Un astéroïde

Anunţ NASA: Un asteroid mai mare decât Turnul Eiffel se va îndreptă către Pamant

2079
(reînnoit 11:43 11.05.2019)
Asteroidul Apophis, cu o dimensiune mai mare decât cea a Turnului Eiffel, se va apropia atât de mult de Pământ, încât va fi vizibil cu ochiul liber, anunţă NASA.

BUCUREŞTI, 11 mai – Sputnik, Doina Crainic. În 2029, asteroidul Apophis, numit după zeul egiptean al haosului, având diametrul de 340 de metri, se va apropia de Pământ, un fenomen deosebit de rar în cazul acestor corpuri cereşti.

Se estimează că apropierea asteroidului va avea loc vineri, 13 aprilie 2029, iar Apophis va călători la o distanță de 31.000 de kilometri de planeta noastră, dezvăluie NASA, citată de Sputnik France.

Cercetătorii au exclus posibilitatea unui impact cu Pământul, a adăugat agenția spațială. Aceasta precizează că această apropiere va oferi cercetătorilor o mare oportunitate pentru a studia în detaliu asteroidul. Majoritatea celorlalte astfel de corpuri cerești care se apropie atât de mult de Pământ sunt mult mai mici.

„Apropierea lui Apophis în 2029 va oferi o oportunitate incredibilă pentru știință. Vom observa asteroidul cu telescoape optice și un radar. Datorită observațiilor prin radar, vom putea analiza detaliile suprafeței la câțiva metri distanță”, a declarat Marina Brozovic, cercetător la Laboratorul de Propulsie cu Reacţie al NASA din Pasadena, California.

NASA afirmă că distanța dintre asteroid și Pământ va fi cea mai mică cu puțin timp înainte de ora 18 (UTC-04), când se va afla deasupra Oceanului Atlantic. Având în vedere dimensiunea sa, asteroidul va fi vizibil fără telescop pentru mulți oameni, spun cercetătorii.

Asteroidul Apophis a fost descoperit de cercetatorii de la NASA în 2004. Potrivit estimărilor, după apropierea de Pamant în 2029, obiectul ceresc îşi poate schimba orbita. Experții repetă că, în anii care urmează, nu există un pericol real în ceea ce priveşte o posibilă coliziune dintre un asteroid şi Pământ.

2079
Turnul Eiffel, Pământ, Asteroid, NASA
Un asteroid imens se năpustește spre Pământ
Agenție spațială: a fost ridicat nivelul de risc ca un asteroid să lovească Pământul
NASA filmează un asteroid care este mai periculos decât toate bombele nucleare. VIDEO

Putin: Imaginea lui Joe Biden prezentată în presă „este departe de realitate”

Președintele rus Vladimir Putin a făcut referire la întâlnirea sa cu Joe Biden, spunând că este un partener cu experiență și că imaginea despre acesta prezentată în mass-media este alta decât cea din realitate.

BUCUREŞTI, 17 iun – Sputnik. Vladimir Putin a spus că imaginea lui Joe Biden prezentată în mass-media nu are nicio legătură cu realitatea.

© AFP 2021 / Mikhail Metzel / SPUTNIK

„Această imagine, a președintelui Biden, prezentată de presă, a noastră și chiar de presa americană, este departe de realitate”, a spus Vladimir Putin în cadrul unei întâlniri cu absolvenții Școlii universitare de administrație de la Moscova.

Preşedintele rus a subliniat că omologul său american este vesel și conștient de problemele majore.

„Este plin de viață. Am vorbit timp de două ore sau mai mult. Mergea la esența problemei. Din când în când, arunca o privire peste notiţele sale, cu toții facem asta”, a adăugat Putin, citat de Sputnik.

De asemenea, l-a descris pe președintele american drept un partener cu experiență.

„Joe Biden este un profesionist și trebuie să fii foarte atent să nu ratezi ceva. Nu lasă nimic să-i scape, vă asigur”, a mai spus Putin.

Geneva a găzduit pe 16 iunie primul summit între Vladimir Putin și Joe Biden de când acesta din urmă a fost inaugurat președinte. Ședința a durat 4,5 ore, incluzând pauzele.

În cadrul unui turneu european, Joe Biden l-a întâlnit pe Vladimir Putin. Acest prim interviu a oferit ocazia discutării mai multor chestiuni, de la consultări privind stabilitatea strategică la chestiunea arctică şi Ucraina.

De asemenea, s-a luat decizia revenirii ambasadorilor celor două țări la posturile lor. În plus, cei doi președinți au confirmat aderarea la principiul „toţi pierd în cazul unui război nuclear”.

Chiar dacă întâlnirea nu a dus la vreun acord revoluționar, Vladimir Putin a descris dialogul ca fiind „destul de constructiv” și chiar strângerea de mână între cei doi preşedinţi constituie un eveniment, având în vedere că relațiile dintre cele două țări s-au deteriorat în ultima perioadă.

Joe Biden, Vladimir Putin
Тема:
Summit Putin - Biden
"Un om slab". Americanii, dezamăgiți de prestația lui Biden după summit-ul cu Putin
Ce cadou i-a oferit Putin lui Biden
MAE al Austriei a dat o apreciere summitului Putin - Biden

Franţa: E necesar un dialog cu Rusia despre stabilitatea strategică şi controlul armelor

Referindu-se la contextul „slăbirii progresive a instrumentelor existente de control al armelor”, Ministerul francez de Externe a subliniat că este necesar dialogul cu Rusia în ceea ce privește stabilitatea strategică și controlul armelor.

BUCUREŞTI, 17 iun – Sputnik. Rugat să comenteze despre întâlnirea dintre preşedintele rus și cel american, un reprezentant al Ministerului francez de Externe a vorbit despre o „evoluție pozitivă”.

© AFP 2021 / Mikhail Metzel / SPUTNIK

În plus, Parisul a subliniat necesitatea unui dialog cu Rusia cu privire la stabilitatea strategică.

„Declarația comună a celor doi președinți deschide calea discuțiilor cu privire la stabilitatea strategică și controlul armelor între două țări care dețin în prezent aproape 90% din stocul mondial de arme nucleare. Un dialog cu Rusia cu privire la aceste probleme este necesar în contextul dezintegrării treptate a instrumentelor existente pentru controlul armelor, așa cum au observat șefii de stat și de guvern din cadrul NATO la summitul de la Bruxelles din 14 iunie”, a precizat reprezentantul Ministerului francez de Externe, citat de Sputnik France.

De asemenea, subliniind importanța securității și stabilității continentului, Parisul insistă că nu trebuie trecute cu vederea noi domenii, precum securitatea cibernetică, care joacă un rol important în stabilitatea strategică.

„De asemenea, trebuie luate în considerare noi dimensiuni care joacă un rol în stabilitatea strategică, precum problemele de securitate cibernetică. Sperăm că europenii vor contribui activ la această reflecție cu privire la securitatea și stabilitatea continentului nostru”, a adăugat acesta.

Summitul Putin-Biden

Întâlnirea dintre Vladimir Putin și Joe Biden a avut loc miercuri, 16 iunie, la Geneva. A fost primul summit ruso-american din 2018, precum și prima întâlnire de când Biden a fost inaugurat președinte.

Unul dintre principalele rezultate este acordul privind lansarea unui dialog bilateral cu privire la stabilitatea strategică. Putin și Biden au reafirmat că nu poate exista niciun câștigător în războiul nuclear.

Тема:
Summit Putin - Biden