizi, aproximativ 95% sunt prea mici pentru a fi consideraţi potenţial periculoşi. Potrivit NASA, un asteroid uriaș, cu diametrul de până la 2.034 de metri, avansează pe lângă Pământ astăzi, 20 noiembrie, cu o viteză de aproximativ 17.800 de mile pe oră, scrie Sputnik Internaţional.

Roca spaţială, denumită 481394 (2006 SF6), este aşteptată să se apropie de Pământ la ora 19:01 EDT, la aproximativ 2,7 milioane de mile distanţă de planeta noastră, ceea ce înseamnă de aproximativ 11 ori distanța dintre Pământ şi Lună, potrivit Centrului NASA pentru Studiile privind Obiectele Apropiate de Pământ (CNEOS).

Asteroidul a fost descoperit pentru prima dată pe 17 septembrie 2006 de Catalina Sky Survey. Proiectul astronomic, condus de oamenii de știință de la Steward Observatory, lângă Tucson, Arizona, a fost iniţiat pentru a se depista asteroizi și comete.

Ultima apropiere a rocii spațiale de Pământ a avut loc în luna februarie a acestui an şi va urma să se apropie din nou de noi în noiembrie 2020.

Paul Chodas, directorul CNEOS de la Laboratorul de Propulsie al NASA, s-a grăbit să risipească temerile privind probabilitatea unui impact al vizitatorului cosmic cu planeta noastră.

„În ceea ce privește viitorul, în următorii 200 de ani acest asteroid nu se va apropia mai mult de Pământ decât cum se întâmplă în această lună”, a declarat Chodas, citat de Newsweek.

Asteroidul 481394 (2006 SF6) este considerat a fi un obiect apropiat de Pământ (NEO) deoarece traiectoria sa în jurul Soarelui înseamnă parcurgerea a 121 de milioane de mile și a 30 de milioane de mile pe orbita planetei noastre și nu există nicio șansă să lovească Pământul în următoarele aproximativ două secole.

Dacă un asteroid cu dimensiunea similară asteroidului SF6 ar lovi Pământul, rezultatul ar fi un „dezastru la scară continentală”, afirmă omul de știință.

Au fost detectate aproximativ 25.000 de NEO mai mari de 460 de metri în diametru, aproximativ 35% din cifra totală a acestora fiind obiecte cunoscute în prezent de oamenii de știință, a spus Chodas.

Dezastru, NASA, Asteroid
NASA se pregăteşte: Arma în cazul coliziunii unui asteroid cu Pământul
Anunţ NASA: Un asteroid mai mare decât Turnul Eiffel se va îndreptă către Pamant
NASA: Un asteroid mai mare decât piramida lui Kheops se apropie de Pământ - Video
Asteroid „potențial periculos”, cât Empire State Building, vine spre Pământ – raport NASA
„Asteroidul Apocalipsei”, mare cât cinci stadioane – Ce se pregăteşte să facă NASA
Viktor Orban

UE va lua măsuri împotriva Ungariei după votul pentru proiectul anti-LGBTQIA

(reînnoit 19:09 23.06.2021)
Uniunea Europeană va lua măsuri împotriva Ungariei după ce Budapesta a adoptat un proiect de lege împotriva persoanelor LGBTQIA (persoane lesbiene, gay, bisexuale, trans, queer, intersex și asexuate), a declarat miercuri președinta Comisiei Europene.

BUCUREŞTI, 23 iun – Sputnik. Parlamentul ungar a aprobat săptămâna trecută un text de lege care interzice „reprezentarea și promovarea altor identități de gen decât sexul la naștere, a schimbării sexului și homosexualităţii” în rândul persoanelor cu vârsta sub 18 ani.

LGBT
© Sputnik / Алехандро Мартинез Велез

Acest text, puternic criticat de asociațiile pentru drepturile omului și de partidele de opoziție din Ungaria, constituie, în opinia președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, o încălcare a valorilor fundamentale ale UE.

„Proiectul de lege ungur este o rușine”, a declarat aceasta reporterilor la Bruxelles. Von der Leyen a adăugat că Uniunea Europeană nu va face compromisuri în ceea ce priveşte principii precum demnitatea umană, egalitatea și respectarea drepturilor omului.

„Le-am cerut comisarilor mei care se ocupă de caz să scrie autorităților ungare pentru a ne exprima îngrijorările sub aspect legal înainte de intrarea în vigoare a proiectului de lege. Cred cu tărie într-o Uniune Europeană în care să fii liber să iubești pe oricine dorești. Și cred într-o Uniune Europeană care îmbrățișează diversitatea, acest lucru reprezintă baza valorilor noastre”, a spus Ursula von der Leyen.

Ungarischer Ministerpräsident Viktor Orbán