RT Reporter Detained at US Inauguration Protests Faces Up to 10 Years of Prison

Hackerii au publicat rapoarte Integrity Initiative privind activitatea Sputnik şi RT

350
(reînnoit 09:10 05.01.2019)
Hackerii de la Anonymous, într-o nouă serie de materiale privind activitățile proiectului guvernului britanic, Integrity Initiative, au publicat noi documente privind activitatea Sputnik și RT.

BUCUREŞTI, 5 ian - Sputnik. Anonymous au publicat rapoarte analitice privind activitatea structurilor mass-media rusești, precum și facturile emise pentru acestea, pe care hackerii le-au numit dovezi ale desfăşurării de analize de către Integrity Initiative din banii contribuabililor britanici, analize asupra activităţii Partidului Laburist și a liderului său, precum și canalul TV Russia Today. Documentele se referă, în special, la reflectarea incidentului din Salisbury, situația din țările fostei URSS și situația din Orientul Mijlociu, inclusiv Siria. Ministerul britanic de Externe a recunoscut deja autenticitatea documentelor anonime publicate anterior privind subiectul intervenției Londrei în afacerile țărilor UE și desfășurarea unui război informaţional orientat împotriva Rusiei.

Anonymous au publicat copii de facturi pentru un total de aproximativ 1.000 de lire sterline, emise pentru o anumită persoană care trăiește în Iordania sub numele de Jassar Jamal al-Tahat pentru "efectuarea de rapoarte pentru Integrity Initiative despre campaniile RT".

De asemenea, au fost publicate două rapoarte privind activitățile RT. Unul, al cărui autor este indicat Jassar al-Tahat, este o analiză a activității RT din Orientul Mijlociu, compilat în aprilie 2018. Al doilea, fără a preciza numele autorului, explorează principiile distribuirii știrilor în rețelele sociale, afirmă succesele RT și Sputnik pe aceste platforme. "Planurile de a contracara RT" și "Motivele pentru care acestea acţionează împotriva RT" - înşişi hackerii amintesc de aceste rapoarte.

Primul raport este datat pe 9 aprilie, al doilea fără dată, iar conturile sunt marcate pe 15, 18 și 21 aprilie.

Potrivit unui raport, în Orientul Mijlociu, "RT este acum perceput ca cea mai fiabilă sursă de informație, oferind cealaltă parte a istoriei" și răspunzând vectorului dezvoltării regiunii, mai ales că intelectualii locali trăiau sub dominația narațiunii occidentale, "iar dorinţa lor acum este să vadă cealaltă parte". Autorul raportului recunoaște, de asemenea, că RT are un asemenea grad de încredere într-o regiune pe care sursele d einformare occidentale nu o posedă.

După cum se menționează în raport, RT se bucură de o reputație în Orientul Mijlociu ca o sursă "oferind o perspectivă nouă, complexă și avansată, care permite oamenilor să înțeleagă noile tendințe pe care ceilalți radiodifuzori nu le explică".

"Siria a dat un exemplu clar: inainte ca ruşii să vină în Siria, ştirile erau umplute cu tabloul occidental şi oamenii au început să întrebe ce se întâmplă cu adevarat". Când au venit ruşii, ei ... au început să spună ce se întâmplă în lume", scrie autorul.

Al doilea raport menționează succesul RT și Sputnik în rețelele de socializare, în special în contextul neîncrederii față de resursele informaționale occidentale în rândul publicului vestic. De exemplu, după ce avionul Su-24 rusesc a fost doborât în 2015, "RT și Sputnik au început să publice articole de promovare a poziției rusești" și să câștige un sprijin puternic. În același timp, articolul RT privind Reddit a adunat 11 mii de comentarii, în timp ce cel apărut pe CNN, pe locul al doilea, - doar 2,2 mii. "Simpatiile comune pe rețelele de socializare erau de partea rusă", scrie autorul.

Scandalul privind iIntegrity Initiative

În noiembrie 2018, hackerii au publicat pentru prima dată documente despre activitățile Integrity Initiative al Institutului de Administrație Publică, care, în opinia lor, ar putea folosi Marii Britanii pentru a interveni în afacerile interne ale țărilor europene și pentru războiul informaţional împotriva Rusiei. Potrivit Anonymous, programul institutului nu a fost actualizat încă din 2017, lipsesc informații despre angajații săi și detaliile de contact ale instituției, iar codul programului publicațiilor online sugerează că acestea sunt făcute automat.

350

Загрузка...