Asteroid

„Asteroidul Apocalipsei”, mare cât cinci stadioane Ce se pregăteşte facă NASA

Considerat de către cercetătorii NASA un „martor tăcut al evenimentelor din istoria de 4,6 miliarde de ani a sistemului nostru solar”, asteroidul Bennu este o rocă de 1.600 de metri, denumită drept „asteroidul Apocalipsei”, fiind situat între Pământ și Marte. Ce se pregăteşte să facă NASA.

BUCUREŞTI, 14 aug – Sputnik, Doina Crainic. Asteroidul Bennu cântărește 87 de milioane de tone și orbitează în prezent Soarele. O misiune NASA a analizat, timp de peste 8 luni, uriaşul asteroid situat între Pământ și Marte, pentru a selecta patru zone de pe suprafața acestuia de unde să poată fi extrase probe de către nava spațială OSIRIS-Rex, începând din 2020.

Experții OSIRIS-REx au selectat patru zone care să fie analizate mai atent în această toamnă, potrivit Sputnik Internaţional. Fiecărei zone i s-a dat denumirea unei specii de păsări găsite în Egipt, având în vedere că Uniunea Astronomică Internațională a decis că numele oficiale ale caracteristicilor asteroidului să se refere la păsări mitologice.

Zona supranumită Nightingale („privighetoare”) se află într-un crater în cadrul unui alt crater și oferă cel mai fin material din zonă.

Un crater mult mai mic, mai aproape de ecuatorul asteroidului Bennu, ar fi un al doilea loc de unde ar putea fi luate probe, denumit Kingfisher („pescăruş-albastru”), unde se crede că există minerale hidratate.

De asemenea, Osprey („egretă”), în cadrul unui mic crater, pare să fie zona cea mai bogată în carbon, iar un crater din emisfera sudică a asteroidului este locul unde se află Sandpiper („fugaci-de-ţărm”), care se poate să fie bogat în apă.

Echipa din spatele misiunii susține că selectarea zonelor a fost mai dificilă decât s-a crezut inițial, întrucât s-a descoperit că suprafața este mai stâncoasă decât părea de la distanță, după ce NASA a capturat o imagine a asteroidului cu o lățime de 500 de metri, folosind tehnologia sa înaltă de pe nava spațială Osiris-Rex.

Nava spațială OSIRIS-REx a ajuns pe asteroidul Bennu în decembrie 2018, intrând pe orbită la sfârșitul anului trecut. De atunci, a cartografiat în detaliu suprafața stâncoasă a asteroidului.

Echipa OSIRIS-REx va stabili locul final pentru extragerea de probe în decembrie, intenționând să efectueze această manevră în a doua jumătate a anului viitor. Oamenii de știință doresc să înceapă apoi, în septembrie 2023, studierea materialului colectat.

Ceea ce este interesant, cercetările recente arată că „asteroidul Apocalipsei” se învârte din ce în ce mai repede pe măsură ce trece prin spațiu. Oamenii de știință de la Universitatea din Arizona au studiat datele de la sonda OSIRIS-REx şi au descoperit că rotația asteroidului se accelerează cu o secundă în fiecare secol.

Deşi pare un lucru înfricoşător pentru omul obişnuit, descoperirea ar putea fi o veste bună, susțin experții, întrucât aceasta înseamnă că Bennu poate „pierde bucăți sau s-ar putea dezintegra”, fapt care ar reduce puterea sa potențial distructivă.

Asteroid Bennu este mare cât cinci terenuri de fotbal și cântărește aproximativ 79 de miliarde de kilograme, ceea ce înseamnă că este de 1.664 de ori mai greu decât Titanicul, potrivit oamenilor de știință, care susțin că sunt 1 din 2.700 de șanse ca asteroidul să lovească Pământul între 2175 și 2199.

Asteroid
NASA se pregăteşte: Arma în cazul coliziunii unui asteroid cu Pământul
Asteroid mai mare decât Piramida Keops, aproape de Pământ, „Poate distruge oraşe” - VIDEO
Asteroid „potențial periculos”, cât Empire State Building, vine spre Pământ – raport NASA
NASA: Un asteroid mai mare decât piramida lui Kheops se apropie de Pământ - Video
Proteste în Belarus

Proteste în Belarus: Jurnaliști, atacați de "oameni în negru"

(reînnoit 23:20 11.08.2020)
Oameni în negru, fără însemne oficiale atacă jurnaliștii, le extrag cardurile de memorie și distrug aparatele foto și video.

CHIȘINĂU, 11 aug – Sputnik. Persoane în uniformă neagră și căști bruschează jurnaliștii, le confiscă cardurile de memorie, distrug aparatele și le smulg ecusoanele de jurnaliști, a relatat agenției Sputnik Belarus reporterul foto al Associated Press, Serghei Grits.

Potrivit lui, pe la orele nouă seara, spre angajații instituțiilor de presă, care activau în apropierea hotelului Orbita, s-au apropiat câteva persoane cu caschete, fără semne distinctive.

“Cu trei lovituri cu pumnul mi-au distrus ecranul camerei. De la alți șase colegi le-au extras cardurile de memorie”, a menționat Grits.

Reporterul foto a specificat că inițial acești “oameni în negru” au dispersat demonstranții, iar apoi au revenit pentru “a rezolva” jurnaliștii.

Potrivit Sputnik, pe bulevardul Dzerjinski a fost distrus aparatul foto al reporterului portalului TUT.BY, Vadim Zamirovski. Jurnalistul consideră că miliția a primit indicații să distrugă camerele.

Minsk, Belarus
Ultima oră: Tihanovskaia îndeamnă belarușii să renunțe la proteste
Proteste în Belarus: Ciocniri violente între demonstranți și OMON în Brest - Video
Belarus: Trupele OMON trag în protestatari cu gloanțe de cauciuc

Proteste în Minsk

Belarus: Trupele OMON trag în protestatari cu gloanțe de cauciuc

(reînnoit 23:02 11.08.2020)
Trupele OMON trag cu gloanțe de cauciuc asupra demonstranților din centrul Minskului, capitala Belarusului.

CHIȘINĂU, 11 aug – Sputnik. În capitala Belarusului protestele împotriva rezultatelor alegerilor au degenerat din nou în violențe. Ciocniri violente au izbucnit în parcul “Mihail Pavlov” între demonstranți și trupele OMON, transmite reporterul RIA Novosti.

Inițial, un grup mare al susținătorilor opoziției s-au adunat în preajma stației de metrou “Mihailovo”. Reprezentanții structurilor de forță au încercat să disperseze mulțimea, iar oamenii au dat în retragere pe bulevardul Dzerjinski spre parcul din apropiere. Acolo protestatarilor li s-au alăturat noi oameni. Au început noi ciocniri, unele persoane au fost reținute.

Trupele OMON trag cu gloanțe de cauciuc asupra oamenilor, care încearcă să se ascundă prin parc, însă în perimetrul acestuia se află dubele miliției.

Totodată, potrivit reporterului Sputnik Belarus, OMON ia cu asalt scările blocurilor de pe bulevardul Rokossovski, unde se ascund protestatarii.

Trupele OMON belaruse au intrat în confruntare cu protestatarii și pe Bulevardul Dzerzhinsky din Minsk, transmite RIA Novosti.

Poliția folosește gloanțe de cauciuc pentru a dispersa susținătorii opoziției adunați la proteste. Protestatarii încearcă să se grupeze.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>