Un astéroïde

Anunţ NASA: Un asteroid mai mare decât Turnul Eiffel se va îndreptă către Pamant

2060
(reînnoit 11:43 11.05.2019)
Asteroidul Apophis, cu o dimensiune mai mare decât cea a Turnului Eiffel, se va apropia atât de mult de Pământ, încât va fi vizibil cu ochiul liber, anunţă NASA.

BUCUREŞTI, 11 mai – Sputnik, Doina Crainic. În 2029, asteroidul Apophis, numit după zeul egiptean al haosului, având diametrul de 340 de metri, se va apropia de Pământ, un fenomen deosebit de rar în cazul acestor corpuri cereşti.

Se estimează că apropierea asteroidului va avea loc vineri, 13 aprilie 2029, iar Apophis va călători la o distanță de 31.000 de kilometri de planeta noastră, dezvăluie NASA, citată de Sputnik France.

Cercetătorii au exclus posibilitatea unui impact cu Pământul, a adăugat agenția spațială. Aceasta precizează că această apropiere va oferi cercetătorilor o mare oportunitate pentru a studia în detaliu asteroidul. Majoritatea celorlalte astfel de corpuri cerești care se apropie atât de mult de Pământ sunt mult mai mici.

„Apropierea lui Apophis în 2029 va oferi o oportunitate incredibilă pentru știință. Vom observa asteroidul cu telescoape optice și un radar. Datorită observațiilor prin radar, vom putea analiza detaliile suprafeței la câțiva metri distanță”, a declarat Marina Brozovic, cercetător la Laboratorul de Propulsie cu Reacţie al NASA din Pasadena, California.

NASA afirmă că distanța dintre asteroid și Pământ va fi cea mai mică cu puțin timp înainte de ora 18 (UTC-04), când se va afla deasupra Oceanului Atlantic. Având în vedere dimensiunea sa, asteroidul va fi vizibil fără telescop pentru mulți oameni, spun cercetătorii.

Asteroidul Apophis a fost descoperit de cercetatorii de la NASA în 2004. Potrivit estimărilor, după apropierea de Pamant în 2029, obiectul ceresc îşi poate schimba orbita. Experții repetă că, în anii care urmează, nu există un pericol real în ceea ce priveşte o posibilă coliziune dintre un asteroid şi Pământ.

2060
Turnul Eiffel, Pământ, Asteroid, NASA
Un asteroid imens se năpustește spre Pământ
Agenție spațială: a fost ridicat nivelul de risc ca un asteroid să lovească Pământul
NASA filmează un asteroid care este mai periculos decât toate bombele nucleare. VIDEO
Robert Lewandowski la European Super Cup - Bayern Munich v Sevilla - Puskas Arena, Budapest, Hungary

Bayern Munchen - Sevilla FC: scor final, emoții uriașe

(reînnoit 07:19 25.09.2020)
Două mari echipe, multe ratări, gol anulat, bară de final - spectacol și o învingătoare merituoasă în finala Supercupei Europei, Bayern Munchen - Sevilla FC

BUCUREȘTI, 25 sept – Sputnik. Așteptată de toți iubitorii fotbalului, partida de pe ”Puskas Arena” din Budapesta dintre Bayern Munchen și Sevilla FC s-a încheiat după prelungiri cu victoria galonatei echipe bavareze.

Bayern Munchen a cucerit Supercupa Europei cu scorul de 2-1 după prelungiri – la finele primelor minute regulamentare înregistrându-se același scor ca la pauză:1-1.

Spaniolii de la Sevilla a deschis scorul prin Lucas Ocampos în minutul 13 din penalti (fault la Ivan Rakitic), dar după 21 de minute Bayern a egalat prin Leon Goretzka, în minutul 34, finalizând o fază creată de Robert Lewandowski.

Victoria lui Bayern a adus-o golul marcat de Javi Martinez în minutul 104, acesta reluând cu capul o minge respinsă greșit de portarul Bono, după un șut al lui Alaba.

De remarcat și golul anulat al lui Lewandowski (Bayern Munchen) din minutul 51 (ofsaid) și bara lui En Nesyri (Sevilla) din prelungiri.

Învingătorii meciului din European Super Cup - Bayern Munich v Sevilla - Puskas Arena, Budapest, Hungary